Tiktok
TikTok je stále rostoucí sociální síť, kterou používá stále více uživatelů z Česka. Mnozí z nich jsou vaši noví zákazníci.

Propagaci na TikToku používá ve své marketingové strategii stále větší množství malých i středních firem. TikTok totiž už dáno není jen sítí pro děti a puberťáky. Navštěvuje jej stále více lidí v produktivním věku, kteří se mohou stát vašimi zákazníky.

Statistiky růstu TikToku jako platformy sociálních médií jsou opravdu obdivuhodné. Podle průzkumů má TikTok:

  • Celosvětově více než 1 miliardu aktivních uživatelů měsíčně. (To je podobné jako u Instagramu a mnohem více než u Twitteru, který má jen 330 milionů měsíčně).
  • 47 % uživatelů TikToku je ve věku 10-29 let.
  • 37 % celosvětových uživatelů TikToku má roční příjem domácnosti vyšší než 2 500 000 Kč.
  • 61 % všech uživatelů TikToku jsou ženy.  
  • 53 % tvůrců na TikToku je ve věku 18-24 let.

TikTok se zkrátka rychle stal jednou z nejoblíbenějších platforem sociálních médií na světě, kterou se vyplatí používat i pro vaše podnikání. Mnoho majitelů firem si totiž nyní začíná uvědomovat, že by jim tato velká marketingová příležitost mohla uniknout, protože TikTok se od ostatních platforem sociálních médií velmi liší.

Proč byste měli používat TikTok pro své podnikání

O aplikaci TikTok jste již možná slyšeli, protože se jí v poslední době dostává velké mediální pozornosti, ale co vlastně tato aplikace obnáší? TikTok je aplikace sociálních médií, která uživatelům umožňuje vytvářet vlastní krátká videa o délce až 3 minuty. Od ostatních platforem sociálních médií se liší tím, že zatímco Facebook, LinkedIn a Instagram se zaměřují především na sdílení obrázků a textů, TikTok je zaměřen na sdílení videí - což otevírá zcela novou úroveň spojení s cílovou skupinou.

Možná si říkáte: "Moje firma už má dost sociálních médií, nepotřebuji si přidávat další účet do seznamu." A ačkoli je to zcela správná prvotní reakce, tvrdíme, že i tak je to investice, kterou se pro vaši značku z dlouhodobého hlediska vyplatí udělat. I když nebudete hned od začátku vytvářet tuny obsahu, doporučili bychom vám, abyste si vytvořili alespoň účet na TikToku a vyhradili si tak uživatelské jméno své firmy na této platformě pro případ, že byste se někdy v budoucnu rozhodli začít vytvářet obsah.

Maximalizujte kreativitu

Skvělé na TikToku je, že to není jen platforma sociálních médií, kde můžete sdílet obsah se svými sledujícími, ale ve skutečnosti umožňuje uživatelům vytvářet vlastní obsah pomocí aplikace - což je pro vaši firmu skvělá investice. Když jako značka vytvoříte video, které vyvolá konverzaci, vzdělává lidi nebo vyvolává emoce uživatelů - budete pravděpodobně příjemně překvapeni a odměněni  zapojením uživatelů. Uživatelé TikToku mohou používat společné zvuky s jiným uživatelem, tvořit duety nebo dokonce reagovat na videa prostřednictvím funkce zelené obrazovky. To vám otevírá cestu k širšímu publiku, než jste si kdy dokázali představit, a díky jedinečnému a přesnému algoritmu TikToku je pravděpodobné, že příspěvky vaší firmy skončí na stránce „For You“ vašeho ideálního klienta.

Dosah

Mnoho firem našlo na TikToku úspěch nejen díky kreativitě a autenticitě, ale také díky neuvěřitelnému dosahu, který nabízí. TikTok poskytne vaší firmě přístup k publiku, které jiné platformy nemají, a pokud nyní investujete čas do budování svého publika, bezpochyby se vám to v budoucnu vyplatí. Pro majitele firem je dosah jednou z nejdůležitějších věcí, kterou můžete mít. Čím větší dosah máte, tím větší šanci budete mít na udržení zákazníků, získávání nových a budování celkového povědomí o vaší značce. TikTok je jedním z nejlepších způsobů, jak toho v roce 2022 dosáhnout, protože díky přístupu zaměřenému na video jste schopni vyprávět svůj příběh co nejrelevantnějším a nejpřístupnějším způsobem.

Proč právě teď?

Když ne teď, tak kdy? To je otázka, kterou si musíte položit, pokud uvažujete o TikToku pro podnikání. První věc, kterou je třeba si uvědomit, je, že TikTok v dohledné době nezmizí. Ve skutečnosti je tato platforma tak úspěšná, že se ostatní platformy sociálních médií cítí ohroženy její konkurencí a přesouvají své zaměření na videa, aby s TikTokem udržely krok. Zrovna nedávno šéf Instagramu oznámil, že se jejich aplikace bude v budoucnu více zaměřovat na videa. Skutečnost, že vedoucí představitel jedné z nejpoužívanějších sociálních sítí na světě přiznává, že musí držet krok s TikTokem, by  sama o sobě měla být důkazem jeho fenomenálního úspěchu.

TikTok není jen pro generaci Z

Dalším důvodem, proč se do hry zapojit již nyní, je fakt, že se v průběhu času opakovaně zjistilo, že vynikajícím ukazatelem "další velké věci" v oblasti platforem sociálních médií a marketingových trendů jako celku je to, do čeho vkládá svůj čas a pozornost mladá generace.

I když je zpočátku snadné vyloučit TikTok pro podnikání myšlenkami typu: "TikTok je jen pro generaci Z, moje cílová skupina tam není", byli byste překvapeni. Pokud se ohlédneme za dalšími platformami sociálních médií, jako je Instagram, Facebook nebo Twitter - všechny tyto platformy také začínaly jako "platformy pro mladé", s podceňovanou hodnotou pro podnikatele. Dnes jsou tyto sociální platformy užívány lidmi mnoha generací a slouží milionům firem jako marketingový nástroj. Totéž se dá očekávat i u TikToku. Přesnější úvaha o TikToku pro váš podnik by mohla znít: "Moje cílová skupina tam není - zatím". Jak jsme se opakovaně přesvědčili, podniky a osobní profily, které se zapojí včas a budou zveřejňovat konzistentně hodnotný obsah, budou s velkou pravděpodobností krátkodobě i dlouhodobě odměněny.

Odlišujte se od ostatních

TikTok na rozdíl od ostatních aplikací sociálních médií nabízí na své platformě také jedinečnou uživatelskou zkušenost. Patří sem možnost vytvářet krátká videa natáčením, úpravou klipů, přizpůsobením zvuku, použitím efektů a vylepšením pomocí filtrů, a to vše v rámci jedné aplikace. Příležitost pro kreativitu je skutečně maximální.

Aplikace je TikToku také známá tím, že dobře naslouchá zpětné vazbě svých uživatelů. Když se aktivním uživatelům líbí určité funkce nebo trendy, TikTok vytvoří nové editační funkce nebo efekty, aby uživatelům umožnil snadnější tvorbu podobného obsahu. Totéž platí i v opačném případě, kdy se na nově vydanou aktualizaci nebo funkci objeví pouze negativní ohlasy, platforma ji rychle upraví podle představ uživatelů. Tímto postupem je TikTok již na míle daleko před ostatními platformami sociálních médií, které jsou poněkud pověstné tím, že se "příliš mění" nebo že nenaslouchají tomu, co se jejich uživatelům líbí a nelíbí.

Sociální sítě

Trendy

TikTok začínal jako platforma pro hudbu a videa, ale od té doby se vyvinul v aplikaci, která představuje miliony trendů, jež umožňují nekonečnou kreativitu. TikTok zavedl účinný algoritmus, který uživatelům zobrazuje trendová videa odpovídající jejich zájmům, takže je snadné vytvářet obsah, který je relevantní a odpovídá vašemu oboru, aniž byste museli provádět příliš velký průzkum.

Nejlepší na trendech TikToku je, že se vždy objeví nějaký nový. To marketingovým týmům usnadňuje tvorbu obsahu, protože zábavných trendů, které můžete vytvářet a aplikovat na svůj obor, je nepřeberné množství.

Tipy pro začátek

Jste tedy připraveni zahájit propagaci své firmy na TikToku? K tomu je klíčové pro začátek pochopit některé zásady. Zde jsou 3 základní tipy, které vám pomohou stát se hvězdou TikToku.

1. Určete si své cíle

Prvním tipem, jak začít s marketingem na TikToku, je pochopit, co chcete, aby vaše značka z platformy získala. Nemusíte na to mít hned tu nejkonkrétnější odpověď a vaše odpověď se pravděpodobně bude časem měnit - je však dobré mít představu o tom, jakým počátečním směrem se chcete ubírat. Zde je několik nápadů na "cíle", které vám pomohou položit základy vašeho podnikatelského TikTok účtu:

  • Růst povědomí o značce
  • Vzdělávání cílové skupiny
  • Zaměření se se na budoucí zaměstnance
  • Zaměření se na budoucí klienty nebo zákazníky
  • Zvýšení prodeje
  • Udržení povědomí o značce
  • Zvýšení počtu kliknutí na webové stránky
  • Zvýšení dosahu svého publika

2. Sdílejte cenné informace

Nyní, když jste si stanovili cíle, je důležité vytvářet hodnotný obsah, který slouží k naplnění těchto cílů. Představte si svůj celkový cíl jako rostlinu, kterou pěstujete, a každý nahraný TikTok příspěvek tento cíl zalévá. Čím hodnotnější je obsah, tím větší množství vody na váš TikTok záhonek nalijete a tím poroste váš celkový cíl.

Jinými slovy, při tvorbě obsahu je velmi důležité brát ohled na své publikum a prostřednictvím videí mu poskytnout to, o čem víte, že hledá. Pokud váš obsah není pro cílové publikum hodnotný, pravděpodobně v algoritmu propadne nebo skončí na stránce někoho, kdo se o vaši firmu s velkou pravděpodobností nebude zajímat. Obsah s malou nebo žádnou hodnotou vám úspěch nepřinese a měli byste se mu za každou cenu vyhnout.

3. Buďte důslední

Klíčová je konzistence. Udržujte váš účet v chodu pravidelným zveřejňováním příspěvků, pokud je to možné. Když začínáte, můžete mít pocit, že se vašemu obsahu nedostává spravedlivé pozornosti, což vás může odradit a budete chtít skončit. Naše rada: Vydržte. Věnujte pozornost obsahu, který má (byť jen o něco) lepší výsledky než ostatní, a podle toho vyvíjejte svou marketingovou strategii. Je to nikdy nekončící cyklus učení, ale při důsledném úsilí a dostatečném množství pokusů a omylů budete jistě odměněni.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp