Online marketing
Zjistěte, jaké trendy v online marketingu jsou momentálně “in“ a stojí za to, abyste je zařadili do vaší strategie na podporu prodeje.

Rok 2022 je v plném proudu, což je skvělou příležitostí podívat se na trendy digitálního marketingu, které právě hrají prim. Abyste si mohli vytvořit solidní marketingový plán pro krátkodobý horizont, je důležité sledovat, kam online marketing směřuje v dlouhodobém horizontu. Nikdo nemůže se stoprocentní jistotou říci, jak bude vypadat budoucnost marketingu, ale sledování současných trendů může nabídnout užitečné poznatky a předpovědi některých budoucích možností. Jaké trendy online reklamy jsou tedy v současnosti nejžhavější?

Příprava na konec rozšířených textových reklam

K datu 30. června 2022 skončí v Google Ads podpora rozšířených textových reklam (ETA). Po tomto dni nebudete moci upravovat ani vytvářet nové rozšířené textové reklamy a jedinou standardní vyhledávací reklamou, kterou bude možné vytvořit, budou responzivní reklamy (RSA).

Neznamená to však, že byste nyní měli přestat vytvářet rozšířené textové reklamy a se spuštěním responzivních reklam ve vyhledávání (RSA) počkat až do června. Rozšířené textové reklamy totiž nepřestanou fungovat, budou stále v provozu, nebudete však moci vytvářet nové a stávající nepůjde upravovat, pouze pozastavit a spustit.

Co byste měli dělat nyní:

  • Testujte a vytvářejte ETA, které chcete spustit i po 30. červnu.
  • Začněte spouštět RSA již nyní, abyste mohli nastavit nová měřítka.
  • Naučte se strategicky připínat nadpisy a popisy v RSA, a vytvořit tak něco podobného, jako jsou ETA.

Není čas nečinně přihlížet. Na konec rozšířených textových reklam se připravte již nyní, abyste nebyli zaskočení, až od července jejich podpora skončí.

Zlepšete sledování konverzí pomocí vylepšených funkcí v Google Ads

Google Ads nyní nabízí vylepšené sledování konverzí. Tato funkce poskytuje výhodu sledování konverzí napříč zařízeními bez souborů cookie třetích stran. Jak je to možné? Vaše údaje první strany o návštěvnících webu (například jejich e-mailové adresy a telefonní čísla) se odešlou Googlem v zaheslované podobě. Google pak vyhledá účty, které odpovídají těmto údajům, a shromáždí své údaje první strany [což jsou údaje napříč zařízeními] o těchto uživatelích a předá vám je zpět v hashované, agregované a anonymní podobě. Nyní máte přehled o chování uživatelů, kteří klikli na vaši reklamu (přinejmenším o chování jejich přihlášených účtů Google) před a po vaší reklamě Google. Tyto informace jsou pro úspěch PPC reklam naprosto zásadní.

Rozšířené konverze můžete nastavit ručně pomocí Správce tagů nebo tagování na webu, případně prostřednictvím rozhraní API.

Spusťte kampaně Performance Max

Kampaně Performance Max byly inzerentům zpřístupněny na konci roku 2021. Tyto typy kampaní nabízejí výhody automatizace kampaní Smart, dynamickou povahu responzivních reklam a cílení na více míst jako reklamy na sociálních sítích – to vše v jednom.

Důvod, proč bychom jim měli věnovat pozornost, je ten, že kampaně Smart Shopping a Local jsou nyní složeny do Performance Max, ve které poskytnete jednu sadu prostředků (obrázky, videa, loga, titulky atd.) a Google bude tyto prostředky kombinovat a zobrazovat reklamy ve všech svých kanálech, včetně vyhledávání (které zahrnuje Nákupy a Lokální vyhledávání), obsahové sítě, Google Dicover, map, Gmailu a YouTube.

Vytvářejte vlastní publika na stránkách Facebooku

Při vytváření vlastního publika v aplikaci Facebook Ads můžete cílit na uživatele na základě jejich interakce s vašimi zdroji (jako jsou vaše webové stránky, seznam zákazníků, aktivita v aplikacích, offline aktivita) po kliknutí na reklamu nebo se zdroji na Facebooku (vaše videa, formuláře pro získání leadů, stránka na Facebooku a další).

Historicky byly "vaše zdroje" oblíbenou volbou, ale vzhledem k tomu, že Facebook pixel ztrácí na síle a údaje z webových stránek ztrácejí na přesnosti, přicházejí "zdroje Facebooku", které se snaží o zlepšení v cílení reklamy na Facebooku, aniž by narušovaly soukromí uživatelů.

Nezapomeňte, že uživatelé iOS mohou Facebooku zabránit ve sledování mimo aplikaci, takže údaje, které vidíte ve Správci reklam, nejsou úplné. A neúplná data mohou být ve skutečnosti horší než žádná data, pokud vás vedou špatným směrem. Vaší nejlepší volbou v oblasti cílení PPC reklamy na Facebooku je v současné době přechod na zdroje Facebooku.

Můžete dokonce znovu cílit na uživatele, kteří vyplnili váš formulář pro získání potenciálních zákazníků. Klíčová je však zejména možnost aktivity na stránce Facebooku. Zde můžete s návštěvníky stránky zacházet stejně jako s návštěvníky webu a zobrazovat jim konkrétní reklamy podle toho, zda:

  • vám dali lajk, sledují vás nebo se zapojili do vaší stránky;
  • se zapojili do nějakého příspěvku nebo reklamy;
  • klikli na libovolné tlačítko CTA;
  • odeslali vám zprávu;
  • uložili vaši stránku nebo jakýkoli příspěvek.

Nejlepší strategie SEO pro rok 2022

I v roce 2022 je vytváření užitečného, odborného, důvěryhodného a čerstvého obsahu, který odpovídá na otázky vašeho publika, nejlepší SEO strategií. Tečka.

  • Pište dlouhý obsah, který se zaměřuje na klíčová slova s dlouhým ocasem.
  • Uspořádejte svůj obsah odpovídajícím způsobem pomocí nadpisů H2 a H3, aby se Google mohl ve vašem obsahu dobře orientovat.
  • Diverzifikujte svůj obsah. Algoritmus Google dokáže získávat odpovědi z textu, obrázků, videí a dalších zdrojů, proto vytvářejte různá média pro evergreenová témata, která mohou začít budovat návštěvnost a autoritu vašeho webu.
  • Používejte strukturovaná data. Značky Schema pomáhají Googlu jasně pochopit informace a typy informací, které poskytujete.
  • Optimalizujte pro hlasové vyhledávání. Lidé používají stále více mobilní telefony a nikdo nebude psát dlouhé dotazy do vyhledávacího řádku ručně. Lidé je budou vyslovovat, takže musíte optimalizovat pro hlasové vyhledávání.

Technické SEO

Obsahová stránka SEO je sice nadřazená, ale díky aktualizacím Page experience a Mobile first záleží na technickém SEO stále více. Proto Google zveřejnil nové faktory hodnocení, nazvané Core Web Vitals.

Core Web Vitals sestává ze třech parametrů:

  • LCP (Largest contentful paint) = jak dlouho trvá načtení největšího obsahu na stránce.
  • FID (First input delay) = jak dlouho trvá, než stránka zaregistruje první proklik uživatele na stránce.
  • CLS (Cumulative layout shift) = jak stabilní je stránka (tj. zda se na stránce vyskytují neočekávané pohyby, jako je posun prvků při zmenšení/zvětšení/rolování, rušivá vyskakovací okna atd.).

Ke kontrole svých Core Web Vitals můžete použít službu Google Search Console. Dozvíte se nejen to, jak na tom jste, ale také doporučení pro zlepšení. Některými z technických optimalizací, které můžete provést sami jsou například následující:

  • Obrázky komprimujte pomocí bezplatného kompresního nástroje (například Tinypng.com).
  • Změňte velikost obrázků tak, aby nebyly širší než maximální šířka sloupce vašeho webu.
  • Implementujte moderování komentářů na svém blogu, abyste zabránili spamovým odkazům.

SEO

Konverzační copywriting

Jednou z věcí, které je třeba se v roce 2022 vyvarovat, je psát příliš formálně. To znamená psát jako nudný boomer, nestřídat délku vět, opakovat se, používat složitá nebo nudná slova nebo být příliš vážní. Není však těžké naučit se psát konverzačně. Znamená to sice jít proti tradičnímu stylu, ale pomůže vám to zaujmout zákazníky. Zde je několik způsobů, jak psát texty v konverzačním stylu.

  • Používejte spojky.
  • Ptejte se na otázky.
  • Měňte délku vět.
  • Vymýšlejte nová slova.
  • Používejte zajímavá (ne módní) slova.
  • Dávejte vedlejší poznámky do závorek.
  • Začínejte věty slovy "a" a "ale".
  • Používejte aliterace, rýmy, slovní hříčky a další.
  • Používejte emotikony.

Lokální marketing na sociálních sítích

Na sociálních sítích se pohybuje obrovské množství lidí a prakticky všichni vaši budoucí zákazníci. Tito lidé však nejsou jen publikum. Zveřejňují také svůj vlastní obsah, čímž zvyšují množství informací, ve kterém se váš obsah může ztratit. Organický dosah na sociálních sítích je tak stále menší.

Kromě PPC reklamy na sociálních sítích je proto lokální přístup jedním z nejlepších způsobů, jak na sociálních sítích vyniknout a dát o své firmě vědět těm, na kterých vám možná záleží nejvíce – lokálním zákazníkům z nejbližšího okolí. Jak na to?

  • Chovejte se ke svým profilům jako k výpisům (zejména na Facebooku – je to jeden z nejlepších online katalogů firem).
  • Přidejte svou firmu na Místa na Facebooku, abyste mohli (i ostatní) označovat vaši polohu v příspěvcích.
  • Na Instagramu a Twitteru používejte hashtagy založené na poloze.
  • Sdílejte na Facebooku místní zpravodajské články.
  • Sdílejte na LinkedInu postřehy z oboru od vlivných osobností z vaší geografické komunity.

Online marketing se „TikTokizuje“

TikTok je nová moderní síť, která se vymyká zaběhlým formátům online marketingu na sociálních sítích. TikTok se ale nehodlá těmto zvyklostem a pravidlům přizpůsobit. Naopak – marketing sociálních médií se přizpůsobí Toku. Vždyť Instagram již loni v létě sdělil, že se nyní chce zaměřit na "celoobrazovkový, pohlcující, zábavný, mobilní videoobsah". Jinými slovy, TikTokizovat se.

To nutně neznamená, že musíte začít provozovat marketing nebo reklamu na TikToku (i když pokud mezi vaše publikum patří zábavu vyhledávající teenageři se smyslem pro rytmus, pak ano, musíte). Znamená to však, že musíte mít strategii obsahu inspirovanou TikTokem. Krátký, zábavný obsah. To znamená:

  • Krátké klipy podobně jako na Instagram Reels.
  • Humor. Buďte vtipní a zaměřte své příspěvky na zábavné téma.
  • Kvalita. Váš obsah může být zábavný a zároveň praktický a poučný.

Nemusíte dělat marketing na TikToku, pokud vaše cílová skupina neodpovídá jeho publiku, ale musíte mít strategii obsahu inspirovanou TikTokem.

Nejlepší strategie e-mailového marketingu pro rok 2022

Zatímco SEO a PPC se v loňském roce dostaly do turbulentních situací, e-mailový marketing si jen tak plul a skvěle fungoval. Tedy až do 4. čtvrtletí 2021, kdy Apple spustil své MPP. MPP je zkratka pro Mail Privacy Protection, která se objevila s aktualizací Apple iOS 15. Díky této funkci vám mohou uživatelé iOS zablokovat možnost shromažďovat přesné údaje o otevření (tj. zda, kdy, kde nebo kolikrát otevřeli vaše marketingové e-maily). Stručně řečeno, Apple otevře vaše e-mail na proxy serveru – aby se veškeré sledovací pixely v e-mailu stáhly tam, a ne do zařízení uživatele. Pokud se pak uživatel rozhodne e-mail otevřít, otevře jeho verzi uloženou v mezipaměti.

Software pro sledování e-mailů nedokáže rozlišit mezi otevřením přes proxy server a bez něj. Výsledkem je nadsazená míra otevření a chybějící nebo nesprávné údaje o otevření (například místo, čas otevření, počet otevření a další). Co s tím?

  • Zaměřte se na optimalizaci prvků v těle e-mailu, nikoli v předmětu.
  • Pokud testujete předměty mailů, zvolte jako kritérium něco, jako je míra prokliků nebo nákupů, nikoli míra otevření.
  • Zrušte všechny e-mailové kampaně s dynamickým obsahem, které jsou založeny na údajích souvisejících s otevřením, a přestavte je na základě jiných spouštěčů.
  • Přestože nyní nebudeme moci zjistit (alespoň u uživatelů Apple), kdy, kde a zdali vůbec váš e-mail otevřeli, existuje i další řešení, jak o nich získat potřebné informace.
  • Údaje o otevření nejsou všechno, namísto získávání těchto poznatků se můžete přímo zeptat samotného publika na to, co by rádi věděli. Pokud se přihlásí k odběru vašich e-mailů, vytvořte centrum preferencí, aby vám členové mohli o sobě říci něco bližšího.

Využijte e-maily s prostým textem

Prostý text není retro trend. Oproti e-mailům ve formátu HTML mají e-maily s prostým textem totiž několik výhod.

  • Zařízení závislá na prostém textu jako například chytré hodinky, hlasoví asistenti a čtečky obrazovky jsou stále na vzestupu.
  • Spamové filtry spíše propustí e-mail s prostým textem.
  • Někteří lidé dávají textovým mailům přednost. Jsou jednodušší, rychleji se načítají a všechny odkazy, které obsahují, vidíte přímo před sebou.

Většina platforem pro automatizaci e-mailů vám poskytne možnost vygenerovat prostou textovou verzi e-mailu, ale i tak ji budete muset optimalizovat. Zde je několik tipů, jak na to:

  • Pro oddělení sekcí používejte velká písmena nebo symboly.
  • Nepřidávejte zalomení řádků, aby byl text úzký. Velikost textu by se měla změnit tak, aby se vešel na obrazovku jakéhokoli zařízení.
  • Nepřidávejte zalomení řádků, abyste oddělili sekce bílými znaky.
  • Pro vytvoření odrážek používejte pomlčky.
  • Odkazy omezte na minimum.

Toto jsou nejlepší marketingové strategie pro rok 2022

Toto není pouze seznam nových trendů, které byste měli sledovat. Je to realita dneška a způsob, jak ji využít ve svůj prospěch. Proto byste neměli o těchto strategiích pouze "uvažovat". Měli byste se do nich vrhnout, protože pokud tak neučiníte, vaše firma může zaostat za konkurencí. Technologie se stále vyvíjejí rychlým tempem a nikdo z nás neví, co přinese budoucnost. Některé věci jsou však jisté. Budoucnost marketingu a podnikání bude rozmanitější, inkluzivnější a propojená se skutečnými potřebami zákazníků.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp