Proč používat AMP k vytváření cílových stránek pro PPC reklamu

Zrychlete načítání stránek pomocí AMP
V roce 2016 spustil Google svůj projekt Akcelerovaných mobilních stránek, známý pod anglickou zkratkou AMP (Accelerated Mobile Pages). Jde o zdarma poskytované vývojové prostředí pro tvorbu internetových stránek určených k zobrazování na mobilních zařízeních. Hlavní důraz je kladen na rychlé načítání, které je důležitým hodnoticím faktorem pro mobilní stránky.

Akcelerované mobilní stránky umožňují vytvářet čistý a přehledný design webů a díky tomu se staly oblíbeným nástrojem webmasterů pro vytváření cílových stránek neboli landing pages pro PPC reklamu. Díky přehlednému designu a bleskurychlému načítání získávají landing pages vytvořené pomocí AMP mnohem více konverzí a zlepšují uživatelskou zkušenost.

Jaké jsou další výhody používání akcelerovaných stránek? Proč bychom vlastně neměli vyvářet cílové stránky tak jako předtím? Rychlost načítání AMP stránek je vykoupena jednoduchým designem a absencí různých grafických vylepšení. Stojí vůbec zvýšení rychlosti načítání za to, abychom kvůli němu vytvářeli AMP verze cílových stránek?


Pomalé načítání stránky je problém

Nikdo není zvědavý na několikasekundové čekání, než se webová stránka načte, obzvláště v případě, pokud přistupujeme na internet z mobilního telefonu. Na internet se z mobilu připojujeme většinou venku nebo v situaci, kdy máme z různých důvodů naspěch, a rozhodně nemáme čas ani trpělivost čekat, než se stránka zobrazí. Lidé jsou zkrátka nedočkaví, a pokud se jim vaše stránka nezobrazí pokud možno ihned, naštvou se a odejdou jinam. Podle údajů, které zveřejnil Google, více než 40 procent návštěvníků stánku opustí, pokud trvá načítání déle než 3 sekundy. 3 sekundy načítání není nijak dlouhá doba, ve skutečnosti je to hodnota, které většina stránek ani nedosáhne.

Průměrná stránka potřebuje podle statistik Googlu téměř 7 vteřin ke kompletnímu načtení, což je více než dvakrát tak dlouho, než jsou návštěvníci ochotni čekat.

Pomalé nahrávání je obrovský problém, obzvláště pokud získáváte návštěvníky pomocí PPC reklamy. V případě, že se vaše stránka nenačítá opravdu bleskurychle, část návštěvníků se na vaše stránky vůbec nedostane, přestože jste za jejich návštěvu zaplatili nemalé peníze PPC systému. Samozřejmě se tento stav projeví na dramatickém zvýšení míry okamžitého opuštění stránky (Bounce rate), která ovlivňuje skóre kvality. Ve finále tak nejenže část zaplacených návštěvníků vaši stránku vůbec neuvidí, ale navíc zaplatíte více za jednotlivá kliknutí.

Zkrátka: zrychlení načítání stránky se projeví na všech aspektech výkonu. Nejenže zajistí mnohem vyšší návštěvnost vaší stránky, ale pomůže také k nižší ceně za proklik, lepšímu konverznímu poměru a k vyššímu ROI (návratnost prostředků investovaných do PPC reklamy).

Pomalé načítání může způsobit problémy

Jak dokáže AMP zrychlit načítání stránek

AMP byly vyvinuty pro lepší a rychlejší doručování internetového obsahu uživatelům, kteří na internet přistupují z mobilních zařízení. Dovolují vývojářům tvořit jednoduché stránky, které se načítají rychle a bez zpoždění.

"Podle statistik se většina AMP stránek načte do jedné sekundy, což je doba, po kterou je většina uživatelů ochotna na zobrazení čekat."

Jak funguje AMP

Systém Accelerated Mobile Pages má tři základní části:

  • Jednoduché HTML, ve kterém je minimální množství tagů. Důraz je kladen hlavně na obsah.
  • Javascript, který zajišťuje rychlé vykreslování stránek.
  • Google Cache. Nejdůležitější částí AMP je Google Cache, která s použitím validačního systému načte HTML i Javascript a poté jej uživatelům zobrazuje. Díky načítání z Google Cache nedochází ke zbytečným prodlevám a stránka se načte opravdu rychle.

Díky tomu, že se akcelerované stránky načítají dopředu, eliminuje se prodleva mezi kliknutím uživatele a zobrazením stránky.

Uživatel je tak mnohem méně frustrován, má z návštěvy stránky mnohem lepší pocit, a daleko pravděpodobněji bude ochoten si něco koupit.

Další přínosy akcelerovaných stránek

Přestože rychlejší načítání stránky je užitečné samo o sobě, přináší i jiné užitečné benefity.

  • Lepší umístění v přirozených výsledcích vyhledávání. Spolu se změnami v algoritmu Google je nyní rychlost načítání významným hodnoticím faktorem, který rozhoduje o vašem umístění ve výsledcích vyhledávání.
  • Lepší uživatelská zkušenost. Rychlejší načítání způsobuje, že budou uživatelé s vaší stránkou spokojenější. To s sebou přináší lepší konverzní poměr, nižší míru okamžitého opuštění stránky, více času stráveného na stránce, více vracejících se zákazníků, a z dlouhodobého hlediska také mnohem větší popularitu, více sdílení na sociálních sítích a ještě větší návštěvnost.
  • Přednostní zobrazení ve výsledcích vyhledávání. Při hledání z mobilního telefonu se AMP stránky zobrazují ve výsledcích vyhledávání jako první. Vzhledem k tomu, že mobilní telefon používá k přístupu na internet stále více lidí, znamenají pro vás AMP stránky velký nárůst návštěvnosti.
  • Nižší cena za proklik. Kromě toho, že AMP stránky mají lepší CTR díky přednostnímu umístění ve výsledcích, mají také vyšší skóre kvality, což se projeví snížením ceny za proklik u PPC reklamy. To má přímý dopad na zlepšení ROI, tedy při stejném rozpočtu na reklamu vyděláte mnohem více.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Klíčové trendy SEO a AI

Získejte náskok díky těmto trendům v oblasti podnikového SEO. Zjistěte, jak přizpůsobit své marketingové strategie a připravit se na budoucí úspěch.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp