Používáte AMP? Zásadní chyba pravděpodobně zhoršuje výstupy z Google Analytics

Používáte AMP?
AMP jsou webové stránky navržené dle speciální open source specifikace. Pokud tyto stránky používáte, existuje zde možnost, že nejsou prostřednictvím služby Google Analytics sledovány správně.

AMP jsou webové stránky navržené dle speciální open source specifikace. Pokud tyto stránky používáte, existuje zde možnost, že nejsou prostřednictvím služby Google Analytics sledovány správně. O jaké problémy se konkrétně jedná?

AMP neboli Accelerated Mobile Pages neboli akcelerované mobilní stránky jsou revolucí v mobilním vyhledávání. Díky AMP je zobrazování jednotlivých webových stránek mnohem rychlejší. Při vyhledávání se uživatelům zobrazí karty s popisem Page AMP. Po kliknutí na výsledek ve vyhledávání je stránka načtena mnohem rychleji než stránka bez AMP. Na mobilním zařízením lze také mezi jednotlivými výsledky jednoduše přepínat. AMP weby jsou také typické svou mnohem nižší datovou náročností.

AMP se týká převážně obsahových webů. V HTML bývá v tomto případě na stránkách pouze text. Vše ostatní je řešeno komponentami amp, pomocí kterých se pak vkládají na web obrázky, reklamy, videa nebo měřící skripty. Více informací o implementaci AMP naleznete na webu ampproject.org. Vytvořte si web, který bude lépe zobrazován na mobilních zařízeních!

AMP a Google Analytics

V souvislosti s AMP weby však bylo nedávno zjištěno, že data zobrazovaná v Google Analytics mohou být značně nepřesná. V čem nastal problém?

 

Christian Oliviera, technický SEO poradce, vysvětluje problém s nepřesným měřením dat v Google Analytics následovně:

  • Jediný návštěvník může být při vstupu na AMP stránky hlášen jako 4 různé osoby
  • Když návštěvník vstoupí na běžnou stránku z AMP, je tento fakt chápán jako nová relace, i když se ve skutečnosti jedná o tutéž relaci
  • V Google Analytics může být zobrazována mnohem vyšší míra okamžitých odchodů. To je způsobeno tím, že někteří uživatelé jsou započítáváni vícekrát. Zdá se, že stránku opustili, ale tak to není.
  • Uživatelé, kteří přicházejí na AMP web z vyhledávání a poté přejdou na jinou stránku, budou chápáni jako noví návštěvníci z referenčních odkazů, nikoliv z vyhledávání

AMP je skvělé řešení, díky kterému je možné zobrazit uživatelům webové stránky mnohem rychleji s co nejnižší datovou náročností. Nicméně, Google Analytics si s tímto řešením ještě neumí na 100 % poradit, a tak je nutné počítat s nepřesností v analýze webu. Google však na odstranění výše zmíněných problémů pracuje.

Autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj/foto: marketingland, ampproject.org

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp