Proč by měla mít restaurace vlastní webovou stránku
Online prezentace je dnes naprosto běžnou součástí jakékoliv businessu. Proč by se jí už neměli vyhýbat ani majitelé a provozovatelé restaurací?

 

Pro zákazníky se už stalo standardem zjišťovat na internetu, cokoliv je zrovna napadne. U podniků všech typů včetně barů, hotelů, restaurací a kaváren teď prodávají pozitivní recenze víc než kdy dřív a za doporučení nebo vysoké hodnocení na Yelpu by se kdejaký majitel upsal ďáblu. Dnes k nalákání zákazníků do restaurace nestačí mít jen dobré jídlo, milou obsluhu a popřípadě zápis na Googlu. I kvalitní webová stránka může rozhodovat, jestli se návštěvník po vyhledání několika restaurací v lokalitě, kde se právě nachází, vydá právě do té vaší.

Skrze webovou stránku na sebe můžete prozradit to nejlepší, co veřejnosti nabízíte a definovat přesný směr kuchyně, kterou u vás najdou. Samozřejmou výhodou je pak třeba vyvěšení elektronického meníčka a provozních hodin, možnosti rezervovat si stůl online, popřípadě vysvětlení té nejsnazší cesty, jak se k vám zákazníci dostanou a propojení vaší adresy s Google Maps, aby si lidé rovnou mohli v případě zájmu zapnout navigaci.

Budujte svou značku

Webová stránka je nedílnou součástí vaší prezentace, ať už jste firma nebo restaurace. Její existence se očekává automaticky a bere se dnes už jako samozřejmost. Kvalitním webem dáváte najevo svou důvěryhodnost, stabilitu, úroveň a profesionalitu. Chcete, aby vás přesně takto zákaznici vnímali? Bez vlastního webu to bude běh na dlouhou trať.

V dnešní době už ale naštěstí stavba webové stránky ani její údržba nejsou nic složitého – web si můžete sami postavit za pár hodin například pomocí různých webových builderů. Provoz takové stránky navíc nestojí víc než pár stovek ročně. Její vznik a aktualizovaný provoz vás ale obohatí mnohem víc.

Emoce vždy prodávají

Díky vlastnímu webu můžete nejen zákazníkovi lépe představit koncept své restaurace, ale můžete ho i snadno navnadit k návštěvě. Stačí pohrát si s umístěním kvalitních fotografií interiéru a jídla, popřípadě přidat prezentační video a hned se začnou sbíhat chutě na jídlo i samotnou návštěvu restaurace. Pozitivní emoce prodávají, a pokud je váš web bude umět v návštěvnících vyvolat, máte vyhráno.

Praktické informace jako na talíři

Hlavní funkcí webu je ale předání konkrétních, a hlavně aktuálních informací, které každý návštěvník s rozkliknutím vašich stránek očekává. Neupírejte mu je! Díky vlastním webovým stránkám budete mít vždy pod kontrolou momentální podobu jídelního lístku, otevíracích hodin a kontaktních informací. Tyto informace můžete navíc kdykoliv změnit a odkaz na aktualizovaný web jen nalinkovat na vaše sociální sítě.

Získejte kontakt na zákazníky

Dělá vaše restaurace čas od času speciální akce, jako jsou valentýnské večeře, silvestrovské party nebo svatomartinské hody? Dejte o tom zákazníkům dopředu vědět nejen pomocí plakátu na dveřích. Vaše internetová stránka je skvělou platformou pro podávání informací o tom, co se u vás chystá. K tomu ale potřebujete mít na své zákazníky kontakt.

Ten jednoduše získáte, když se na vašem webu registrují k odběru newsletteru, za který jim můžete nabídnout třeba slevu na jejich příští konzumaci. Tímto způsobem se vám začne vytvářet databáze věrných zákazníků, kterým pak snadno každou speciální nabídku vaší restaurace můžete poslat přímo do e-mailu.

Průzkum spokojenosti

Vlastní web je i skvělé místo k získávání názorů. Plánujete třeba zavést do jídelního lístku novou sekci salátů? Nechte lidi hlasovat, jaké položky by tam neměly chybět! Na svůj web totiž můžete jednoduše umístit třeba anketu a zjistit tak pravé potřeby svých zákazníků.

Řízení restaurace je jedním velkým zápřahem skládajícím se z nikdy nekončících úkolů, takže vás možná neláká dobrovolně si nakládat ještě něco navíc. Faktem ale je, že až 75 % zákazníků se o své návštěvě té či oné restaurace rozhoduje právě na základě výsledcích ve vyhledávání.

Více článků z blogu

Co obnáší technický SEO audit?

Vyhledávače jsou stále lepší v rozpoznávání a porovnávání záměrů vyhledávajících uživatelů. Právě proto velkou část optimalizace pro vyhledávače (SEO) tvoří psaní skvělého obsahu, který odpovídá záměru vyhledávání pro konkrétní výrazy.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp