Proč je optimalizace firemního profilu na Google důležitější než kdy dříve
Optimalizace vašeho firemního profilu v Mapách Google a ve službě Moje firma na Googlu vám umožní lépe oslovit zákazníky z vašeho okolí.

Většina zákazníků dnes hledá zboží a služby především online. I v případě klasických "kamenných" služeb, jako jsou opravny, restaurace, kadeřnictví a podobné typy podnikání, kde je nezbytný osobní kontakt se zákazníkem, vyhledávají zákazníci tyto služby na internetu, porovnávají nabídky a čtou si online recenze. Je tedy naprosto jasné, že přítomnost na Googlu je nutností - zejména pro místní firmy, které se snaží oslovit zákazníky z nejbližšího okolí.

Je všeobecně známým faktem, že existují tři věci, které můžete optimalizovat, abyste z Googlu získali více potenciálních zákazníků: váš web, vaše PPC reklamy a váš firemní zápis Google. Čím si však můžete být méně jistí, je to, jak to udělat. Algoritmy Google jsou tajné, a navíc se neustále vyvíjejí. Jak tedy udržet své podnikání na špici vyhledávání?

Hledání bez kliknutí

Pokud jste si toho ještě nevšimli, stránky s výsledky vyhledávání Google se za poslední roky drasticky změnily. Už to není jen seznam 10 webů, ale interaktivní stránka s odpověďmi, mapami, informačními kartami, PPC reklamami a podobně. Google stále více poskytuje hledajícím informace, které potřebují, aniž by museli klikat na stránku s výsledky. Těžit z toho mohou například firmy nabízející produkty či služby spotřebitelům v nejbližším okolí, a to díky službě Moje firma na Googlu.

Moje firma na Googlu a lokální vyhledávání

Váš záznam ve službě Moje firma na Googlu se zobrazí v Mapách Google a v místních výsledcích vyhledávání. Po zadání klíčového slova například "nejbližší pizzerie" se lidem, kteří se nacházejí poblíž, ve výsledcích vyhledávání (SERP) zobrazí mapa s vaším profilem a s informacemi, které potřebují, aby se mohli rozhodnout, zda využijí nabídku vaší firmy a budou vás kontaktovat - a to vše bez návštěvy vašeho webu. Jsou to takzvaná vyhledávání bez kliknutí: lidé, kteří vyhledávají na Googlu, stále častěji získají všechny potřebné informace, aniž by museli kliknout na výsledek.

Co je nezbytné udělat pro zviditelnění vaší firmy v lokálním vyhledávání

Abyste zajistili, že Google propojí vaši firmu s vašimi potenciálními zákazníky v blízkém okolí, kteří hledají to, co nabízíte, je naprosto nezbytné mít optimalizovaný firemní zápis a profil ve službě Moje firma na Googlu.

Mapy Google

Vytvořte si profil ve službě Moje firma na Googlu

Chcete-li vytvořit profil ve službě Moje firma na Googlu, přejděte na stránku Google.com/business a vytvořte si účet. Abyste získali kontrolu nad svým profilem, musíte si nejprve nárokovat svůj firemní zápis. Chcete-li to provést, vyhledejte název své firmy v Mapách Google. Pokud se vaše firma objeví, vyberte „nárokovat tuto firmu“ a postupujte podle pokynů. Pokud se vaše firma nezobrazí, budete ji muset nejprve přidat jako místo, a poté postupovat podle pokynů.

Uveďte všechny důležité informace

Váš firemní profil je třeba vyplnit co nejpodrobněji. Uveďte všechny informace, které mohou být pro vašeho zákazníka důležité. Zejména přesný název a adresu vaší provozovny, všechny kontaktní údaje, popis toho, co nabízíte a otevírací hodiny, kdy vás mohou lidé navštívit. Pro snadnější orientaci zařaďte vaši firmu do vhodných kategorií a podkategorií. Vaše kategorie je obzvláště důležitá, protože umožňuje zákazníkům najít vaši firmu, aniž by znali její název.

Výsledky založené na kvalitě

Před lety Google řadil webové stránky do značné míry na základě klíčových slov obsažených v textu. To umožnilo nekvalitním stránkám, které byly optimalizovány na konkrétní klíčová slova, aby se umístily ve výsledcích. Algoritmus Google nyní mnohem více zohledňuje zabezpečení, výkon, zapojení uživatelů a další faktory. To mu umožňuje identifikovat a odměňovat stránky, které přinášejí vysoce kvalitní obsah a nejlepší uživatelskou zkušenost.

Totéž platí pro profily ve službě Moje firma na Googlu. Google nezařadí váš zápis do výsledků jednoduše proto, že se nachází v blízkosti hledajícího. Vyhledává výpisy, které jsou přesné, aktivní, a které nabízejí to, co zákazníci hledají.

Co je nezbytné udělat?

Důležitým faktem je, že zápis v Moje firma na Googlu není jen o tom něco zde napsat. Je to účet, který vyžaduje pravidelnou údržbu. Na co je třeba se soustředit?

Přesné informace

Google klade u lokálního vyhledávaní na první místo důvěryhodnost. Podle potřeby proto aktualizujte své kontaktní údaje a otevírací dobu. Také se ujistěte, že jsou vaše informace uvedené v profilu v souladu s ostatními informacemi na webu. Pokud se neshodují (například překlep v adrese), může to poškodit vaši pozici.

Pravidelně zveřejňujte příspěvky

Aktivita v profilu signalizuje Googlu, že vaše firma žije a vzkvétá, a je tím pádem relevantní pro potenciální zákazníky. Využijte možnost zveřejňování aktualit na vašem profilu Moje firma na Googlu a informujte své potenciální zákazníky o různých událostech souvisejících s vaší firmou, propagačních akcích, nových nabídkách a podobně. Můžete zveřejňovat i fotografie různých produktů nebo služeb, které nabízíte.

Získejte pozitivní recenze zákazníků

Nejlepším způsobem reklamy je doporučení od spokojených zákazníků. Spotřebitelé recenzím důvěřují a spoléhají na to, co o vaší firmě říkají ostatní. Google to dobře ví a odměňuje firmy, které mají kvalitní recenze. Chcete-li získat více recenzí, je to jednoduché: požádejte o ně. Může to působit trapně, ale pravdou je, že zákazníci recenze rádi píšou; potřebují jen výzvu.

Online recenze

Odpovídejte na recenze

Odpovědi na recenze jsou dalším způsobem, jak Googlu ukázat, že jste aktivní a pozorní k potřebám vašich zákazníků. Vaše odpovědi také poskytují potenciálním zákazníkům důležité informace. Naznačují, že vám záleží na jejich zpětné vazbě, a poskytují vám příležitost vyjádřit vaši osobnost. Pokud se vyskytne negativní recenze, vstřícná reakce budoucím zákazníkům napoví, že dokážete problémy aktivně řešit ve prospěch zákazníka.

Odpovídejte na otázky

Váš profil ve službě Moje firma na Googlu má také sekci Otázky a odpovědi. Nejen, že byste měli odpovídat na otázky, které vám zde zákazníci kladou, ale měli byste sem také zařadit otázky a odpovědi, které zákazníkům poskytnou relevantní informace.

Hledání „Blízko mě“

Zákazníci stále častěji používají vyhledávání, jehož součástí jsou slova jako "blízko mě", "poblíž" a podobně, na místo toho, aby do vyhledávání uváděli název lokace, například "Kutná Hora". Očekávají totiž, že Google si sám zjistí jejich polohu. Jak toho využít v lokálním SEO? Google skutečně zjistí polohu uživatele a vyhledá firmy, které v tomto místě fungují. Je však třeba mu z vaší strany říci, že jste skutečně v této lokalitě aktivní. To může být obzvláště obtížné, pokud podnikáte v oblasti služeb bez provozovny - jako jsou instalatéři, elektrikáři a jiní řemeslníci, kteří za zákazníkem přijedou domů. Pokud je to váš případ, je třeba udělat následující:

Nastavení oblasti, kde poskytujete služby

Ujistěte se, že máte ve svém účtu Moje firma na Googlu nastavenu obsluhovanou oblast. To platí pro firmy, které nemají jednu statickou provozovnu, ale poskytují služby doma u zákazníků. Ve vašem profilu můžete určit, které oblasti obsluhujete. To je obzvláště užitečné, pokud obsluhujete některá, ale ne všechna místa v okruhu vaší provozovny.

Zahrňte do zápisu klíčová slova

Ujistěte se, že popis vaší firmy obsahuje klíčová slova pro konkrétní místo. Například: „Řešíme havárie elektroinstalací v Kolíně a okolí".

Vyhledávání obrázků

Ve výsledcích místního vyhledávání se mohou objevit i obrázky z vašeho profilu Moje firma na Googlu. Vizuální dojem může být pro zákazníka důležitým faktorem, proč si vybrat právě vaši firmu. Přidejte proto na svůj web a do záznamu ve službě Moje firma na Googlu obrázky, které jsou vysoce specifické pro každou službu, kterou poskytujete. To vám pomůže zůstat na špici a poskytnout zákazníkům vizuální informace, které je přesvědčí o kvalitě vaší nabídky.

Ujistěte se, že jsou vaše fotografie originální a zachycují vaše produkty, služby či zaměstnance v co nejlepším světle. Vaši zákazníci tak dopředu uvidí prostředí, do kterého přijdou, a lidi, se kterými se tam setkají, což jim umožní posílit důvěru ve vaši nabídku.

Algoritmus Google se neustále mění, ale jeho cíl zůstává stejný: rychle a spolehlivě poskytovat hledajícím relevantní informace. Pokud optimalizujete svůj online profil pomocí výše uvedených kroků, bude vaše nabídka v souladu s těmito hodnotami. Tímto způsobem budou všechny budoucí změny a aktualizace algoritmů sloužit ve váš prospěch. Jinými slovy, soustřeďte se na své zákazníky a Google bude vždy na vaší straně.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp