Jak umístit firmu do Google My Bussiness
Většina lidí používá při hledání online obsahu vyhledávače, proto je optimalizace pro vyhledávače (SEO) jedním z nejdůležitějších faktorů pro úspěšný byznys.

Podle posledních výzkumů se více než 90 % všech lidí spoléhá při hledání firem v okolí na internet. Proto není divu, že kvalitní internetová prezentace je absolutní základ úspěšného podnikání. Mít internetové stránky ovšem nestačí. Je třeba o nich dát vědět potenciálním návštěvníkům. Většina lidí používá při hledání online obsahu vyhledávače, proto je optimalizace pro vyhledávače (SEO) jedním z nejdůležitějších faktorů pro úspěšný byznys.

Dostaňte vyhledávače na svou stranu

K tomu, abychom učinili stránku atraktivní pro vyhledávače, můžeme použít mnoho způsobů.Od optimalizace zdrojového kódu, až po linkbuilding. Většinou jde o běh na dlouhou trať, který zabere i několik měsíců. Existují ale i věci, které můžeme udělat ihned, a rychle tak zlepšit postavení stránky ve vyhledávání i použitelnost pro návštěvníky. Soustřeďme se na jeden často opomíjený, přesto ale významný SEO faktor, kterým je umístění stránky v Google My Bussiness.

Jak umístit firmu do Google My Bussiness

Získat umístění v Google My Bussiness není nic těžkého. Jedná se o jednoduchou proceduru, kterou zvládne i začátečník.

• Navštivte stránky Google My Bussiness.
• Vyplňte základní informace o vaší firmě.
• Poté co vyplníte veškeré potřebné informace, budete požádáni o ověření, zdali je vaše firma skutečná a opravdu sídlí na uvedené adrese.
• Google vám zašle kód, který zadáte na stránkách Google My Bussiness.
• A to je ohledně registrace vše. Vaše firma se nyní bude zobrazovat nejen v Google mapách, ale také ve výsledcích vyhledávání lidem, kteří se nacházejí v okolí.

Abyste ale z umístění v Google My Bussiness vymáčkli maximum, je potřeba se soustředit ještě na několik věcí, které zlepší hodnocení vaší firmy a dopomůžou vám k vyšší návštěvnosti.

Umístění v Google My Bussiness

Zařaďte vaši firmu do správné kategorie

Jakmile provedete registraci vaší firmy do Google My Bussiness, systém vám nabídne volbu kategorie, ve které bude vaše firma zařazená. To je jedna z nejdůležitějších podmínek pro to, aby vás potenciální zákazníci našli. Můžete si zvolit až 5 kategorií, takže volte moudře a umístěte firmu do jednotlivých kategorií tak, abyste pokryli co nejvíce možností. Používejte pro názvy kategorií klíčová slova, která jsou relevantní k vašemu podnikání. Můžete je kombinovat i s názvem města, například "„ubytování v Praze".“.

Zkontrolujte správnost informací

Abyste dosáhli co největšího efektu, vyplňte pokud možno všechny požadované informace. Jméno, kompletní adresa a telefonní číslo je samozřejmě základ. Nezapomeňte ale vyplnit i otevírací hodiny vaší firmy, aby vaši zákazníci věděli, kdy mohou přijít. Čím více se zákazníci o vaší firmě dozvědí, tím lépe pro vás.

Umístěte na vaše stránky mapu

Na své stránky můžete umístit okénko s mapou Google, která umožní návštěvníkům najít vaši firmu bez zbytečných průtahů. Google mapa umožňuje také plánování trasy a nalezení vhodného parkoviště v okolí, takže získáte jednoznačnou výhodu před firmami, které tuto informaci na stránkách nemají.

Recenze uživatelů

Nic nepřesvědčí potenciálního zákazníka tak, jako pozitivní zkušenost předchozích klientů. Dejte svým návštěvníkům důvod, aby o vaší firmě napsali pozitivní zmínku či recenzi. Samozřejmě, nejlepší důvod pro pozitivní recenzi je kladná zkušenost s vašimi službami. Recenze se zobrazují na stránce vaší prezentace v Google My Bussiness a nabízejí vašim zákazníkům informaci o tom, co mohou očekávat.

Jedna fotka řekne víc než tisíc slov

Obohaťte svou prezentaci vhodně zvolnými fotografiemi. Hezké fotografie mohou zákazníky přesvědčit o solidnosti vaší firmy a přimět je k návštěvě. Fotografie vaší firmy také pomohou návštěvníkům přesněji identifikovat, kde se vaše firma nachází.

V popisu použijte klíčová slova

Popis firmy je velice důležitý. Poskytněte zákazníkům podrobný popis toho, co mohou očekávat. Používejte klíčová slova, která jsou relevantní k vašemu oboru podnikání. Tak umožníte robotům vyhledávačů přesněji vaši firmu zařadit. Používejte i takzvaná "„long tail" “ klíčová slova, která nejlépe popisují specifika vaší služby.

Nezapomeňte na telefonní číslo

Pokud máte pevnou linku, nezapomeňte ji uvést. Pro Google je číslo na pevnou linku silným signálem, že je vaše firma solidní.

Dejte o sobě vědět

Google My Bussiness je jedním z nejsnazších, přesto ale vysoce účinných způsobů, jak dát o vaší firmě vědět zákazníkům ve vašem okolí a zlepšit pozici vašich firemních stránek v lokálním vyhledávání. Správným nastavením a optimalizací svého profilu získáte náskok před konkurencí a více zákazníků.

autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv

foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp