Merchant Center
Označování přidává parametry do sledovacích URL pro lepší analýzu a měření. Sledujte své nákupní kampaně efektivněji!

Google nedávno oznámil, že umožnil automatické označování pro bezplatné výpisy produktů a bezplatné místní výpisy produktů prostřednictvím služby Google Merchant Center. To by mělo umožnit lepší sledování nákupních kampaní prostřednictvím vyhledávače Google pomocí přidání ID výsledku do adres URL. Vaše PPC kampaně tak budete moci sledovat mnohem efektivněji.

Co je to automatické označování?

Automatické označování je funkce v rámci služby Google Merchant Center, která vám pomůže sledovat konverze z bezplatných výpisů produktů a bezplatných místních výpisů produktů na vašich webových stránkách ve všech prohlížečích odděleně od ostatních typů konverzí. Pomůže vám také oddělit výkon vašich bezplatných výpisů a bezplatných místních výpisů v nástrojích pro analýzu webů, jako je například Google Analytics, od celkové organické návštěvnosti Google.

Jak to funguje?

Když návštěvník klikne na váš bezplatný výpis produktů nebo bezplatný místní výpis produktů ve vyhledávání Google, pak automatické označování přidá do adresy URL parametr nazvaný "id výsledku". Pokud například někdo klikne na váš bezplatný výpis na www.example.com, bude výsledná adresa URL vypadat takto: www.example.com/?srsltid=idvysledku.

Id výsledku se vytvoří v okamžiku zobrazení. Pokud uživatel klikne na stejný bezplatný výpis nebo bezplatný místní výpis znovu, použije se stejné id výsledku. Ten je pak sledován prostřednictvím vašich analytických nástrojů pro hlubší analytické účely, včetně sledování konverzí a nákupů.

Jak automatické označování zapnout?

Automatické označování může správce povolit na úrovni účtu Merchant Center. Podle Googlu není tato funkce ve výchozím nastavení povolena. Chcete-li ji zapnout, postupujte podle níže uvedených kroků.

1. Přihlaste se ke svému účtu Merchant Center.

2. Ve svém účtu Merchant Center klikněte na ikonu nástroje s ozubeným kolem a poté klikněte na položku "Conversion settings" (Nastavení konverzí) v části "Settings" (Nastavení).

3. Přepněte tlačítko Automatické označování na hodnotu "ON".

Jak toho využít pro váš byznys

Lepší sledování a atribuce je to, co chtějí všichni obchodníci, kteří využívají návštěvnost z vyhledávání.  Automatické označování v Merchant Center vám nyní může pomoci sledovat také bezplatný výpis produktů a bezplatný výpis místních produktů v rámci Google Merchant Center.

Na základě těchto údajů pak můžete určit, zda chcete změnit například rozhodnutí o skladových zásobách produktů, marketingové rozpočty a vaši obchodní strategii.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp