Používejte katalogové prodejní kampaně jako profík
Naučte se na Facebooku a Instagramu používat katalogové prodejní kampaně, které vám pomohou ještě lépe oslovit vaše potenciální zákazníky.

Jednou z výzev, které musí čelit majitelé e-shopů při online propagaci, je to, jak představit potenciálním zákazníkům co největší množství svých produktů. Tradiční grafické reklamy mohou obsahovat pouze omezené množství informací a ani karuselové a videoreklamy na tom nejsou o mnoho lépe. Navíc vstupní stránka, na kterou musíte uživatele poslat, nemusí být přesně tou stránkou, kterou uživatel chce. 

Způsobem, jak odstranit tento problém, může být řešení, které nabízí Facebook. Katalogové prodejní kampaně (nebo dynamické reklamy na produkty) vám pomohou inzerovat celý váš sortiment.  Jak na to?

Vytvořte katalog

Základem při nastavování tohoto typu kampaně je vytvoření katalogu, ve kterém jsou uloženy všechny vaše produkty. Katalog je s vaším webem automaticky propojen, takže jakékoli změny ve vašem sortimentu se ihned projeví také ve vašem katalogu.

Rozdělte produkty do skupin

Abyste dokázali se svými produkty oslovit to správné publikum, měli byste je rozčlenit do konkrétních, úzce zaměřených skupin, kterými můžete oslovovat různé typy publika. Možností, jak produkty rozdělit, je mnoho, například:

  • Podle typu produktu - pokud prodáváte například oblečení, může mít smysl segmentovat jej podle typu: sportovní oblečení, společenské oblečení, oblečení pro volný čas atd.
  • Podle pohlaví a věku - například dámské, pánské, dětské, pro teenagery apod.
  • Podle ziskovosti - pokud máte na některých produktech vysokou marži a u některých nízkou, je vhodné je rozdělit, abyste do propagace každé ze skupin investovali jen takovou částku, která se vám vyplatí.
  • Podle ceny - luxusní a drahé zboží budete pravděpodobně nabízet jiné skupině lidí než neznačkové produkty.

Při segmentaci je třeba mít na paměti několik věcí:

Nejprve se ujistěte, že každý z vašich segmentů obsahuje dostatek produktů. Pokud by skupina obsahovala například jen 5 produktů, algoritmus Facebooku by neměl dostatek dat k tomu, aby se mohl učit a optimalizovat vaši reklamu pro nejlepší výkon. 50 produktů je mnohem lepších.

Pokud jde o remarketing, možná nebudete chtít segmentovat vůbec. Protože je remarketing dynamický, chcete, aby produkty zobrazené v reklamách byly těmi, na které se lidé na vašem webu dívali a interagovali s nimi.

Nastavte své kampaně

Jakmile rozdělíte vaše produkty do vhodných skupin, můžete začít nastavovat své PPC kampaně. Určitě budete chtít oddělit reklamy pro nové potenciální zákazníky a remarketing, ale měli byste také přemýšlet, zda by mělo smysl vytvořit i různé kampaně pro různé produktové řady, věk, pohlaví atd. Při nastavování reklamních sad budete nuceni zvolit skupinu produktů a to, zda se kampaň bude zaměřovat na nové publikum nebo na remarketing. Od této chvíle je vše ostatní velmi podobné nastavování jakéhokoli jiného typu PPC kampaně.

Při cílení vaší kampaně byste neměli používat příliš úzce zaměřené publikum, jelikož by strojovému učení mohl chybět dostatek dat k tomu, aby dokázalo vaši kampaň správně optimalizovat.

Prodej na Facebooku a Instagramu

Pokud jde o remarketing, jak již bylo zmíněno dříve, měli byste pravděpodobně používat sadu produktů, ve které bude obsaženo všechno vaše zboží, protože se jedná o dynamický remarketing, kdy Facebook zobrazuje lidem produkty, o které se v minulosti zajímali, například si je během posledních 30 dní prohlíželi nebo je přidali do košíku, ale nekoupili.

Prodejem vaše kampaň nekončí

Skvělou vlastností katalogových kampaní je funkce křížového prodeje. Pokud například víte, že lidé, kteří si koupili tiskárnu, budou potřebovat po čase tonery, můžete jim reklamu na toner ve správný čas zobrazit na Facebooku. Vše, co musíte udělat, je vytvořit správné segmenty produktů a definovat související kategorie nebo produkty ve vašem katalogu. Poté nastavte vaši PPC reklamu na Facebooku, aby propagovala tyto položky na základě toho, co si uživatel zakoupil. Tímto způsobem můžete jednoho zákazníka obsloužit několikrát a pohodlně tak zvýšit své příjmy.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co obnáší technický SEO audit?

Vyhledávače jsou stále lepší v rozpoznávání a porovnávání záměrů vyhledávajících uživatelů. Právě proto velkou část optimalizace pro vyhledávače (SEO) tvoří psaní skvělého obsahu, který odpovídá záměru vyhledávání pro konkrétní výrazy.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp