Vytvořte kompletní SEO strategii
Mezi v současnosti používanými marketingovými strategiemi je optimalizace pro vyhledávače (SEO) považována za nejúčinnější. Vaše SEO kampaň ale musí být konzistentní a dlouhodobá.

Mezi v současnosti používanými marketingovými strategiemi je optimalizace pro vyhledávače (SEO) považována za nejúčinnější. Abyste však v SEO dosáhli maximální efektivity, je nutné dodržet jednu stěžejní podmínku. Vaše SEO kampaň musí být konzistentní a dlouhodobá. To je také důvodem skutečnosti, že většina agentur nabízejících optimalizaci pro vyhledávače požaduje po klientech podepsání smlouvy minimálně na 6 měsíců a více. Dobře totiž vědí, že bez ohledu na vynaložené úsilí, očekávat viditelné výsledky v řádu týdnů je nereálné.

Vytvořte kompletní SEO strategii

Není problém vytvořit kompletní SEO strategii během několika týdnů. Pomocí hloubkové analýzy klíčových slov vytvoříte seznam termínů, které lidé vyhledávají a které pomohou vaší stránce proměnit vaše návštěvníky v platící zákazníky. Sestavíte publikační plán a plán linkbuildingu. Napíšete články podle klíčových slov a získáte několik zpětných odkazů. Mnoho webmasterů v tomto bodě skončí a očekávají výsledky své snahy, které ale většinou nepřicházejí. Ta hlavní část práce totiž teprve začíná.

Pro úspěšné SEO je důležitá vytrvalost

Pro úspěšnou SEO kampaň s viditelnými výsledky je nutné dál postupně přidávat články na hlavní a vedlejší klíčová slova, získávat další a další zpětné odkazy a propagovat web na sociálních sítích. Ze začátku to většinou vypadá, že se nic moc neděje, ale zabere to mnoho měsíců, než web získá potřebnou autoritu a vy uvidíte pozitivní posun ve vyhledávání a zvýšenou organickou návštěvnost.

Výsledky SEO kampaně po roce

Optimalizace pro vyhledávače je běh na dlouhou trať, který mnoho účastníků v průběhu času vzdá, protože nevidí okamžité výsledky.Ti kdo však Avšak ti, kdo vytrvají, budou po zásluze odměněni. Po roce stabilní péče o SEO kampaň uvidíte výsledky, které rozhodnou, zda jste udělali vše správně a vaše kampaň byla úspěšná. V závislosti na konkurenčnosti oboru a počtu vyhledávání, mohou mít vaše stránky návštěvnost i tisíce lidí denně.

Okolnosti ovlivňující výsledky SEO kampaně

Pochopitelně, ne vždy jsou výsledky tak oslnivé. Celkový úspěch vaší optimalizace pro vyhledávače je ovlivněn mnoha faktory, které občas nemáte možnost změnit.

Odvětví, ve kterém se pohybujete. V některých oborech panuje velmi silná konkurence a prosadit se zde je velmi obtížné a finančně náročné. Vybudovat stránku s dostatečnou autoritou může vyžadovat mnohem větší množství snahy a finančních prostředků, než je obvyklé. Typickým vysoce konkurenčním oborem jsou finance, půjčky, nebo hubnutí.

Výběr správných klíčových slov. Ve výběru klíčových slov a frází byste se měli soustředit na výrazy, které mají vysoký počet vyhledávání, ale nízkou konkurenčnost. Ne vždy je to však možné, obzvlášť v oborech s vysokou konkurencí. Je důležité poznat dobře svou cílovou skupinu a její potřeby. Nesprávná volba klíčových slov může obrátit celou vaši SEO snahu vniveč.

Kvalita a počet zpětných odkazů. Zpětné odkazy jsou stále jedním z nejdůležitějších faktorů, podle kterých vyhledávače posuzují stránky. Pravidelně přidávejte odkazy z tematických, autoritativních webů. Nesměřujte odkazy pouze na hlavní stranu, ale i dovnitř webu na jednotlivé články.

Dostatečné množství kvalitního obsahu. Pro úspěšné SEO je důležité pravidelně přidávat na stránky čerstvý obsah. Vždy se najde další klíčové slovo, na které třeba vaše konkurence zapomněla a kolem kterého můžete postavit další kvalitní článek. Nezapomínejte, že obsah je důvod, proč lidé vaši stránku navštěvují.

Příznaky neúspěchu SEO kampaně

Může se stát, ať už z důvodů vysoké konkurence nebo chyb při budování odkazového profilu, že vaše SEO kampaň selže. Jak poznáte, že se nedaří?

Nenadálé výkyvy nebo pokles návštěvnosti. Pokud po roce optimalizování stránky zjistíte, že vaše návštěvnost začala klesat, popřípadě uvidíte, že návštěvnost bez zjevné příčiny kolísá, je to varovný signál toho, že neděláte vše úplně správně.

Zhoršení ROI. Jedním z hlavních ukazatelů úspěšnosti SEO kampaně není návštěvnost, ale ROI, návratnost investice. Pokud zjistíte, že přes zvýšené náklady do obsahu a propagace stránky nerostou zároveň vaše zisky, není vše v pořádku.

Nenechte se odradit

Pokud jste věnovali rok optimalizaci vaší stránky a úspěch nenaplnil vaše očekávání, měli byste zvážit změnu. Buďto výměnu SEO agentury, nebo zaměstnance, který má SEO ve vaší firmě na starost. Zkuste se podívat na vaši dosavadní snahu s odstupem a zvážit, kde jste udělali chybu. Nový SEO konzultant vám pomůže najít nový, nezaujatý pohled na celou záležitost a odstranit překážky, které vám stojí na cestě k úspěchu.

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp