Ověření firemního profilu Google pomocí videa

Ověření firemního profilu Google pomocí videa
Jak optimalizovat firemní profil Google? Pomocí ověření přes video! Naučte se naše osvědčené postupy, které zajistí vašemu profilu velkou pozornost.

Věnujte pozornost svému firemnímu profilu Google 

Firemní profily Google (GBP) jsou jedny z nejúčinnějších způsobů, jak se mohou místní obchodníci zviditelnit na internetu. Než se ale váš firemní profil stane viditelným pro širokou veřejnost, musíte ho ověřit kliknutím na odkaz „Získat ověření“. 

Když se jako firma či živnostník rozhodnete založit firemní profil Google, společnost vám nabídne hned několik způsobů ověření profilu. Proces ověření pomáhá Googlu zaručit, že se jedná o skutečnou a fungující firmu, která má na GBP nárok a splňuje pokyny společnosti pro prezentaci vaší firmy na Googlu. 

Nejlepší způsob ověření by byl, kdyby mohl Google všechny nově registrované firmy osobně navštívit, aby se ujistil, že je firma skutečná a splňuje všechny pokyny. Ale to není reálné. Proto jedním ze způsobů, jak ověřit firmu, je ověření přes video. A je to asi ten nejlepší způsob, jak navštívit vaši firmu „digitální osobní prohlídkou“.

Video umožní Googlu vidět vaši firmu a další podrobnosti o ní. Metoda ověření videa od Google se snaží ověřit a potvrdit pravost firmy, popřípadě odstranit falešné záznamy, které by mohly zaplavit Local Finder, Local Pack nebo Mapy Google a zmást zákazníky. 

Co Google získá přes video? 

  • Vaši skutečnou existenci: Jste skutečná firma/obchod? 
  • Správnou zeměpisnou polohu: Nachází se vaše firma na adrese, kterou máte uvedenou ve svém firemním profilu? 
  • Integrita uživatele: Jste autentická společnost? Jste skutečný obchodník? Google se snaží zjistit, zda se někdo nepokouší o podvod.
  • Afiliace: Jste skutečně spojení s firmou? Máte pravomoc zastupovat firmu, pro kterou jste žádali nový firemní profil? 

Pořízení videa

Video je možné pořídit pomocí telefonu, tabletu nebo jiného zařízení. Při tvorbě videa je důležité, abyste se drželi pokynů na obrazovce. Proto si vše pečlivě naplánujte dříve, než začnete nahrávat video. To musí být natočeno v jednom souvislém záběru. Video by mělo být dlouhé asi dvě minuty a výstižné. 

Až firma předloží důkazy o své pravosti a existenci na videu, operátoři obsah zkontrolují a posoudí, zda je důkaz dostatečný k tomu, aby byla firma považovaná za ověřenou. 

Každé video je ručně zkontrolované zaměstnancem Googlu a jeho účelem je simulovat osobní návštěvu obchodu/firmy. Není třeba sdílet žádné citlivé informace, obličeje lidí nebo dokumenty s důvěrnými informacemi. Videa jsou soukromá a slouží pouze pro účely ověření. 

Plánování videa pro ověření firemního profilu pomocí videa

  • Dříve, než natočíte své firemní video, si naplánujte, kdo jej natočí a co bude jeho obsahem. 
  • Ujistěte se, že na videu budou vidět všechny požadavky Googlu. 

Ukažte, že vaše firma fyzicky existuje

Nezapomeňte uvést geografické umístění, okolí prodejny (ulice před prodejnou a vchod) a další věci, které dokazují, že jde o legitimní podnik. 

Pokud má váš obchod výlohu, ukažte výlohu zvenku, stejně jako trvalé označení obchodu na budově a další případné označení uvnitř budovy. 

Uveďte také další blízké firmy ve svém okolí, aby si Google mohl udělat obrázek o tom, kde se geograficky nacházíte. Nezobrazujte neoznačené silnice a pozemky! S těmi by mohl mít Google problém při určování polohy. 

Po zveřejnění exteriéru firmy plynule přejděte do interiéru budovy. Máte-li na stěnách svou značku, ukažte ji. Pokud pracujete v kancelářské budově s více podlažími a více podniky, nezapomeňte ukázat obchodní adresář s uvedením firemního zápisu. Máte-li nějaké marketingové materiály či firemní branding, pochlubte se s nimi. 

Majitelé salonů budou muset na videu ukázat všechny nástroje, které pro svou práci používáte. Může se jednat o masérské/kosmetické/kadeřnické křeslo, stůl pro úpravu nehtů aj. 

Specializujete-li se na výrobu, na videu ukažte kancelář a volně přejděte do výroby. V záběru by se měly objevit stroje, zařízení a můžete se pochlubit i svými výrobky. 

Máte-li služební vozy, servisní vozidla nebo jinou techniku se značkou vaší firmy, také je do záběru zakomponujte. Ale pozor, bílé auto bez viditelného označení vaší firmy nebude akceptovatelné!

Náš tip: Své video začněte natáčet na druhé straně ulice se záběrem na budovu, kde se váš podnik nachází. Přejděte plynule ulici a do záběru zakomponujte také jiné podniky (kavárny, salony, obchody), které Googlu lépe pomohou upřesnit vaši polohu. Máte-li výlohu, natočte ji i s označením vaší firmy na budově. Plynule přejděte do budovy (natočit můžete zvonek nebo označení na dveřích – s označením názvu vaší firmy, otevírací dobou, IČ, DIČ a dalšími údaji). Odemkněte dveře od svého podniku a vejděte dovnitř. V krátkosti seznamte zaměstnance Googlu s prostorem uvnitř. Natočte také propagační materiály, jako jsou vizitky, letáčky aj., které jste si předem připravili na stůl. Pamatujte, že video musí být krátké, ale výstižné! Čím více toho bude na videu vidět, tím větší je pravděpodobnost, že vám Google vaši firmu schválí. 

Dokažte, že skutečně podnikáte ve svém oboru a jste v něm odborník

Google je při prověřování pravosti firem velmi opatrný. Existuje celá řada firem, která působí jen na oko. A takové firmy potřebuje vyčlenit ze svého adresáře. Je tedy nesmírně důležité ukázat, že jste mistrem ve svém oboru podnikání. Nebojte se proto zaměstnancům Google ukázat, že přesně víte, o čem je vaše podnikání. Jak na to?

Jedním ze způsobů může být představení položek, které má pouze skutečný profesionál ve svém oboru. Věnujete-li se například vývoji softwarového programu, asi nebudete mít poutavou výlohu s velkým nápisem na dveřích. Nejspíš budete působit v pronajaté kanceláři s malým označením na budově. To samozřejmě pro vaše podnikání stačí, ale kromě poutavého videa s výhledem na dům a vchod s označením vaší firmy musíte Googlu dokázat, že opravdu vyvíjíte kvalitní softwarové programy/aplikace nebo weby.

Při plánování videa si připravte monitor (klidně jich použijte více) a ve videu udělejte dlouhý záběr na položky, které může ukázat jen podnik, jako je ten váš. 

Googlu nebude stačit prezentace obecné softwarové aplikace na obrazovce nějakého počítače. Připravte si proto na počítači krátké video se zvukem, ve kterém vysvětlujete, čím se zabýváte. A tuto prezentaci natočte. 

  • Jste-li účetní, předveďte svou práci v účetním softwaru (na fiktivní firmě).
  • Jste-li reklamní agentura a připravujete videa, bannery nebo jiné propagační materiály, ukažte v krátkosti svou práci ve svém grafickém programu. 

Afiliace: Je obchodník skutečný?

V této části je důležité Googlu dokázat, že vy jste majitel nebo zástupce firmy žádající o firemní profil.

Jedině majitel nebo zástupce bude mít přístup do všech míst a částí firmy (výloha, vstupní vchod, sklad, archiv, výroba, prodejna, provozovna, kancelář). 

Ukažte například otevření obchodu pomocí klíče, obsluhu pokladny, používání softwarových systémů, vstup do oblasti podniku, kam nemají zákazníci přístup atd. Tato část videa je pro Google důležitá v tom, že potvrdí vaši nezastupitelnou roli ve firmě, a že jste skutečně oprávněná osoba, která má veškerou kontrolu nad tímto místem. 

Pochlubte se svými oceněními 

Milujete svou práci a neustále se zdokonalujete ve svých znalostech a dovednostech? Pochlubte se oceněními, která máte vyvěšená na čestném místě ve vašem podniku. Může se jednat o nejrůznější certifikáty, živnostenské oprávnění, kurzy, výhry, diplomy aj. Stačí přiblížit záběr na stěnu a zaostřit na několik zarámovaných „trofejí“. Opět platí, že u všech zobrazených certifikátů musí být správně uvedený název firmy nebo vaše jméno. 

Dokončení procesu ověření videa

Když natáčíte video, umístěte výše uvedené položky v libovolném pořadí, které bude dávat smysl pro vaši konkrétní situaci. Ujistěte se, že splňujete všechny požadavky. 

Video musí být souvislé. Záznam nesmíte v žádném případě přerušit. 

Video je třeba vytvořit pomocí procesu ověření videa ve firemním profilu Google. 

Vytváříte-li svůj firemní profil Google na počítači nebo notebooku, zobrazí se vám v kroku ověření přes video QR kód. Ten stačí naskenovat pomocí mobilního zařízení a začít nahrávat video. Musíte být ale na mobilním zařízení přihlášeni pomocí e-mailové adresy firemního profilu Google. 

Nahrávání videa nezačínejte dříve, dokud si nebudete stoprocentně jisti, že máte vše připravené. Poté postupujte podle pokynů pro záznam videa. 

Až budete mít video hotové, klikněte na „Zastavit nahrávání“ a nahrajte pomocí tlačítka „Nahrát video“. Pokud má video parametry, které aplikace akceptuje (ano, i toto je třeba brát úvahu!), klikněte na „Hotovo“. 

Google video zamítne, nebo potvrdí zhruba do pěti dnů. Video nemažte, dokud nebude zkontrolováno a neobdržíte oznámení o ověření vašeho firemního profilu. 

Pokud se ověření nezdařilo, ve vašem firemním profilu Google se zobrazí tlačítko „Ověřit“. Pak je třeba video přehrát. Zkuste ve svém videu poskytnout více důkazů o tom, že jste skutečná firma. 

Ve chvíli, kdy dojde k ověření vaší firmy, můžete video smazat. To se dělá tak, že ve „Vyhledávání Google“ přejdete na svůj profil. 

Vpravo nahoře klikněte na Více (tři tečky) > Pokročilá nastavení > Nahrávání videa >  Smazat videa.

Hotovo. Nyní můžete pokračovat v úpravách svého firemního profilu Google a komunikovat se svými potenciálními zákazníky!

Videa nápovědy

Nejste zrovna zdatnými kameramany a nejste si jisti, zda natočíte video správně? Nebo máte obavu, že neposkytnete veškeré důležité informace a zaměstnanci Google vaši firmu neověří? Nebojte se. Google vytvořil hned několik videí s nápovědou, která vás provede procesem ověření přes video. Tato videa vám pomohou zjistit, co je třeba při ověřování přes video. 

Před spuštěním kamery doporučujeme zhlédnout tato videa:

  • ověření videa Storefront Businesses;
  • video ověření podniků v oblasti služeb.

Jak získat podporu pro ověřování videa

Nahráli jste už několik videí, ale Google vám je stále vrací? Pokud potřebujete pomoc s ověřením přes video, použijte „Nástroj stavu ověření“. 

Google vás požádá o ověření, že je vaše e-mailová adresa správná. Ujistěte se, že jste přihlášeni pod správnou e-mailovou adresou. Tou, která je přiřazena k firemnímu profilu Google, který chcete ověřit. 

Dále vyberte firemní profil, se kterým máte problémy.

Může se stát, že budete přesměrováni zpět na hlavní panel firemního profilu, ale pokud se vrátíte zpět do nástroje „Stav ověření“, objeví se vám možnost kontaktovat podporu. Zvolte „Ano“ a klikněte na „Pokračovat“. Dále klikněte na „Kontaktujte náš tým podpory“. 

V části „Jaký máte problém?“ vyberte možnost „Můj firemní profil není ověřen“. 

Zkontrolujte, zda jste vybrali možnost „Ano“ vedle přepínače s dotazem, zda jste nahráli ověřovací video. Výběr možnosti Ano je velmi důležitý!

Následně pokračujte vyplněním formuláře. Budete požádáni o důkaz, že jste zástupcem/majitelem firmy. Tyto informace musíte Googlu doložit. Je důležité, abyste Googlu při vyplnění tohoto formuláře doplnili všechny jeho požadované informace. 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Kristýna Franclová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp