Nové vyhledávací funkce od Google

optimalizace pro vyhledavace
Seznamte se s novými funkcemi umělé inteligence vyhledávání Google. Ukážeme si vícekrokové možnosti uvažování, plánování i novou funkci Google Lens.

Google přichází s novými vyhledávacími funkcemi založenými na umělé inteligenci. Kromě toho zavádí nové přehledy umělé inteligence pro hledající v USA. 

Mezi zbrusu nové funkce poháněné umělou inteligencí patří možnost upravovat přehledy umělé inteligence, možnosti plánování, vícekrokové možnosti uvažování a výsledky vyhledávání organizované AI. Nově přichází funkce dotazu pomocí videa nazvaná Google Lens. Abyste se na nové funkce mohli podívat, je vyžadováno přihlášení uživatelů. 

Úprava přehledů AI

„Coming to Search Labs nabízí možnost upravit přehledy AI tak, aby zjednodušily nebo rozebraly jazyk co nejpodrobněji,“ vysvětluje Liz Reid, vedoucí vyhledávání Google. Po kliknutí na „Simpler“ získáte základní odpověď „Přehled AI“. Kliknutím na „Break it down“ obdržíte mnohem podrobnější odpověď. 

Úkolem této funkce je upřesnit výsledky vyhledávání, aniž by vyžadovala více vyhledávání ve stejné relaci vyhledávání. Co to znamená? 

Vícekroková schopnost uvažování

Vyhledávání Google za pomoci logiky Gemini může poskytovat vícekrokové uvažování krok za krokem. Než složitě rozkládat svou otázku na více vyhledávání, můžete položit složitější otázku se všemi výhradami, které máte na mysli. Jak to funguje v praxi? Do vyhledávače jednoduše zadáte vše najednou. 

Například: Pokud budete hledat nové studio pilates u vás ve městě nebo v okolí vhodné pro každodenní dojíždění, které nabízí slevu pro nové členy, můžete požádat vyhledávání Google například takto: Najdi nejlepší studio pilates v Praze a časy MHD z Můstku a ukaž podrobnosti o speciálních nabídkách pro nováčky.

Možnosti plánování

V dnešní době se bez plánování neobejdete. Funkce plánování vám umožní naplánovat vše přímo ve vyhledávání Google. Díky plánování můžete sdílet svůj kalendář s ostatními. Zobrazí se vám odkazy na weby. Můžete výsledky exportovat či nahradit. Nebo vložit konkrétní podrobnosti plánu v rámci různých sad plánů. 

Plánujte za pochodu. Plány se vám totiž ukazují ve výsledcích vyhledávání

Můžete například hledat třídenní jídelní plán, který je snadný na přípravu. Získáte výchozí bod pro přípravu jednoduchých receptů z celého webu. Části plánu si můžete libovolně upravit nebo je zaměřit na určité pokrmy a exportovat je do Google dokumentů nebo do Gmailu. 

Výsledky vyhledávání organizované AI

Vyhledávání Google využije umělou inteligenci k seskupení výsledků vyhledávání do konkrétních kategorií. To vám pomůže vybrat možnosti pro váš dotaz. Získáte totiž výsledky ve vyhledávání „kategorizované dle titulků generovaných AI, obsahující širokou škálu perspektiv a typů obsahu“, říká Hema Budaraju, vrchní ředitelka produktu, Search Generative Experience, Google.

Kde všude je možné tyto funkce využít?

Tyto funkce můžete využít například pro stolování a recepty, knihy, hudbu, filmy, hotely, nákupy a další. Zatím tedy pro výsledky v americké angličtině. 

Vyhledávání objektivem s videem

Nově přichází funkce vyhledávání objektivem s videem. Ta umožňuje nahrávat video a pokládat otázky během nahrávání. Google odpoví na základě položených otázek. Red říká: „Jsme schopni posunout vyhledávání na úplně novou úroveň s možností kladení otázek prostřednictvím videa.“ Vyhledávání pomocí videa bude již brzy dostupné pro přihlášené uživatele Search Labs v USA v angličtině. Těšíme se, až se s touto funkcí budeme moci seznámit osobně! 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Kristýna Franclová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp