Optimalizujte vaše PPC kampaně na Facebooku
Naučte se optimalizovat své PPC kampaně na Facebooku pro získání více konverzí

Facebook je jednou z nejpopulárnějších sociálních sítí současného světa. Většina současné populace se na Facebook přihlásí alespoň jednou denně, a je zde i velká část lidí, pro které je tato sociální síť jediným místem, které na internetu navštěvují. To přirozeně znamená, že vaše PPC kampaně na Facebooku budou schopné oslovit mnohem více uživatelů než na jakékoli jiné sociální síti. Je proto jedině logické, že při hledání nových zákazníků byste měli začít právě na Facebooku. Tato fakta bohužel znají i všichni vaši konkurenti, proto může být někdy obtížné se svou reklamní kampaní prorazit. Abyste dosáhli kýženého úspěchu, je třeba vaše PPC kampaně správně optimalizovat.

Jak přesně však mohou uživatelé optimalizovat své PPC kampaně na Facebooku? A jak efektivní by ve skutečnosti mohly být? Pojďme se podívat na to, jak můžete optimalizovat své PPC kampaně na Facebooku pro získání více konverzí:

Optimalizujte prodejní trychtýř

PPC reklamy na Facebooku fungují trochu jinak než na Google či Seznamu. V případě PPC reklam ve vyhledávání Google je zřejmé, že se zobrazují lidem, kteří aktivně shánějí váš produkt či službu, zatímco u Facebooku je mnohem pravděpodobnější, že oslovujete uživatele, kteří prostě jen sledují Facebook a momentálně nejsou rozhodnuti provést okamžitý nákup. To může být potenciálně problematické, obzvlášť pokud se chystáte provozovat reklamu s menším rozpočtem.
S ohledem na tuto skutečnost by mohlo být užitečnější vytvořit PPC kampaň, která bude více zaměřena na okamžitý nákup.

PPC reklama na Facebooku umožnuje různé typy cílení, díky čemuž můžete souběžně provozovat řadu kampaní s různými cíli. Tím můžete vytvořit vlastní prodejní trychtýř. Můžete se například zaměřit na zapojení uživatelů pomocí videa, které vám pomůže přilákat nové zákazníky. Předem si promyslete, kdo přesně je vaše cílová skupina, a zaměřte se na vytvoření PPC kampaně, která dokáže tyto lidi smysluplně oslovit.

Vytvořte zajímavé video, které popíše váš produkt a předvede jej v akci. Tím oslovíte potenciální zájemce v horních patrech trychtýře. Jakmile vaše video dosáhne smysluplného počtu zhlédnutí - řekněme více než 2 500 - vytvořte novou konverzní kampaň, která bude cílit na uživatele, kteří si prohlédli minimálně 25% vašeho videa.

Pokud zacílíte na publikum, které se již s vaším produktem seznámilo a projevilo o něj zájem, je možné dosáhnout mnohem vyšších konverzních poměrů.

Sledujte frekvenci zobrazování reklam

Je možné sledovat, kolikrát jeden konkrétní uživatel zhlédl vaši reklamní kampaň prostřednictvím sledování frekvence reklam. To je důležitá metrika, protože publikum, které vaši reklamu opakovaně sleduje, si ji pravděpodobněji zapamatuje. Je důležité, aby vaše reklamní kampaně na Facebooku zvýšily povědomí veřejnosti o vašem zboží nebo službě. Buďte však opatrní, abyste to s frekvencí zobrazení nepřehnali - pokud se vaše reklama bude zobrazovat příliš často, povede to pouze k tomu, že ji uživatelé budou ignorovat.

Abyste dokázali kontrolovat frekvenci zobrazení, nezapomeňte v nastavení reklamy stanovit omezení frekvence. Jakmile je publikum nasyceno, vaše konverzní poměry začnou pomalu klesat a náklady se začnou zvyšovat. Pokud zaznamenáte prudký pokles konverzního poměru, budete muset reklamu upravit: změnit kreativu, cílení nebo publikum.

Testujte výkon reklam pro získání co nejvyšší efektivity

Při provozování PPC reklamy na Facebooku se neobejdete bez A/B testování, které vám umožní zjistit, který typ kampaně je pro vaše podnikání nejlepší. Spusťte 2 reklamy na stejném publiku, které budou téměř identické až na jeden prvek, například pozměněný slogan. Pečlivě sledujte výkon obou verzí, a vyhodnocujte, které z nich se daří lépe naplnit vaše cíle. Poté horší reklamu vypněte a tu vítěznou testujte proti další variantě. Nikdy při A/B testu neměňte více než jeden parametr najednou, aby při vyhodnocování bylo jisté, co výkon reklamy ovlivnilo.

Postupným testováním různých variant nakonec naleznete optimální řešení, které je nejefektivnější a přináší největší zisk.

Pro výkon PPC kampaní na Facebooku je důležité i umístění reklam

Pro výkon PPC kampaní na Facebooku je důležité i umístění reklam

Správné umístění PPC kampaní může podstatně ovlivnit jejich výkon. Neexistuje zde žádné správné nebo nesprávné umístění, jelikož různá umístění budou prospěšná pro různé typy PPC kampaní. Umístění můžete spravovat ručně, nebo použít automatická umístění, kdy o umístění reklamy rozhodne umělá inteligence Facebooku.

Oslovte správné publikum

U PPC nezáleží pouze na kvalitě reklamy, ale také na tom, komu ji zobrazujete. Správným výběrem publika můžete vystřelit váš konverzní poměr až ke hvězdám. Na rozdíl od vyhledávačů má Facebook obrovské možností, které mu umožnují cílit na nejrůznější publika podle zájmů, životních událostí, místa bydliště, věku, pohlaví, příjmu a mnoha dalších kritérií. Je to díky tomu, že Facebook toho o svých uživatelích ví opravdu hodně. Pokud se vám podaří správně zacílit vaše publikum, můžete toho využít a oslovit i množství dalších lidí pomocí takzvaných podobných publik. Algoritmus Facebooku analyzuje vaše stávající publikum a vybere další potenciální zájemce o vaše produkty, kteří jsou podobní těm stávajícím. Dosah vaší reklamy se tak mnohonásobně zvětší.

Optimalizace PPC kampaní vám pomůže k vyššímu zisku

Optimalizovat PPC kampaň na Facebooku možná na první pohled vypadá jako obtížný úkol, ale věřte, že to zase tak těžké není. Navíc hodnota, kterou tímto způsobem získáte, mnohonásobně převyšuje úsilí, které do optimalizace reklam investujete. Pokud byste si však přesto nevěděli rady, s důvěrou se obraťte na naši marketingovou agenturu. S optimalizací PPC reklamy jsme pomohli už stovkám klientů, rádi pomůžeme i vám.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp