Optimalizujte svou firemní stránku na Facebooku
Facebook je místem, které pravidelně navštěvuje většina z nás. Oslovte své budoucí zákazníky tam, kde jich je nejvíc – na Facebooku.

S téměř 3 miliardami aktivních uživatelů je Facebook nepopiratelně jednou z nejrozsáhlejších sociálních sítí. Ať už je vaším budoucím zákazníkem kdokoli, je více než pravděpodobné, že se pravidelně nachází na Facebooku. Je tedy pochopitelné, že jako majitelé firem můžete Facebook využívat jako součást efektivní marketingové strategie na sociálních sítích – ale věděli jste, že si můžete na Facebooku založit vlastní firemní stránku? Pokud ji ještě nemáte, měli byste se naučit, jak tento mocný nástroj propagace vytvořit a optimalizovat.

Co je to firemní stránka na Facebooku

Nejprve je důležité uvědomit si, že vaše stránka na Facebooku nenahrazuje vaše firemní webové stránky. Místo toho ji můžete považovat za nástroj, který dokáže přivést zákazníky na vaše webové stránky – a zároveň zvládne navázat s vašimi fanoušky a potenciálními zákazníky obousměrnou komunikaci.
Pokud se snažíte rozvíjet své podnikání pomocí sociálních médií, je pro vás založení firemní stránky na Facebooku nezbytností. Jak na to?

• Založit si FB stránku je velmi jednoduché. Přihlaste se na Facebook a vpravo nahoře klikněte na šipku. Rozbalí se vám menu, ve kterém vyberte “Vytvořit stránku”.
• Nyní si vyberte typ stránky podle toho, jakým typem podnikání se zabýváte. Poté vás Facebook vybídne, abyste zadali jméno své Facebook stránky.
• Kromě zadání názvu své firmy budete muset také napsat jasný popis toho, kdo jako značka jste a co zákazníkům poskytujete. Považujte to za své představení se novým zákazníkům.
• Dalším krokem při tvorbě FB stránky je nastavení profilového obrázku. Možná budete chtít použít své logo, obrázek svého produktu nebo fotografii své firmy.

Výběr správného typu stránky

Při zakládání firemní stránky na Facebooku je třeba zvolit nejvhodnější kategorii, například:

• Místní podnik nebo místo. Tuto možnost zvolte, pokud máte jednu provozovnu.
• Společnost. Tuto možnost zvolte, pokud jde o podnik, který je součástí sítě poboček na několika místech.
• Značka nebo produkt. Pokud jste ještě nezačali provozovat kamennou provozovnu, je tato možnost určena právě vám.
• Komunita. Pokud stojíte v čele neziskové organizace, zvolte při nastavení tento typ firemní stránky.

K čemu je firemní stránka na Facebooku dobrá

Firemní stránka na Facebooku je vlastně výkladní skříní vaší firmy. Můžete zde zveřejňovat důležité informace o vaší firmě, jako je například:

• Adresa
• Telefonní či e-mailový kontakt
• Adresa webové stránky

Optimalizace informací

Pokud jde o optimalizaci vašich firemních stránek na Facebooku, je zásadní zadat vaši otevírací dobu. Pokud se vás zákazníci rozhodnou navštívit, nápis „zavřeno“ na dveřích je jistě nepotěší.

Měli byste proto aktualizovat pracovní dobu, kdykoli se změní. Pokud jste obeznámeni s optimalizací účtu Google My Business, možná jste zvyklí přizpůsobovat svou otevírací dobu podle nadcházejících svátků nebo událostí. Firemní stránky na Facebooku bohužel tuto funkci nemají. Místo toho použijte ke sdělení informací o změně otevírací doby nástroje pro zveřejňování příspěvků nebo PPC reklamy na Facebooku

Chcete-li zajistit, aby vaši zákazníci viděli důležité změny v provozní době, připněte příspěvek na začátek časové osy vaší firemní stránky.

Facebook stránka

Vytvoření výzvy k akci

Stejně jako každá skvělá reklama nebo příspěvek na blogu potřebuje i vaše firemní stránka výzvu k akci – neboli CTA. Naštěstí můžete tlačítko CTA přidat přímo na stránku. Tlačítko je pohodlně umístěno hned pod vaší titulní fotografií a může uživatele inspirovat k tomu, aby se zapojili do interakce s vaší značkou.
Facebook sice poskytuje nástroje pro vytvoření tlačítka CTA, ale samotná výzva k akci je na vás. V závislosti na typu značky, kterou budujete, si můžete vybrat z dlouhého seznamu předdefinovaných akcí. Vyberte si CTA, které nejlépe odpovídá cílům vaší značky.

Správa komentářů

Klíčem k efektivnímu využití marketingu na sociálních sítích je podpora zapojení fanoušků. Facebook v tomto není žádnou výjimkou, protože poskytuje mnoho jednoduchých způsobů interakce se zákazníky, včetně přímých zpráv, příspěvků a komentářů.

Hodnocení a recenze na vaší firemní stránce mohou být skvělým způsobem propagace vaší firmy – lidé těmto doporučením věří mnohem více než běžným reklamám. O to více zamrzí, pokud se občas vyskytne negativní komentář. Kvůli této možnosti je velmi důležité sledovat svá hodnocení, recenze a komentáře. Řízení interakcí se zákazníky by mělo zahrnovat reakce na pozitivní i negativní recenze a komentáře.

Osobní interakce na Facebooku ukazuje zákazníkům, že jste ochotni vyslechnout jejich problémy a že vám na nich záleží. To vám pomůže vybudovat si jejich loajalitu a získat v budoucnu více pochvalných recenzí.

Využití Messengeru

Stejně jako komentování recenzí má pro vaši značku několik výhod i používání služby Facebook Messenger. Pokud se rozhodnete používat Facebook Messenger jako obchodní nástroj, budete se muset připravit na to, že budete muset svým zákazníkům pohotově odpovídat. Statistika vašich odpovědí se bude zobrazovat na vaší firemní stránce. Důsledně proto reagujte na všechny obdržené zprávy co nejdříve, abyste získali pozitivní hodnocení za rychlou reakci.

Jak optimalizovat svou firemní stránku na Facebooku

Vaše firemní stránka na Facebooku představuje důležité místo, kde můžete být v kontaktu s vašimi současnými i budoucími zákazníky. I když její správa vyžaduje určitou práci, věnovat čas její optimalizaci se mnohonásobně vyplatí. Stránka na Facebooku může přivést návštěvníky na vaše webové stránky, pomůže vám navázat hlubší kontakt se zákazníky a v konečném důsledku vám zajistit větší množství konverzí.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co obnáší technický SEO audit?

Vyhledávače jsou stále lepší v rozpoznávání a porovnávání záměrů vyhledávajících uživatelů. Právě proto velkou část optimalizace pro vyhledávače (SEO) tvoří psaní skvělého obsahu, který odpovídá záměru vyhledávání pro konkrétní výrazy.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp