sociální sítě
Pokud máte více než jeden účet na sociálních sítích, pouhé zveřejňování stejného obsahu na každém z nich nestačí. Jak odlišit obsah na všech účtech sociálních médií?

Mít pro svou značku více než jeden účet na sociálních sítích může znamenat oslovení většího počtu lidí, ale neznamená to, že můžete jednoduše zveřejňovat stejný obsah na všech platformách. Pokud chcete rozšířit své publikum, je důležité, abyste svůj obsah na různých účtech odlišili a zároveň zajistili, že vše bude působit soudržně a konzistentně. Jak na to?

Poznejte své publikum

Zjistěte, kdo je vaším publikem na jednotlivých platformách, a začněte vytvářet mediální plán s obsahem, který je určen konkrétně pro jednotlivé kanály. To, že vám jeden typ obsahu dobře funguje na YouTube, neznamená, že bude stejně dobře fungovat i na Instagramu. Prozkoumejte a pochopte své publikum a možnosti jednotlivých platforem a na základě těchto informací odvoďte svou strategii pro sociální média.

Držte se svého sdělení

Klíčem k úspěchu reklamní kampaně je držet se sdělení. Příspěvek se stejnou informací můžete pro různé platformy upravit různým způsobem. Pomocí brandingu vytvoříte konzistentní vzhled, který bude rozpoznatelný při přechodu z jedné platformy na druhou.

Měňte způsob, jakým žádáte o zapojení

Jednou ze strategií, kterou používáme k odlišení obsahu na našich účtech na sociálních sítích, je způsob, jakým žádáme naše publikum o zapojení. Vyzýváme návštěvníky, aby komentovali naše videa na Facebooku a sdělovali nám své zkušenosti. Na Twitteru vyzýváme naše sledující, aby používali náš značkový hashtag a podělili se o své názory. Tyto různé komunikační strategie vedou k jedinečným typům zapojení.

Stagger Messaging

Pokud nemáme kampaň, která vyžaduje jednotnou prezentaci, nebo aktuální sdělení, o kterém jste přesvědčeni, že má smysl napříč všemi kanály, je zásadní diverzifikovat příspěvky a obsah na různých stránkách. Dobře si uvědomte, jak se vaše jedinečné publikum liší podle kanálů, jaký tón a perspektiva u něj nejlépe rezonují, a pak sdělení vhodně rozložte.

Vytvářejte efektivní CTA

Zaměřte se na rozdíly ve výzvách k akci (CTA) na jednotlivých platformách. Například snaha sdílet ankety a kvízy na Facebooku nebude zdaleka tak účinná jako na Instagramu, platformě, na které se často používají. Stejně tak vybídnutí sledujících, aby použili značkový hashtag a podělili se o své myšlenky, je nejužitečnější na Twitteru. Využijte každý z těchto CTA tam, kde zaznamenávají největší zapojení.

Zvažte počet slov

Chcete-li odlišit svůj obsah napříč účty sociálních médií, mějte na paměti limit počtu slov. Například musíte být schopni předat stejné sdělení v rozsahu 280 znaků na Twitteru a 2 200 znaků na Instagramu. Důležité je také používat správný tón pro danou platformu. Je známo, že Instagram má větší omezení než Twitter, pokud jde o necenzurované popisky a příspěvky.

Vytvořte si identitu značky

Abyste mohli vytvářet obsah sdílený napříč kanály sociálních médií, přinášíme několik tipů pro vytvoření jednotného sdělení. Vyberte si téma, na které se zaměříte, a ujistěte se, že je zastoupeno ve veškerém obsahu. Používejte stejný tón a hlas na všech svých platformách. Ujistěte se, že výzva k akci je konzistentní ve všech vašich kanálech. A zachovejte stejné písmo, barvy a obrázky na všech platformách.

Úprava obsahu na základě požadavků publika

Upravte svůj obsah tak, aby splňoval specifické požadavky a nároky publika pro každou z jednotlivých platforem. Pokud publikujete na Pinterestu, převeďte obsah na infografiku. Na TikToku jej nezapomeňte převést na zajímavé video. Na Twitteru jej proměňte v krátký, ale poutavý tweet. Kromě toho si uvědomte, kdy je ten správný čas na zveřejnění na jednotlivých platformách.

Přizpůsobte se silným stránkám každé platformy

Přemýšlejte o silných stránkách každé platformy a vytvářejte obsah, který je pro každou z nich jedinečný. Používejte podobný hlas a tón, stejně jako mějte podobné vizuály na všech platformách. Odlište svůj obsah tím, že ho přizpůsobíte každé platformě. Například na Twitteru můžete sdílet kratší a svižnější aktualizace a na blogu delší a hlubší obsah.

Použijte návrhový nástroj pro změnu velikosti obsahu

Snadný tip, kterým se můžete řídit, je použít návrhářský nástroj, jako je Canva, k rychlé změně velikosti obsahu pro různé sociální platformy. Můžete vytvořit obrázek nebo GIF s použitím určitého rozměru a změnit jej tak, aby odpovídal optimálním rozměrům pro různé sociální sítě. Pak můžete provést několik úprav a mít jednotné sdělení, které je stále optimalizované pro všechny vaše sociální profily.

Využívejte průzkumy a zpětnou vazbu od publika

"Pokud chcete svůj obsah na různých sociálních sítích trochu odlišit, požádejte své publikum, aby se podělilo o své preference prostřednictvím průzkumů a formulářů pro zpětnou vazbu. Každý ekosystém sociálních médií je trochu jiný. Čím více budete vědět o uživatelích jednotlivých platforem, tím snadněji budete vytvářet obsah a nabídky pro tyto kanály.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp