Aktualizace Google algoritmu
Téměř každý den Google mění algoritmus, na jehož základě hodnotí jednotlivé weby a umisťuje je na různé pozice ve výsledcích vyhledávání. Jak mohou změny ovlivnit pozici vašeho webu ve vyhledávání?

Téměř každý den Google mění algoritmus, na jehož základě hodnotí jednotlivé weby a umisťuje je na různé pozice ve výsledcích vyhledávání. V dnešním článku se podíváme blíže na nejzásadnější změny, které mohou ovlivnit vaši pozici ve vyhledávání.

Zjistili jste, že váš web se ve výsledcích vyhledávání propadl o několik pozic níže? Za tento propad mohou zásadní změny v algoritmu, na jehož základě Google vyhodnocuje jednotlivé weby. Které konkrétní změny vaši pozici ve vyhledávání ovlivnily, můžete snadno zjistit například pomocí nástroje Rank Tracker.

Panda

Panda přiřazuje jednotlivým stránkám tzv. skóre kvality a hlídá, zda neduplikujete obsah, nebo zda nevytváříte plagiáty. Penalizaci se v tomto případě vyhnete, když budete na duplikaci obsahu dávat pozor.

Penguin

Od konce roku 2016 je Penguin součástí základního algoritmu Google. Jeho cílem je penalizovat weby s irelevantními odkazů, nebo weby s podezřele vysokým počtem odkazů. Dopssumoručujeme proto pravidelně provádět audit zpětných odkazů a odstranit vše, co by vašemu webu mohlo uškodit.

Hummingbird

Tento algoritmus pomáhá Googlu lépe interpretovat vyhledávací dotazy a poskytovat uživatelům výsledky, které odpovídají jejich hledání. I když jsou klíčová slova nadále důležitá, Hummingbird hodnotí relevanci stránky, a to i v případě, že neobsahuje přesná klíčová slova. Zaměřujte se proto na kvalitu textu a na sdělení, ne pouze na klíčová slova.

Pigeon

Pigeon ovlivňuje výsledky ve vyhledávání vzhledem k lokalitě, ve které se uživatel nachází. Pro úspěšné umístění na předních pozicích ve výsledcích vyhledávání se proto zaměřte na off-page SEO a nezapomeňte svou společnost zapsat do adresářů firem.

Mobilní vyhledávání

Nedávno hraje v hodnocení webu nemalou roli také responzivita webu, tedy přizpůsobení pro vyhledávání na mobilních zařízeních. Pokud se web na mobilních zařízeních zobrazuje špatně, přední pozice ve vyhledávání se již pravděpodobně nedočkáte.

RankBrain

RankBrain je součástí algoritmu Hummingbird. Jedná se o strojový systém, který společnosti Google pomáhá porozumět významu dotazů uživatelů a snaží se poskytnout relevantní odpovědi. Google dokonce označuje RankBrain za 3. nejdůležitější faktor ovlivňující pozici ve výsledcích vyhledávání.

Possum

Algoritmus Possum zajišťuje, že výsledky, které se zobrazí uživateli, se nachází co nejblíže jeho poloze. Čím blíže je tedy adresa vaší firmy, tím je vyšší pravděpodobnost, že bude vaše stránka zobrazena ve výsledcích vyhledávání.

Fred

Mezi nejnovější aktualizace patří algoritmus Fred, který se zaměřuje na weby s příspěvky nízké kvality. Většinou se jedná o blogy, které generují jednoduchý a nic neříkající obsah za účelem generování zisku z reklamy.

autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: marketingland.com, google.com, searchengineland.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp