Naučte se, jak propagovat svou stavební firmu na sítích
Sociální sítě hýbou světem. Kdo na nich není, jako by nebyl. Kromě zábavy slouží především jako místo k růstu a propagaci byznysu. Naučte se maximalizovat užitek z těchto sítí a dostaňte díky nim svou stavební firmu na vrchol!

Ať už jste se rozhodli zúročit své letité zkušenosti v oblasti stavebnictví a založit vlastní firmu, nebo již stavební firmu nějaký ten pátek provozujete, neobejdete se bez toho hlavního - bez zákazníků. Ty můžete získávat nejrůznějšími způsoby, z nichž tím nejefektivnějším je reklama. Už ale neplatí, že se do povědomí širokého spektra lidí dostanete prostřednictvím inzerátů v novinách, reklamních spotů v rádiu či letáků umisťovaných do schránek. Dnešní doba je závislá na online světě, a proto nejlepší propagace vaší stavební firmy dosáhnete právě zde.

Chcete-li o sobě dát vědět, rozšířit svůj dosah, zvýšit návštěvnost, získat nové zákazníky a navýšit tržby, vstupte na sociální sítě.

Vytvořte si strategii

Nebudeme vám nalhávat, že stačí vytvoření účtu na Facebooku či Instagramu, přidání sem tam nějakého příspěvku a hned se k vám povalí stovky či tisíce zákazníků. Tak to opravdu nefunguje. I na sociálních sítích se budete muset připravit na velkou konkurenci, a abyste mezi ní mohli vyniknout, potřebujete na to skvělou marketingovou strategii.

Má-li být vaše stavební firma na sociálních sítích vidět, musíte vytvořit marketingový plán, pomocí kterého vybudujete identitu značky, která osloví zákazníky, a dostane vaši společnost do povědomí velkého množství lidí.

Opravdu potřebuje být stavební firma na sítích?

Možná si právě teď pokládáte otázku, zda je opravdu nezbytné, aby byla vaše stavební firma prezentována na sociálních sítích. My odpovídáme: ANO. A důvodů pro to máme hned několik:

• Na sociálních sítích je každý den aktivních více než 80 procent světové populace, takže tím vytváří opravdu pořádný prostor pro to, aby se o vás lidé dozvěděli.
• Spousta lidí upřednostňuje společnosti působící na sociálních sítích, a to pro jejich otevřenost a transparentnost. Sledující na sociálních médiích poznávají nejen zaměření, ale hlavně myšlení a směrování značky, vytvářejí si s ní vztah a budují mezi sebou mosty, které je spojují.
• Potenciální zákazníci vás často osloví na základě doporučení, realizovaných projektů či recenzí od vašich spokojených klientů. A právě sociální sítě jsou skvělým místem, kde můžete tyto informace zveřejňovat.
• Sociální sítě představují možnost rychlé komunikace se zástupci firmy pomocí komentářů či chatovacích nástrojů.
• Pravidelné aktualizace a publikování projektů, které jste již realizovali, nebo na kterých právě pracujete, vzbuzují v lidech zvědavost a zapojení. Pokud se jim bude projekt líbit, budou ho sdílet na svých profilech se svými přáteli a díky tomu se dostanete do povědomí dalších lidí.

Tím, že se zapojíte do působnosti na sociálních sítích, přímo zacílíte na své publikum. Ukážete svou otevřenost, představíte svou filosofii, vybudujete si klientskou základnu a získáte náskok před konkurencí.

Jak začít využívat sociální média?

Vstup vaší stavební firmy na sociální sítě vyžaduje dobrý marketingový plán, který přitáhne řadu zvídavých uživatelů, ze kterých se dříve či později stanou vaši zákazníci. Prvním krokem, který byste měli zvážit, je to, které sítě chcete pro své působení využít. Vybírat můžete mezi následujícími možnostmi:

Facebook – tato sociální síť je asi nejzprofanovanějším a nejoblíbenějším médiem. Svědčí o tom i fakt, že denně se na ní vystřídají dvě miliardy uživatelů. Facebook představuje skvělý marketingový nástroj, který dokáže výrazně zlepšit snahu vaší firmy o propagaci. Můžete jej využívat zdarma a začít s propagací mezi svými přáteli, nebo zainvestovat do PPC reklamy na Facebooku, která vám přivede nové uživatele a potenciální zákazníky. Facebook je dle nás místem, kde byste rozhodně neměli se svou stavební firmou chybět.
Instagram – při zmínce o této sociální síti se většině lidí vybaví především nejrůznější obrázky. A přesně tak to je – Instagram je skvělým místem pro prezentaci obrazového materiálu. Obecně platí, že lidé si více zapamatují to, co vidí, než to, co čtou, a přesně proto můžete využít Instagram ve svůj prospěch. Je ideální na prezentaci vašich realizovaných i plánovaných projektů.
YouTube – jedná se o nejrozšířenější video platformu, na které jednotlivci i firmy prezentují v obrovském měřítku svůj vizuální obsah. Spousta mladých lidí dnes sleduje YouTube více než televizi. Pro vás je to skvělé místo, kde můžete zveřejňovat obsáhlejší videa, zaměřená například na představování novinek z oboru.
Twitter – hledáte-li sociální síť pro marketing v reálném čase, pak je pro vás Twitter tou pravou volbou. V České republice používá Twitter necelého půl milionu uživatelů, kteří jej mají v oblibě právě díky stručnému vyjadřování. Příspěvky, takzvané tweety, slouží pro rychlé a úderné sdílení informací, takže je tato síť vhodná spíše pro oznamování aktuálních novinek.
LinkedIn – tato sociální síť je známá tím, že propojuje odborníky napříč obory. Jedná se o profesionální síť, která je ideální pro prezentaci firmy a navázání odborné spolupráce. Zacílit zde můžete i na potenciální zákazníky. Tato síť skvěle slouží k vyhledávání nových kontaktů a navazování dlouhodobých vztahů.
WhatsApp – nejedná se sice o sociální síť jako takovou, ale komunikační nástroj, který některé firmy využívají k rychlé komunikaci se svými zákazníky. Míra úspěchu závisí především na tom, kolik času tomuto komunikačnímu kanálu věnujete. Můžete zde vytvářet skupiny, ve kterých budete komunikovat s vašimi zákazníky hromadně, a i oni budou moci komunikovat mezi sebou navzájem a dělit se o své zkušenosti. Musíte se ale připravit na to, že se jedná o časově náročnou záležitost, a pokud již takový komunikační kanál vytvoříte, měli byste se jeho správě věnovat.

Jak začít využívat sociální média?

Jaký je váš cíl?

Nyní, když už víte, jaké sociální sítě máte na výběr, je třeba vybrat tu, která pro vás bude tou nejlepší. Pro její volbu musíte prvořadě znát své cíle a vědět, čeho chcete propagací na sociálních sítích dosáhnout.

• Chcete si vybudovat klientskou základnu? Pak zvolte Facebook, který je ideální platformou pro oslovení správného publika.
• Chcete proměnit potenciální zákazníky na zákazníky? Zaměřte se na LinkedIn. Ten funguje jako obchodní platforma pro získávání spolehlivých a přesných informací o zákaznících.
• Chcete rozšířit povědomí o značce? Chcete-li jen informovat o tom, že vaše firma existuje, využijte WhatsApp a oslovte všechny, které máte uložené v telefonním seznamu.
• Chcete zvýšit návštěvnost? Zvolte YouTube nebo Instagram. Díky těmto sítím můžete publikovat obrazový materiál ve formě fotek a videí a zaujmout tak široké publikum.

Výše uvedené otázky jsou jen několika příklady, kterým směrem byste měli svůj marketingový plán směřovat. Na začátek je ideální zvolit jednu z těchto sociálních sítích a jakmile si na ní vytvoříte základnu sledujících a naplníte ji zajímavým obsahem, tak se přidat na další. Případně můžete kombinovat například Facebook či LinkedIn s kanálem YouTube, na kterém budete zveřejňovat delší videa a o jejich existenci dáte vědět právě prostřednictvím FB nebo LinkedInu.

Vytvořte si redakční plán

Jakmile vyberete vhodnou sociální síť a založíte si na ní účet, dalším krokem, který je potřeba učinit, je vymyšlení publikačního plánu. Příspěvky, které budete zveřejňovat, jsou nástrojem, který umožní vašim potenciálním klientům dozvědět se o vás a vaší firmě, přinese jim informace o vašich službách a umožní jim sledovat novinky, které máte v plánu. Vaši potenciální zákazníci si o vás budou díky vašim příspěvkům vytvářet obrázek, proto je důležité, aby vaše příspěvky byly smysluplné a měly přidanou hodnotu. Není tedy od věci vytvořit si redakční plán, ve kterém si přesně naplánujete na určité časové období, ideálně alespoň na měsíc dopředu, co a kdy budete zveřejňovat.

Příspěvky na sociálních sítích by měly být jednoduché a věcné. Příliš dlouhé texty vzbuzují pouze malou pozornost a většinou je nikdo nečte. Chcete-li sdělit podrobnější obsah, natočte raději video.

Jaké příspěvky zveřejňovat?

Pokud si vytvoříte redakční plán a vytvoříte příspěvky dopředu, můžete si na některých sítích zautomatizovat jejich publikaci. Facebook, Instagram a Twitter jsou vybaveny nástrojem, ve kterém si určíte přesný den a čas publikace, aniž byste museli cokoliv hlídat. Příspěvky se tak budou zobrazovat automaticky, i když vy budete zrovna zaneprázdnění. A na jaká témata byste se měli zaměřit, abyste vzbudili pozornost publika? Zde je několik tipů:

Přidávejte články o aktivitách své firmy – informujte například o tom, že jste se zúčastnili nějaké místní nebo komunitní akce, výstavy či veletrhu. A nezapomeňte přidat také pár fotek.
Sdílejte novinky a informace z oblasti stavebnictví – ukážete tak svému publiku, že se zajímáte o dění v oboru a neustále se vzděláváte.
Vkládejte odkazy na vaše webové stránky, na kterých zveřejňujete zajímavé informace. Ideální je vytvořit vlastní blog a na něj odkazovat na sociálních sítích. Zvýšíte tak návštěvnost vašich webových stránek. A budou-li příspěvky na blogu zajímavé a užitečné, budou je mezi sebou lidé na sociálních sítích sdílet a vy tak budete odměněni velkým dosahem.
Představte svůj tým, zveřejňujte fotky ze společnosti – lidé mají rádi, když vědí, s kým mají tu čest. Představte jim proto postupně váš tým a nechte je nahlédnout do zákulisí vaší firmy.
Informujte o minulých, současných i budoucích projektech, na kterých jste pracovali nebo pracujete. Přidejte fotky a pár zajímavostí.
Vytvářejte diskuze. Pokládejte otázky a zapojte své publikum do diskuze. Můžete také vytvořit anketu, například s dotazem, na jaké téma byste měli napsat článek nebo natočit video. Dozvíte se tak, co zákazníky zajímá, a zároveň budete mít spoustu tipů na další obsah.

Věnujte čas průzkumu toho, kdy mají vaše příspěvky největší dosah a podle toho naplánujte budoucí zobrazení. Obecně lidé nejčastěji navštěvují sociální sítě ráno před odchodem do práce, kolem oběda a ve večerních hodinách.

Tipy, jak získat ještě více sledujících

Jakmile vytvoříte strategii publikování příspěvků na sociálních sítích, budete potřebovat docílit toho, aby je publikum četlo a ideálně i sdílelo mezi své přátele. Můžete k tomu využít následující tipy:

• Pravidelně komunikujte se svými sledujícími, reagujte na jejich dotazy a příspěvky.
• Označujte své příspěvky hashtagy a dostaňte je tak tam, kam potřebujete.
• Ukažte svou aktivitu pravidelným zveřejňováním příspěvků.
• Zveřejňujte své názory na aktuální témata. Vyhněte se ale těm kontroverzním.
• Označujte ve svých příspěvcích lidi a místa.
• Požádejte sledující, aby komentovali vaše příspěvky – můžete jim dokonce nabídnout drobnou odměnu.

Bez sociálních sítí se neobejdete

Pokud jste dočetli až sem, pravděpodobně už jste sami došli k závěru, že vaše přítomnost na sociálních sítích je opravdu nezbytná. Teď už je tedy jen na vás, abyste se na základě uvedených informací rozhodli, která sociální síť je pro vás ta pravá a začali na ní publikovat své příspěvky. Sami se tak přesvědčíte o tom, že sociální sítě jsou skvělým marketingovým nástrojem, který vám pomůže dostat vaši stavební firmu do povědomí velkého množství lidí, získat nové zákazníky a být vidět.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp