Na co se zaměřit při SEO analýze webových stránek

SEO analýza
Chcete, aby se vaše webové stránky objevily na předních příčkách ve výsledcích vyhledávání? SEO analýza je klíčem k úspěchu.

SEO analýza je základem pro úspěšné online marketingové kampaně. V tomto článku se dozvíte, jak provést komplexní analýzu vašeho webu, identifikovat slabé stránky a navrhnout efektivní řešení pro zlepšení vašeho SEO.

Provedení důkladné SEO analýzy webových stránek poskytuje mnohem více než jen seznam klíčových slov. Hloubkové prozkoumání strategie SEO pomáhá zlepšit každý aspekt marketingu vaší značky. Poskytuje hluboký vhled do toho, co vaše ideální publikum hledá a jak mu to můžete poskytnout tak, aby si toho všimlo.

Aby toho SEO analýza dosáhla, musí jít hlouběji než jen k povrchním výsledkům. Musí pečlivě studovat SEO strategie konkurence, záměry publika a další. Až se příště rozhodnete, že potřebujete SEO analýzu svých webových stránek, vyhledejte tým odborníků, kteří vám mohou poskytnout každý z následujících klíčových kroků: 

Audit vašeho současného SEO

SEO audit je prvním krokem každé analýzy SEO webových stránek. Jedná se o proces, který může být podpořen některými SEO nástroji, které jsou k dispozici zdarma online. 

Audit SEO poskytuje komplexní přehled o aktuálním stavu SEO vašeho webu. Auditní nástroje toho dosahují tak, že procházejí vaše webové stránky a kontrolují kombinaci různých obsahových, on-page a technických vlastností, které ovlivňují SEO, ve srovnání se známými osvědčenými postupy.

Mezi nejčastější parametry hodnocené během auditu SEO patří:

  • Technické SEO (například rychlost stránek, přívětivost pro mobilní zařízení, procházení atd.).
  • Metainformace (názvy, popisy, značky obrázků atd.)
  • struktura stránek a adres URL
  • Struktura odkazů (přesměrování, zpětné a křížové odkazy atd.)
  • Klíčová slova a aktuální pozice klíčových slov
  • Kvalita obsahu na stránce (délka, čitelnost, zařazení klíčových slov atd.)

Mnoho nástrojů pro audit přiřazuje "skóre" pro každou z kategorií SEO, které kontrolují. Tato skóre shrnují, jak se SEO vašeho webu vyrovná nejlepším postupům nebo konkurenci v SERP.

Mnohé nástroje také navrhují rychlé metody pro odstranění běžných chyb SEO, aby se vaše skóre zlepšilo. Většina nástrojů pro audit SEO například upozorní na to, zda máte nějaké stránky, které nejsou procházeny službou Google, a navrhne způsoby, jak to můžete napravit.

Audity SEO vám mohou poskytnout širokou představu o tom, jak efektivně vaše SEO právě vypadá, a mohou poukázat na způsoby, jak jej začít zlepšovat. Co však nedokážou, je dát účinnost vašeho SEO do souvislostí s jedinečnými potřebami a cíli vašeho webu. K tomu budete muset sáhnout trochu hlouběji.

Analýza klíčových slov

Audit vám řekne, na která klíčová slova se v současné době umisťujete; analýza klíčových slov začne vyhodnocovat, na která klíčová slova byste se měli umisťovat.

Analýza klíčových slov začíná vyhodnocením vašich webových stránek a nalezením klíčových slov relevantních k vašemu tématu. Pokud je například cílem vašeho webu propagovat služby vaší firmy, pak analýza klíčových slov pravděpodobně začne vyhodnocením ukazatelů, jako jsou např:

  • Jak dobře se váš web umisťuje na značkových klíčových slovech (jako je název vaší značky a název vašich vlastních produktů a služeb).
  • Jak dobře se váš web umisťuje na klíčová slova související s vašimi produkty nebo službami
  • Jak dobře se váš web umisťuje na klíčových slovech souvisejících s koncepty, myšlenkami nebo funkcemi relevantními pro cestu vašeho kupujícího.

Odhalení těchto informací poskytne analytikům SEO ucelený přehled o tom, jak dobře vám strategie SEO vašeho webu pomáhá získat pozice na správná klíčová slova. Poskytne také přirozený plán pro stanovení prioritních příležitostí na základě dopadu. 

Dalším zásadním krokem analýzy klíčových slov je analýza mezer. Během analýzy mezer identifikují SEO analytici klíčová slova související s vaším oborem, na která se v současné době neumisťujete. Buď aktualizací stávajících stránek, nebo vytvořením nových stránek, které budou o tato klíčová slova soutěžit, můžete přivést novou návštěvnost a zlepšit to, jak dobře se zbytek vašeho webu řadí podle asociací. 

Analýza záměru vyhledávání

Pokud jde o budování moderní SEO strategie, měl by být vaším vodítkem záměr vyhledávání. Aby mohl algoritmus Google poskytovat uživatelům co nejrelevantnější webový obsah pro jejich vyhledávání, musí interpretovat, čeho se uživatel snaží svým vyhledáváním dosáhnout, a poté mu poskytnout výsledky, které tomu odpovídají. Prakticky všechny nedávné aktualizace společnosti Google byly věnovány zlepšení toho, jak přesně dokáže tento záměr určit.

Během analýzy záměru vyhledávání zkoumají odborníci na SEO skupiny klíčových slov řízené záměrem na základě cesty kupujícího. To se stává rámcem zaměřeným na zákazníka, kterým se řídí tvorba obsahu a strategické umístění. 

Audit obsahu

Obsahový audit hodnotí, jak efektivně váš stávající webový obsah podporuje vaše cíle SEO. Obsahové audity jsou pro marketéry nesmírně cenné, protože pomáhají firmám získat mnohem větší hodnotu ze stávajícího obsahu, což vede k rychlým a efektivním výsledkům.

Obsahové audity zahrnují inventarizaci a vyhodnocení veškerého obsahu na vašich webových stránkách s cílem optimalizovat jeho výkon a celkovou viditelnost ve vyhledávání. Díky tomuto procesu mnoho firem zjistí, že mohou výrazně zlepšit SEO svých webových stránek obnovením, konsolidací nebo ořezáním stávající knihovny obsahu.

Analýza konkurence

Pochopení toho, jak se ve vyhledávání zobrazují vaši konkurenti, je pro získání výhody zásadní. Konkurenční analýza SEO vám pomůže pochopit, kde se umisťují ostatní značky ve vaší kategorii a kde byste mohli získat pozice. 

Součástí konkurenční analýzy je také analýza bílých míst, která identifikuje oblasti nevyužitých příležitostí ve vyhledávání ve vašem oboru. Pochopením toho, na co se vaši konkurenti zaměřují a na co ne, můžete odhalit způsoby, jak od nich odlišit svou strategii SEO, strategii obsahu a nakonec i svou značku. 

To nejcennější, co analýza SEO webu poskytuje, je nasměrování: Pomůže vám pochopit nejen to, kde se právě nacházíte, ale i to, kam byste měli směřovat a jak se tam můžete dostat.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp