Marketing na sociálních sítích v roce 2022

19.7.2022
0

Obrázek uživatele Vlastimil Malík
Vlastimil
Česky
Zjistěte, jak najít nové zákazníky na místech, kde jich je nejvíce – na sociálních sítích.

Sociální sítěSociální média se neustále vyvíjejí. Dávno pryč jsou doby, kdy tyto platformy sloužily pouze k socializaci a zveřejňování aktualizací statusů. V současném digitálním světě se sociální média stala neopominutelnou součástí digitální marketingové strategie každé značky, která to s propagací svých produktů či služeb myslí opravdu vážně.

Neustále se měnící chování uživatelů a nikdy nekončící inovativní aktualizace funkcí platforem sociálních médií udržují marketéry neustále ve střehu. Tyto trendy vám dávají příležitost experimentovat, získat nové zákazníky, překonat konkurenci a navázat efektivnější kontakt s publikem. Jaké jsou současné nejžhavější novinky v marketingu na sociálních sítích?

Trend č. 1 – Krátká videa pokračují ve vzestupu

Online videa se stále stávají základním typem obsahu v marketingovém mixu. Společnost Cisco uvádí, že do roku 2022 bude celosvětový internetový video provoz tvořit 82 % veškerého spotřebitelského internetového provozu – oproti 73 % v roce 2017.

S rozmachem TikToku a nástupem Instagram Reels a YouTube Shorts tedy pozorujeme, že uživatelé jsou nyní více motivováni ke konzumaci krátkého video obsahu. Důvodem, proč jsou tyto typy videí oblíbené, je krátká doba pozornosti, kterou uživatelé sociálních médií mají.

Ať už se jedná o taneční videa, tutoriály, pohyblivou grafiku nebo vyprávění příběhů, krátká videa jsou mnohem stravitelnější pro konzumaci a snižují pocit závazku, který může uživatel pociťovat při stisknutí tlačítka Play. Není divu, že procházením krátkých videí mohou strávit hodiny.

Pokud tedy letos usilujete o zvýšení povědomí o své značce a rozšíření svého dosahu, je vždy nejlepší přidat do marketingového mixu sociálních médií krátkoformátové video.

Trend č. 2 – Zjednodušené sociální nakupování

Vzhledem k tomu, že dnešní zákazníci vždy požadují rychlé a bezproblémové nakupování, bude sociální obchodování více zefektivněno. Jinými slovy, platformy sociálních médií se stanou jakýmsi nezbytným virtuálním obchodním centrem, které budeme mít přímo na dlani.

Zde je několik ohromujících čísel, která ukazují, že sociální obchodování v poslední době získává na popularitě:

  • 95 % amerických společností přešlo se svými kanály elektronického obchodování na sociální média.
  • Sociální obchodování v USA by mělo do roku 2025 vzrůst na téměř 80 miliard dolarů – to by představovalo něco málo přes 5 % maloobchodního elektronického obchodu v zemi.
  • 60 % uživatelů z generace GenZ používá Instagram k objevování nových značek nebo produktů.

Proto by se dnešní obchodníci na sociálních sítích, od Facebook Marketplace až po Instagram Shops, měli více zaměřit na to, aby uživatelům umožnili procházet produkty, nacházet nové značky a nakupovat během několika kliknutí.

Trend č. 3 – Exploze obsahu založeného na příbězích

Jak jste si již mohli všimnout, každý virální obsah vypráví příběh. Díky dobrému copywritingu úspěšně vyvolává emoce uživatelů sociálních médií a láká je ke sdílení příběhu se svými sledujícími, jejich rodinou a přáteli. To znamená, že tvrdě komerční obsah už nebude tak účinný, protože uživatele odradí.

Obsah založený na příběhu, ať už poskytuje informace nebo zábavu, je tím, co uživatele zaujme, a také tím, co dává značkám hlas. A příběh, který rezonuje, je příběhem, který si lidé pamatují.

Podle průzkumu více než 92 % dotázaných spotřebitelů chce, aby reklamy vyprávěly příběh. A 55 % z nich provede nákup, pokud je příběh poutavý a důvěryhodný.

Pokud chcete zvýšit zapamatovatelnost své značky a šanci na virální šíření na platformách sociálních médií, můžete svá sdělení předávat pomocí přístupu založeného na vyprávění příběhů.

Trend č. 4 – Kanály pro rychlou zákaznickou podporu

Pryč jsou doby, kdy zákazník musel poslat e-mail nebo zavolat týmu zákaznického servisu, kdykoli měl dotaz ohledně prodávaného výrobku.

V tomto rychlém světě více než 82 % spotřebitelů hledá u značek okamžitou odpověď na marketingové nebo prodejní otázky. Proto stále více uživatelů využívá platformy sociálních médií k získání rychlé zákaznické podpory.

Nemluvě o tom, že některé platformy sociálních médií umožňují zasílání automatických zpráv, takže na ty nejvstřícnější dotazy můžete odpovědět během minuty, aniž byste museli neustále sedět u internetu.

Tento rychlý a dostupný způsob může u vašeho publika vyvolat pozitivní dojem. A 71 % zákazníků, kteří mají příjemnou zkušenost se značkou na sociálních médiích, pravděpodobně doporučí značku svým přátelům a rodině.

Můžete to zkusit například jako společnost Starbucks, která provozuje pro své zákazníky účet na Twitteru, kde odpovídá na jejich dotazy, shromažďuje zpětnou vazbu a řeší případné stížnosti.

Sociální marketing

Trend č. 5 – Značky se stávají neformálnějšími a přístupnějšími

Nejaktivnějšími uživateli sociálních médií jsou příslušníci mladší generace. V roce 2021 používalo přibližně 79 % mileniálů sociální média několikrát denně.

Nenucený, přátelský tón je jedním z důvodů, proč mladí uživatelé sociálních médií chtějí s firmami komunikovat. Už žádné trapné, neosobní a beztvárné marketingové výroky, nyní je čas na interaktivní a poutavý obsah.

Všechny ty personalizované přímé zprávy, emotikony v titulcích, memy nebo samolepky v Instagram Stories dělají značky pro mladší uživatele lidštější, poutavější a přístupnější.

Zapojte sociální média do vaší propagace ještě dnes

S více než 4,6 miliardami uživatelů po celém světě se sociální média stala ideálním kanálem, kterým mohou značky uspokojovat své zákazníky – a navíc jsou dostupné zdarma. Díky výše uvedeným hlavním trendům, které hýbou marketingem na sociálních sítích, můžete letošní kampaň v sociálních médiích posunout na vyšší úroveň.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Máte zájem o Digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333

Doporučené články