Lokální SEO
Společnost Google oznámila další změny týkající se lokálního SEO. Na co se v roce 2022 připravit, abyste se udrželi na předních příčkách ve výsledcích vyhledávání?

Od roku 2020, kdy do našeho života vstoupila po celém světě pandemie koronaviru, se potýkáme s nejrůznějšími změnami snad napříč všemi odvětvími. Nejinak je tomu i v oblasti online marketingu. Právě COVID-19 totiž zasáhl do online světa opravdu velmi silně a ovlivnil nejen chování jednotlivých firem, ale i spotřebitelů – u těch se zásadním způsobem změnit způsob, jakým nadále komunikují s firmami a mají odlišné požadavky a potřeby, než tomu bylo před pandemií. Na tuto změnu bylo nutné zareagovat a přizpůsobit se museli všichni. I proto přistoupila společnost Google ke změnám v lokálním SEO tak, aby usnadnila spotřebitelům vyhledávání. Pro rok 2022 se zaměřila především na změny v lokálních recenzích, znalostních panelech a zobrazování na mobilních telefonech.

Změna v recenzích

První změnou, na kterou se společnost Google v rámci SERP na lokální úrovni zaměřila, jsou recenze uživatelů. Ty totiž nově seskupila na základě časové osy a přiřadila jim nový odznak. Navíc to vypadá, že Google také reorganizuje způsob, jakým zobrazuje recenze třetích stran – ty jsou i nadále velmi důležité, jelikož zůstávají na panelu znalostí. Recenze se zobrazují v běžných výsledcích organického vyhledávání, takže je důležité vědět, jak si stojíte. Věnujte proto pozornost kontrole témat, zdrojů, relevancí a aktuálnosti, které jsou zásadní pro to, jakého řazení ze strany algoritmu je dosaženo. Soustřeďte se na to, abyste získávali kvalitní recenze, což vám umožní dostat se na přední pozice SERP. A pokud obdržíte negativní recenze, nezapomeňte na ně taktéž reagovat a nabídnout zákazníkovi řešení – váš proaktivní přístup se také počítá.

Změny v panelu znalostí

Další změny, na které se Google zaměřil, jsou ty v panelu znalostí, a to pomocí zdrojů na webu i mimo něj. Rozhodl se totiž zásadním způsobem panel znalostí přepracovat a přidal do něj spoustu dat třetích stran. Takže se můžete dostat do pozice, že řada informací na panelu znalostí bude pocházet ze zdrojů, ke kterým nemáte přístup. Proto je nezbytné zaměřit se na některé oblasti a zkontrolovat, zda tyto panely neobsahují nepřesná data ze zdrojů z vašeho webu. Jedná se především o:

  • Schéma
  • Obsah webu
  • Robotické směrnice
  • Vyplnění firemního profilu Google
  • Recenze třetích stran
  • Recenze Google

Proveďte opravu svých zdrojů dat a otestujte vzhled panelu znalostí. I když se můžou opravy zdát jako nepatrné,  dáváte tím Googlu šanci najít nové informace, pokud změny provedete v jedné z těchto klíčových oblastí.

SEO

Změna layoutu SERP na mobilu

Společnost Google se tentokrát zaměřila i na změny rozvržení SERP na mobilu. Vzhledem k těmto transformacím došlo u některých uživatelů ke ztrátám některých údajů z lokálních panelů – objevily se například případy, kdy firmy nebyly viditelné, pokud hledání probíhalo přes mobil přímo v místě působnosti firmy či přilehlém okolí – z jiných oblastí ale viditelná byla. Byť se jedná o ojedinělé případy, doporučujeme vám aktualizovat lokální panel a překontrolovat, zda obsahuje všechny prvky. Můžete jej například porovnat s konkurencí, abyste měli jistotu, že se zobrazuje vše, co je třeba.

Shrnutí

Změny, které Google provádí, nemusí vždy působit zrovna pozitivně a mnohdy vyžadují velké zapojení marketérů. Pokud však Google poskytne použitelná data, měla by to pro vás být předzvěst toho, že budete připraveni na to, co přijde dál, a že budete vidět. Statistiky společnosti Google pro firmy by se měly nadále zlepšovat, aby se na vašem panelu zobrazovaly trendy, uživatelská zkušenost a zákaznická zkušenost, na základě kterých budete schopni přizpůsobit nastavení a provést změny ku prospěchu svého podnikání.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp