online marketing
Oslovte své potenciální zákazníky prostřednictvím lokálního online a offline marketingu. Poradíme vám účinné triky, jak toho dosáhnout co nejefektivněji.

Abyste oslovili ty správné zákazníky, je třeba vyvinout efektivní místní marketingové strategie. Tak si vybudujete autoritu své značky, přilákáte více zákazníků a dostanete se nad konkurenci.

Digitální marketingová strategie je nezbytnou součástí marketingu a to bez ohledu na to, zda zakládáte nový podnik, nebo chcete propagovat svůj stávající byznys.

Digitální marketing a marketing na sociálních sítích jsou velmi důležitými součástmi marketingu a není radno tyto strategie při rozvíjení svého byznysu podceňovat. Protože podle Googlu 83% nakupujících, kteří v minulém týdnu navštívili nějaký obchod, uvedlo, že před vstupem do obchodu použili pouze online vyhledávání.

V tomto článku pokryjeme některé z online marketingových taktik a strategií, které jsme s velkým úspěchem použili při oslovování místního publika.

Skvělé místní marketingové strategie pro tento rok

  1. Optimalizace pro místní vyhledávání

Ze všeho nejdříve se podívejme na váš firemní profil Google (GBP). Vaše firma se zobrazí ve chvíli, kdy někdo vyhledá vaši firmu nebo použije relevantní klíčová slova k vašemu podnikání na Google.

Tahle propagace je stále zdarma. Proto tu rozhodně nesmíte chybět!

Výsledky vyhledávání budou zahrnovat také firmy v okolí. Ti, kteří hledají vaši firmu nebo vaše nabízené služby, dokonce uvidí profil vaší firmy i v Mapách Google. Začněte tím, že si vytvoříte profil s názvem vaší společnosti, kontaktními údaji, odvětvím atd. Pak ověřte svůj záznam v GBP. Po ověření můžete začít přidávat životopis, obrázky, blogy, vytvářet nabídky, odesílat a přijímat zprávy, přidávat recenze zákazníků a prohlížet si analýzy.

Navíc se profil velmi snadno aktualizuje, takže máte okamžitě relevantní informace na svém profilu a vaši zákazníci budou přesně vědět o novinkách, které jste připravili. Jestli chcete povznést tuto marketingovou strategii ještě o krok dále, můžete založit firmu pomocí pevné, místní strategie budování odkazů.

K tomu, abyste sdělili Googlu, kde se vaše společnost nachází, můžete použít zdroje citací. V redakci se nám skvěle osvědčil Yellowpages.com. GBP má navíc skvělou funkci, díky které můžete nastavit rádius služeb na konkrétní rádius, například v okolí 10 km. Důležité je však přidávat nový obsah nebo blogové příspěvky na váš účet v GBP.

Platnost příspěvku automaticky vyprší po sedmi dnech. Tak je dobré, naplánovat příspěvek alespoň jednou týdně. Proč je to důležité? Příspěvky v GBP mohou zvýšit návštěvnost a zapojení. Čeká vás akce nebo výprodej? Na GBP můžete propagovat vše, co souvisí s vaším podnikáním. Sdílejte novinky ve svém byznysu se širokou veřejností a dostaňte se lidem pod kůži. Tak získáte náskok oproti konkurenci.

Jestliže si nejste jisti, zda zvládnete nahrát blog každý týden, použijte chytré aplikace nebo nástroje pro plánování obsahu, jako jsou Hootsuite nebo Semrush. Co se hyper-lokalizované viditelnosti týče, umístění v GBP je bez debat.

  1. Místní recenze od místních zákazníků

Všichni, kdo hledají firmu ve svém okolí, si rádi přečtou recenze, umístěné na seznamu v GBP. Pozitivní recenze nebo posudek může ostatním místním zákazníkům ukázat, že jste firma, které mohou bez obav důvěřovat. To znamená jít dlouhou cestou při přesunu zákazníků přes prodejní cestu směrem ke konverzi k nákupu.

Jak získat od svých zákazníků recenze?

Samozřejmě. Žádat přímo zákazníka o recenze není úplně tou nejlepší formou, ale rozhodně jde o recenzi zdarma. Existují i méně přímé způsoby, jak zákazníkům připomenout, aby publikovali pozitivní recenze k profilu vaší firmy.

Dostali jste negativní recenze?

Negativní recenze můžete využít jako způsob, jak získat smysluplné informace o zákaznících. Získáte tak skvělý přehled o tom, jak můžete zlepšit své nabízené produkty či služby nebo zákaznickou zkušenost (CX), ale můžete využít příležitost změnit negativní recenzi na pozitivní tím, že oslovíte zákazníka a napravíte jeho špatnou zkušenost produkt nebo službu.

  1. SEO optimalizujte svůj web

Dalším důležitým krokem pro uvedení vaší značky a produktu na místní trh je, optimalizace webu pro organické vyhledávání. Jako první a nejdůležitější způsob, jak toho dosáhnout, je optimalizovat vaše klíčová slova, která přímo vystihují vaši firmu, nabízené produkty či služby.

Na začátku budou klíčová slova spíše intuitivní. Později vám ale dojdou nápady a budete muset udělat důležitý průzkum klíčových slov. Konkurence u short-tail klíčových slov je nelítostná. A věřte, že ti, kteří na trhu působí déle než vy, jsou už na tyto klíčová slova umístěni. Vy se musíte zaměřit na longtailová, geograficky specifická klíčová slova.

Tato slova jsou ideální. Protože lidé, kteří používají klíčová slova s dlouhým koncem, obvykle vědí, co chtějí. Ti, kteří se nebojí používat geograficky specifická klíčová slova, vědí, kde přesně chtějí podnikat.

Řekněme si, že jste například digitální marketingová společnost, která poskytuje B2B marketingové služby pro podniky v určité oblasti. Bylo by úplně marné specializovat se pouze na vyhledávání klíčových slov se zaměřením na „marketing“ nebo „digitální marketing“. Spíše na svém webu vytvořte stránky, které jsou založeny na umístění, úzce specializované a mají dlouhá klíčová slova.

Vytvořte například stránku pro blog s názvem „Digitální marketing pro společnosti B2B v Praze“, nebo „Jak mohou společnosti B2B v Praze těžit z digitálního marketingu“.

Dostanete obrázek.

Co to znamená? To, že stránky s výsledky vyhledávačů (SERP) zobrazí výsledky těm uživatelům, kteří hledají „společnosti digitálního marketingu v mém okolí“.

  1. Vytvořte lokalizovaný obsah

Obsahový marketing je velmi důležitý k tomu, aby přilákal nové cílové publikum, které se připojuje k inbound marketingu. V praxi jsme zjistili, že čím relevantnější, hodnotnější a konzistentnější je váš obsah, tím více se s ním vaše cílové publikum zapojí.

marketing

Kde začít?

Vytvořte pro své zákazníky takový obsah, který bude přímo řešit problémy vašich zákazníků a který je tzv. evergreen. Jestliže se bavíme o vytváření relevantního obsahu, neexistuje žádná zkratka. Dělejte si průzkum toho, co vaše návštěvníky zajímá. Pište své příspěvky pro lidi. Roboti Google budou váš pravidelně optimalizovaný obsah také milovat a rádi se sem budou vracet.

Z tohoto důvodu i my milujeme blogy a ještě více nás baví příspěvky typu „jak na to“, e-booky, infografika, videa a další dlouhé blogy, které mají klidně i více než 900 slov. Váš pravidelně optimalizovaný obsah s důležitými informacemi pro vaše zákazníky pomůže potenciálním zákazníkům najít váš web při hledání řešení svých problémů.

V tomto příkladu, když uživatel zadá dlouhé klíčové slovo „nejlepší květiny na svatbu“ Google zobrazí reklamy, které odpovídají vyhledávacímu dotazu. Kromě toho také přináší organické výsledky. Nejlepší z toho všeho je, že vytváří také otázky typu „Lidé se také ptají“ (PAA).

Ty by mohly zahrnovat dotazy typu: „Jaká je průměrná cena květin na svatbu?“

Proč tyto otázky nepoužít jako vodítko pro nové nápady na obsah? Tento druh vysoce hodnotného obsahu bohatého na SEO, přiláká na váš web nové návštěvníky. Ustanoví vaši značku jako lídra a autoritu v této záležitosti. Začleněním kvalitního obsahového marketingu do místní online marketingové strategie, dosáhnete lepších výsledků svého podnikání.

  1. Zkontrolujte design svých webových stránek

Vzhled vašich internetových stránek, stejně tak jako první dojem, jdou ruku v ruce a jsou důležité stejně tak, jako obsah a slova, která na nich používáte k tomu, aby vás lidé našli ve výsledcích vyhledávání.

Zatímco klíčová slova přivedou na váš web nové návštěvníky, váš design a uživatelská zkušenost (UX) je tam udrží. Je velmi důležité, používat na vašich internetových stránkách hezké obrázky a videa, která odkazují na vaši polohu, čtvrť a firmu. Aby byl rozpoznatelný odkaz na vaši lokalizovanou entitu.

Mějte na paměti, že internet se vyvíjí stejně rychle, jako potřeby spotřebitelů. Takže vaše webové stránky, které byly na pokraji designu, když jste je před pěti lety spouštěli, už dnes pravděpodobně nejsou už tak dobré. Možná je právě teď nejlepší doba na redesign.

Ze všeho nejdůležitější je, abyste svůj web neustále optimalizovali tak, aby byl co nejlepší uživatelský dojem. Web také musí být snadno použitelný. Každý návštěvník, který sem zavítá, se tu musí dobře orientovat a musí být navržen tak, aby byl pro každého srozumitelný.

  1. Integrujte nástroj CRM

Řešení pro manažery vztahů se zákazníky (CRM) zajišťují, že lépe rozumíme našim zákazníkům. Většina CRM se dokáže integrovat s moderními webovými stránkami. Jak ale vaše internetové stránky vkládají data do potenciálních zákazníků do CRM?

  • Můžete například zvážit přidání vyskakovacího okna na svůj web.
  • Můžete také svým návštěvníkům zobrazit pozvánku k odběru newsletteru, zobrazení omezené akce nebo oznámení uvedení nového produktu na trh.
  • Po propojení s vaším CRM vaše vstupní stránky pro generování potenciálních zákazníků také automaticky aktualizují vaše CRM, jako je HubSpot nebo Salesforce.

Tak se nejen naplní váš kanál, ale také se zlepší data první strany a cílení. Tak budou vaše marketingová sdělení efektivnější.

Pomocí vašeho CRM můžete také snadno spouštět lokalizované kampaně.

Jestliže byla data odpovídajícím způsobem zachycena ve vašem CRM, můžete snadno segmentovat a identifikovat své zákazníky a potenciální zákazníky podle regionu. Pamatujte, že kvalitu dat, kterou zachytíte, je kvalita výstupu, kterou získáte. Tohle všechno můžete efektivně použít pro personalizované pozvánky na osobní události a aktivace, pro e-mailové kampaně, kterou jsou specifické pro vaši oblast atd.

  1. Přilákejte místní návštěvníky prostřednictvím Google Ads

Jak vždy říkáme. Pokud chcete prodej, musíte inzerovat. Google Ads je přesně to pravé pro vás. Zatímco se SEO zaměřuje na místní organické vyhledávání, potřebujete také PPC reklamu Google Ads a další placené kanály k tomu, abyste podpořili vaše kampaně na získání nových potenciálních zákazníků a zvýšili tak povědomí o vaší značce.

Google Ads je kanál, založený na klíčových slovech, s platbou za proklik. A umožňuje vám přesně cílit na publikum, které potřebujete oslovit a to pomocí klíčových slov a lokality. Mimo jiné.

Vaše kreativita a obsah založený na řešením vám pomůže zachytit váš místní trh, dokud nebude vaše SEO v plném proudu. Během používání Google Ads nezapomeňte implementovat měření konverzí, které vám pomůže optimalizovat kampaně a nasměrovat se k optimálnímu obchodnímu úspěchu.

Také vám pomůže jednoduše sladit marketingovou taktiku s vašimi prodejními cíli. V konečném důsledku podpoří váš obchodní růst. Jedním z našich klientů je zdravotní a fitness tělocvična. Prostřednictvím Google Ads cílíme na lidi v okruhu pouze 10 km. Tímto způsobem dosáhneme maximální návratnosti investic (ROI) vynaložených peněz.

  1. Naplňte trychtýř pomocí remarketingu

Dalším důležitým prvkem vašeho lokalizovaného digitálního marketingu je remarketing. Ten je efektivní, pokud vaše SEO nebo reklama na Google neodvedly práci napoprvé, nebo je zákazník stále ve fázi zvažování.

Při zvažování se remarketing postará o to, aby posílil místní marketingové strategie a podpořil jiné taktiky, které jsou více specifické pro geografickou polohu. Pokud je vaše placená sociální kampaň (podobně zaměřená na geografické údaje) nebo vaše kampaň Google Ads (s omezenou zeměpisnou polohou) posílá na váš web návštěvnost, remarketing je účinně podporuje tak, že tyto návštěvníky následuje. Remarketing vám tak podpoří zvýšení konverzí, podpoří povědomí o vaší značce a pomůže vám zůstat v povědomí u potenciálních zákazníků.

  1. Zprovozněte telefon pomocí reklam Google pouze pro volání

Možná při generování obchodu hodně spoléháte na telefonní hovory. V tomto případě se vám mohou reklamy Google pouze pro volání zdát jako neocenitelné a ideální pro lokalizovaný marketing.

Je to z toho důvodu, že stejně jako u jiných produktů Google, můžete v reklamách pouze pro volání cílit na konkrétní oblast a demografickou skupinu. A jeví se jako skvělá volba tehdy, pokud nemáte žádné konkrétní vstupní stránky, protože váš produkt nebo služba je nepotřebuje a přímý telefon funguje lépe. Jedinou nevýhodu místního online marketingu může být to, že nebudete dostávat všechny kvalifikované hovory.

  1. Trvejte na CRO-optimalizovaných vstupních stránkách pro každou kampaň

Vaše domovská stránka není vaší vstupní stránkou. Domovská stránka je vaše domovská stránka. Zde najdou návštěvníci souhrn celého vašeho webu s mnoha vstupními body na jiné stránky s mnoha různými výzvami k akci (CTA), například jako „zjistit více“ a „kontaktujte nás“ či mnoha dalšími podobnými zaměřeními.

Ale vstupní stránka je něco zcela jiného. Má jeden konkrétní úkol a to KONVERZI.

Utrácíte-li peníze v reklamní kampani, pak musíte tuto vstupní stránku navrhnout speciálně pro danou kampaň s ohledem na potenciální zákazníky.

Osvědčený formát je:

  • Emotivní kopie
  • Obraz, který vyvolává pocit.
  • CTA nad okrajem.
  • Pod okrajem můžete mít své fronty důvěry, reference, výhody a tak dále.
  • Zápatí může zopakovat výzvu k akci.

A je to.

Žádná tlačítka a odkazy, které vás odvádějí ze stránky.

Pro rozbalení sekcí není třeba implementovat žádná tlačítka. Jediné dostupné kliknutí na stránce je „Koupit nyní“ nebo „Odeslat“ nebo jakákoliv jiná požadovaná akce.

  1. Využijte sociální média

Sociální sítě mohou představovat skvělý způsob, jak zvýšit povědomí o své místní značce a jak zapojit ostatní. Za prvé, komunitní skupiny již často mají všechny vaše požadované zákazníky na jednom místě. Pamatujte si, že na sociálních sítích musíte být aktivní a na kanálech sociálních médií neustále komunikovat s publikem.

Nemusí to být vaše místní napajedlo, takže se nejspíše budete muset spokojit s používáním platforem jako je TikTok a Instagram pro publikum Gen X a Gen Y, zatímco Facebook bude skvělý pouze pro Gen X. Pro B2B cílení je pak skvělý LinkedIn. Zveřejňujte organický obsah, jako jsou aktualizace stavu, fotky a videa, nebo spouštějte reklamní kampaně.

Většina sociálních sítí, vám podobně jako Google Ads, umožňuje cílit kampaně geograficky. To je skvělé pro místní marketing, co říkáte?

Pokud máte kamennou pobočku, můžete své reklamy na sociálních sítích zaměřit na oslovení všech lidí v okruhu například 10 kilometrů od vaší lokality. Ty umožňují super-lokalizované a cílené marketingové taktiky.

  1. Video vypráví váš domácí příběh

Videa jsou na velkém vzestupu. V současné době více spotřebitelů videa upřednostňuje před všemi ostatními vizuálními médii. Ve skutečnosti 95% podnikových B2B konverzím napomáhá video.

Natočte na telefon videa, která budou osobní. Ponechejte to v místním prostoru a nasměřujte svůj video obsah na zákazníkovo problémové místo, které můžete jednoduše vyřešit. Všechny videa nemusí být jen reklamy. Můžete mít videa s referencemi, s návody, vložené na svých stránkách nebo na YouTube.

Pouze se ujistěte, že vyprávíte příběh a že v příběhu je váš zákazník hrdinou. Vy jste pouhým průvodcem, který pomáhá svým zákazníkům uspět. Takto připravená videa mají obrovský úspěch! Nemusíte platit za drahé studio, které vám video natočí. Videa nemusí být ve špičkové kvalitě. Můžete také použít stávající obsah, který jste natočili v minulosti. Důležité je, aby zákazníkovi poskytlo důležité informace.

  1. Offline aktivace a události

Offline události jsou jedním z našich oblíbených způsobů, jak posílit místní marketing. Tento způsob ve spojení s vašimi online aktivitami, jako jsou reklamy a sociální sítě či e-mail, přináší skvělé výsledky.

Využijte svou fyzickou blízkost, kterou máte vůči svým místním zákazníkům. Zvažte věrnostní karty, programy doporučení, networkingové snídaně a další akce pro posílení komunity. Všechny tyto aktivity pomohou dát vaší značce obrovskou váhu a umožňují vám lokálně se zapojit s vaší cílovou skupinou.

Závěrečné myšlenky

  • Se všemi těmito způsoby, jak být nalezeni online v místě vašeho působení, jsme si jisti, že vaše cílové místní publikum vaše produkty a služby objeví co nevidět.
  • Nezapomeňte si aktivovat firemní profil Google a buďte v něm pravidelně alespoň jednou týdně aktivní.
  • Svůj web udržujte aktuální, používejte moderní prvky designu, které upoutají pozornost a zvýší míru konverze. Nezapomeňte pravidelně přidávat obsah do blogu, který bude užitečný pro vaše čtenáře.
  • Na sociálních sítích si najděte komunity a vytvořte reklamy na Googlu a sociálních platformách, které do nejmenšího detailu pomohou oslovit vaše požadované publikum.
  • Najděte si v reálném životě komunity, aktivně vytvářejte události, kterých se může zúčastnit místní cílová skupina.
  • Nakonec nezapomeňte každého svého zákazníka vyzdvihnout na úroveň hrdiny, když řešíte jeho bolestivá místa přímo tam, kde jsou.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Kristýna Franclová

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp