live streaming
Během pandemie Covid 19 stoupla popularita živého streamování. Jak tohoto fenoménu využít při propagaci vašeho byznysu?

Je to legrační: Na YouTube si právě teď můžete stáhnout desítky záznamů svých oblíbených kapel, ať už hrají na stadionech nebo v hospodách. Ale nic nenahradí to, když se na to podíváte naživo. Je v tom intimita a bezprostřednost, které se nevyrovná ani záznam v nejvyšším rozlišení.

A živé přenosy nejsou určeny jen pro hudebníky nebo komiky. Firmy specializující se na B2B segment mohou tento formát využít k oslovení a zapojení lidí novými a zajímavými způsoby. Není náhodou, že se LinkedIn, nejlepší sociální platforma na B2B marketing, nyní může pochlubit robustními možnostmi livestreamového videa. Zde jsou důvody, proč by vaše B2B firma měla zvážit livestreamingové video.

Podpora autenticity a transparentnosti

Bezvadně zpracovaná a sestříhaná videa jsou dobrá pro budování povědomí a předvádění vašeho produktu nebo řešení. Ale pokud jde o budování hlubšího vztahu s vaším publikem, mohou tyto typy videí působit příliš uhlazeně a emocionálně odtažitě.

Naproti tomu živé video může ukázat lidi, kteří za značkou stojí, v celé jejich nedokonalé a relativní kráse. Dokonce i občasná technická závada nebo nepovedená věta v dialogu může přispět k pocitu autenticity. Díky tomu mohou i ty největší firmy působit přirozeně a autenticky.

Předveďte myšlenkové pochody vedení

Má váš generální ředitel úžasné nápady ohledně budoucnosti vašeho odvětví? Má váš personální ředitel fascinující myšlenky o najímání zaměstnanců v éře hybridní práce? Nebo váš finanční ředitel může nabídnout užitečné rady o tvorbě rozpočtu na podnikové úrovni?

Pravidelně plánovaný živý přenos může představit myšlenkové pochody vašich vedoucích pracovníků s minimálními časovými investicemi z jejich strany. Ještě lépe můžete vyzdvihnout některé z lidí, kteří jsou v organizační struktuře níže, ty, kteří jsou hluboko v každodenním provozu podniku. Zúčastnit se může kdokoli v organizaci, kdo má cenné postřehy, o které se může podělit s vaším cílovým publikem.

Propagujte zákazníky a klienty

B2B marketéři by si nikdy neměli nechat ujít příležitost věnovat klientům trochu lásky a pozornosti. Pozváním klienta k vystoupení v živém vysílání můžete dosáhnout hned několika cílů:

  • Podpořit vztah s klientem
  • Prezentovat případové studie v přesvědčivějším formátu
  • Zvýšit důvěryhodnost vaší značky
  • Ukázat potenciálním zákazníkům, co vaše značka umí
  • Poskytnout cenné rady podnikům, které chtějí napodobit úspěch vašeho klienta.

Velkou výhodou živého vysílání s klienty je, že narušuje typický příběh o úspěchu zákazníka. Namísto uhlazeně natočeného krátkého dokumentu (nebo statického PDF souboru) může jít o rozhovor, který klientům poskytne více prostoru k tomu, aby mohli hovořit o detailech svého příběhu.

Spojte se s potenciálními zákazníky

Může být těžké dostat se do hledáčku svých nejcennějších potenciálních zákazníků. Kvalitní obsah, cílená reklama a zmínky na sociálních sítích jsou fungující taktiky. Zvažte však účinnost věty: "Dobrý den, uznáváme, že jste myšlenkovými lídry v oboru, a chceme s vámi udělat rozhovor pro náš livestream," oproti větě: "Hele, přečtěte si tenhle obsah." Vždycky je to tak.

Stejným způsobem může být livestream způsobem, jak prolomit ledy s potenciálními zákazníky. Neformální bezprostřednost livestreamu usnadňuje zahájení konverzace a navázání kontaktu na více lidské úrovni, než jako marketér s potenciálním zákazníkem.

Spolupracujte s influencery

Živé vysílání se pro influencer marketing v B2B segmentu skvěle hodí. Ve skutečnosti je mnoho B2B influencerů pro tento formát ideální, zejména ti s velkými osobnostmi, kteří vytvářejí spoustu obsahu.

Influenceři mohou pomoci udržet livestream zábavný i informativní a mohou pomoci přilákat širší publikum.

Budujte komunity

Popularita livestreamů vychází ze zvláštnosti lidské povahy: Ceníme si sdílených zážitků. Pokud jste někdy seděli v první řadě na koncertě a zpívali spolu s tisíci dalšími lidmi, víte, co mám na mysli. Nic nenahradí to, když jste v daném okamžiku se stejně naladěnými lidmi - a tento sdílený zážitek vytváří okamžité kamarádství.

Pokud je váš livestream zábavný, poučný nebo dokonce emocionálně dojemný, lidé, kteří byli jeho přímými svědky, pocítí sílu tohoto společného zážitku mezi sebou. Pokud tento pocit posílíte interaktivními prvky během streamu a následnými aktivitami po jeho skončení, může být livestreaming neuvěřitelně účinným způsobem, jak proměnit své publikum v komunitu.

5 tipů pro úspěšný živý přenos

Nejjednodušší způsob, jak uskutečnit livestream, je samozřejmě připojit se ke streamovací platformě, zapnout kameru telefonu a začít mluvit. Efektivnějším přístupem je však uvažovat o něm jako o podcastu s rozhovorem - spontánní diskusi s více hosty, neformální, ale řízené. Pro vytvoření takového typu živého vysílání je důležité:

  • Zkoušet. Samozřejmě nechcete, aby lidé četli scénář, ale kompletní nácvik otázek, které plánujete položit, a potenciálních bodů k rozhovoru pomůže hladkému průběhu streamu.
  • Zkontrolujte si techniku. Zhruba hodinu před plánovaným začátkem dejte všechny dohromady a ujistěte se, že zvuk a video pro každého hosta fungují správně.
  • Mějte spojence mimo kameru. Interakce s publikem je klíčovým prodejním argumentem livestreamingu, ale je těžké komunikovat a vystupovat zároveň. Mějte určenou osobu, která bude reagovat na komentáře a předávat zajímavé otázky.
  • Stanovte si pravidelný den a čas. Jednorázové streamy mohou být zábavné pro ty, kteří je náhodou zachytí, ale pravidelná kadence pomůže vašemu publiku vytvořit si zvyk naladit se.
  • Zachyťte živý přenos a znovu jej použijte. Žádný obchodník, který stojí o úspěch, by nenechal kvalitní video obsah nevyužitý. Využijte této příležitosti k úpravě zaznamenaného videa, vyjměte z něj nejdůležitější momenty, přidejte grafiku vytvořte plnohodnotný videozáznam (nebo videozáznamy!).

Přejděte na živé vysílání svého B2B obsahu

Živý přenos je skvělý způsob, jak se spojit se svým publikem, budovat komunitu, vypadat skvěle a dostat se do povědomí zákazníků. Díky intimitě a bezprostřednosti tohoto formátu je ideální i pro představení lidí, kteří stojí za vaší značkou.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp