Lednové novinky
Které z novinek ve světě SEO a online marketingu by vám během ledna 2023 neměly v žádném případě uniknout?

Nové kategorie a parametry na Zboží.cz od ledna 2023

Po nedávném souhrnu novinek přináší Seznam přehled nových kategorií, nově založených či upravených parametrů a dalších změn, ke kterým došlo v prosinci tohoto roku.

Na připomínky klientů založil Seznam v katalogu Zboží nové kategorie „Mezizubní kartáčky“ a „Rozprašovače parfémů“. Doporučujeme vám zkontrolovat a upravit CATEGORYTEXT v XML feedu, pokud je váš sortiment pro tyto kategorie relevantní. Díky novým parametrům si uživatelé na webu mohou vyfiltrovat jednotlivé nabídky či produkty, také se jim informace zobrazí v detailu produktu.

Po oživení čeká letos luxusní segment zpomalení

Rok 2022 přinesl luxusnímu segmentu po pandemii značné oživení. Letos se však očekává kvůli ekonomické situaci zpomalení. Loňský rok byl pro luxusní segment dobrý. Podle společnosti Bain & Company zaznamenalo až 95 % luxusních značek růst. Celkově prodeje luxusního zboží vzrostly podle analytiků o 15 %. Letos se však kvůli aktuální ekonomické situaci, ovlivněné válkou na Ukrajině, energetickou krizí a inflací, očekává zpomalení. Růst by měl být podle analytiků jen mezi 3 až 8 %. Růst luxusního segmentu částečně závisí na návratu čínských zákazníků, kteří jsou kvůli pandemii covidu již tři roky uzavřeni ve své zemi. Před pandemií tvořili Číňané totiž až čtvrtinu všech nákupů luxusního zboží na světě, přičemž 70 % z nich učinili mimo svou domovskou zemi.

Instagram aktualizuje své uživatelské rozhraní

Uživatelské rozhraní Instagramu se dočká změny. V rámci ní dojde k několika drobným úpravám v rozvržení aplikace a umístění funkčních tlačítek na obrazovce. Od února bude navigační lišta v dolní části aplikace obsahovat zkratku pro vytváření obsahu. Ta bude umístěna uprostřed lišty, kde nyní najdete ikonku pro videa Reels. Tato ikonka se přesune doprava, kde je nyní záložka Obchod. Ta z hlavní obrazovky zcela zmizí.

Šablony pro dynamický retargeting a dynamický banner. Jak je využít v praxi?

Spravujete Sklik kampaně pro e-shop? Pak jistě využíváte dynamický retargeting a dynamický banner. Jejich efektivitu skvěle podporují šablony. Jak ukazují data, čas a péče na přizpůsobení šablon se vám rozhodně vyplatí. Inzerenti díky šablonám zaznamenávají v daných kampaních nárůst CTR, mnohdy i vyšší konverzní poměr a pokles PNO. V rozhraní Skliku najdete šablony pod záložkou Nástroje. Ke konkrétní sestavě je přiřadíte na úrovni sestavy v záložce Šablony.

Product placementem ZOOT podpořil svou aplikaci

ZOOT využil v reality show Love Island na Nově product placement. Zvýšil tak počet stažení své aplikace. ZOOT se v rámci své marketingové komunikace spojil s reality show Love Island, jež běžela letos na podzim na TV Nova a Nova Fun. Nyní je na Voyo k vidění ještě návazný pořad s názvem Love Island After. Značka byla formou product placementu přítomna ve všech 48 dílech, k tomu ještě připravila speciální akce typu Miss či Mistr ZOOT. Cílem bylo kromě zvýšení povědomí o značce také podpořit novou mobilní aplikaci.

WhatsApp zavádí funkci proti chybnému smazání zpráv

WhatsApp spouští malou, ale užitečnou funkcionalitu. Pokud kliknete na nesprávnou možnost smazání zprávy, máte nově čas, abyste své rozhodnutí změnili. Aplikace WhatsApp zavedla tuto funkci proti náhodnému smazání pro případy, kdy uživatelé chtějí odstranit odeslanou zprávu u všech adresátů v chatu, ale místo toho omylem kliknou na možnost Smazat u mě. Proto teď budete mít 5 sekund na to, abyste tento omyl napravili.

Facebook Video Insights API zahrne i metriky Reels

Meta přidala metriky Reels do rozhraní API pro Facebook Video Insights. Data jsou k dispozici pro každé jednotlivé video.

Meta tímto krokem navazuje na Facebook Reels API, které spustila loni v září. Nyní tak můžete v rozhraní API také sledovat a analyzovat metriky výkonu vašich Facebook Reels.

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp