květen
Které z novinek ve světě SEO a online reklamy by vám během května 2023 neměly v žádném případě uniknout?

Instagram přidává do API umístění reklam ve vyhledávání

Platformy třetích stran budou brzy moci nabízet další typ umístění reklam na Instagramu. Meta totiž oznámila, že reklamy ve výsledcích vyhledávání nyní integruje do rozhraní Instagram Marketing API. Instagram přidal tento placement v březnu, a umožnil tak firmám zobrazovat propagační akce na základě klíčových slov použitých v rámci vyhledávacího dotazu v aplikaci. Díky nové aktualizaci budou moci stejné umístění nabízet i platformy třetích stran pro správu sociálních sítí. Nový placement bude k dispozici prostřednictvím stávajícího rozhraní Marketing API, kam Instagram integruje doplněk INSTAGRAM_SEARCH

Kdy se bránit zobrazování konkurence ve vyhledávání

Placené zobrazování konkurence ve vyhledávání lze řešit právně. Jiří Kučera z kanceláře Kučera & Associates radí, kdy nastává čas se bránit. Každý z nás jistě využívá služby internetových vyhledávačů, jako jsou Google, Bing či český Seznam. Ty pomocí algoritmů na základě uživatelem zadaných klíčových slov vyhledávají relevantní internetové stránky, které by uživatele mohly zajímat. Pokud takto někdo využívá vaši značku, pochopitelně se vám to nemusí líbit. Pravděpodobně nikdo nechce, aby se zákazníkům při vyhledávání názvu či ochranné známky zobrazoval primárně odkaz na stránky konkurence. 

Společnost Seznam.cz vykázala za rok 2022 tržby ve výši 5,928 miliardy korun

Tržby společnosti Seznam.cz se oproti roku 2021 zvýšily o 5,8 % na necelých 5,93 miliardy korun. Naproti tomu zisky české internetové jedničky činily před zdaněním 1,284 miliardy korun, což v meziročním srovnání představuje pokles o 34,5 %. Za snížením zisku stojí nejen zvyšující se náklady související s aktuální ekonomickou situací, ale i významné personální investice, které byly oproti roku 2021 vyšší o necelých 8 %, a změna majetkové struktury společnosti vlivem odštěpení. Za snížením zisků stojí i odštěpení části majetku do nově vzniklé entity Seznam Zprávy, a.s., a o bezmála osm procent vyšší personální náklady.

Meta spustí textovou aplikaci v červnu

Spuštění aplikace zaměřené na krátké textové příspěvky se blíží. Meta ji údajně plánuje vypustit do světa v příštím měsíci. V současnosti informuje vybrané tvůrce, jak bude aplikace fungovat.

Aplikaci, která nese předběžný název Barcelona, představila Meta letos v březnu. V dubnu pak odhalila první obrysy a nastínila základní parametry. Nyní Meta obesílá vybrané tvůrce, aby je s aplikací seznámila a ukázala jim, jak bude fungovat.

HR marketing aneb náborové kampaně jsou jen špičkou ledovce

Nezastavujte své HR aktivity na úrovni inzerátů, ale snažte se o pozornost případných uchazečů budováním značky jako kvalitního a žádaného zaměstnavatele, doporučuje Andrea Krejčí z H1.cz. Každá firma má zkušenosti s náborovými kampaněmi, často zkráceně HR kampaně (Human Resources). Kde firmy dělají největší chyby a jak snížit závislost na inzerátech?

Recept na SERP aneb jak na Seznamu vylepšují výsledky Vyhledávání

V Seznamu neustále pracují na tom, aby lidem ve Vyhledávání mohli zobrazovat co nejlepší výsledky. I proto zde nedávno nasadili úpravy, které zlepšují relevanci organického hledání. Co se změnilo a z čeho úpravy vycházejí?

Aby Seznam mohl lidem, kteří něco hledají, zobrazovat co nejlepší výsledky, potřebuje pochopit, jakou odpověď očekávají. Proto jejich dotazy průběžně analyzuje a kategorizuje. Dotazy dělí na několik typů – někdy je příslušnost do dané kategorie zřejmá, jindy méně. Totožný dotaz totiž mohou zadávat různí uživatelé, jejichž očekávání, záměry a úmysly se logicky liší.   

Meta představila nový reklamní model Lattice

Meta představila nový proces cílení reklam s umělou inteligencí. Nový model Meta Lattice dokáže zlepšit výkon reklamy, aniž by měl k dispozici podrobné údaje o uživateli. V souvislosti s různými změnami ve sběru online dat, která mohou digitální platformy využívat při cílení reklam, vyvíjí Meta nové modely založené na strojovém učení. Ty jsou schopny zobrazovat relevantnější reklamy každému uživateli, aniž by vyžadovaly detailní informace o tom, jak daná osoba používá aplikace. V tomto směru Meta představila nový proces doručování reklam s názvem Meta Lattice. Ten využívá více datových bodů k lepšímu předvídání pravděpodobných reakcí na reklamu prostřednictvím umělé inteligence a dalších prediktivních technologií.

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp