Ještě nemáte firemní blog? Poradíme, jak na to

28.8.2015
0

Blogy nejsou jenom zábavou mladých slečen či místem pro nadějné, dosud neobjevené spisovatele.

Ještě nemáte firemní blog? Poradíme, jak na to

Blogy nejsou jenom zábavou mladých slečen či místem pro nadějné, dosud neobjevené spisovatele. Tvoří také nedílnou součást marketingového mixu moderní firmy.

Firemní blogy jsou významným nástrojem firemní komunikace. Jsou zdrojem návštěvnosti a nových kontaktů. Posilují a rozšiřují klíčová slova a pomáhají zlepšovat hodnocení stránek u vyhledávačů ( SEO).

Firemní blog může přinést řadu výhod jak velkým zavedeným společnostem, tak malým podnikům, drobným podnikatelům a živnostníkům. Bude to však vyžadovat čas, trpělivost a stát nemálo úsilí.

V současné praxi mohou firemní blogy nahrazovat sociální sítě. Ty však nemohou nabídnout prostor pro delší sdělení. Firemní blogy jsou navíc umístěny na vlastních stránkách firmy, nejsou tedy závislé na politice a pravidlech dané sociální sítě.

Také firemní blogy však mají svá pravidla. Pokud se těmito zásadami budete řídit, přinese vám firemní blog maximální možný efekt.

Deset zásad firemního blogu

  • Komentujte aktuální dění, vysvětlujte pojmy, posilujte svoji autoritu v oboru.
  • Představte své podnikání, produkty a služby z dalších úhlů, nechte čtenáře nahlédnout do zákulisí. Budujte svoji značku.
  • Publikujte na blogu recenze, zákaznické zkušenosti, tipy a praktické návody.
  • Buďte osobní, ukažte lidskou tvář firmy, vytvářejte kolem sebe komunitu. Snažte se využít virální potenciál blogu.
  • Využívejte jazyk svých čtenářů, pište poutavě, výstižně a přehledně. Nepodceňujte význam nadpisů. Text doplňte obrázky, fotografiemi, příp. multimediálním obsahem.
  • Buďte originální, publikujte jen unikátní obsah. Tvořte příspěvky s reálnou informační hodnotou. Správná gramatika by měla být samozřejmostí.
  • Zařaďte do textu i call to action, ale vyhněte se přímým obchodním nabídkám. Na blogu není místo ani pro tiskové zprávy.
  • Příspěvky publikujte pravidelně. Nový příspěvek vkládejte alespoň jednou do týdne.
  • Nezapomeňte se čtenáři komunikovat. Zapojte se do diskuze pod článkem. Vyhýbejte se však osobním útokům. Na kritiku reagujte uvážlivě.
  • Umožněte odběr novinek přes RSS nebo emailový newsletter. Propojte blog se sociálními sítěmi.

Než firemní blog spustíte…

Vést firemní blog vyžaduje pevný plán a jeho dodržování. Jakkoli může být pojatý neformálně, měl by odrážet stanovenou strategii nastavenou v počáteční fázi. Ještě před spuštěním blogu je vhodné odpovědět si na tyto otázky:

  • Kdo jsou moji čtenáři? Pro koho píšu? Koho chci oslovit? Jde o zaměstnance, zákazníky nebo širokou veřejnost? Jaká je cílová skupina blogu?
  • Jakým stylem budu blog psát? Jaká témata budu zpracovávat? Jak zaujmu čtenáře? Jak je zapojím?
  • Jak často budu uveřejňovat příspěvky? Jakým způsobem a kdy budu komunikovat se čtenáři prostřednictvím diskuze?
  • Jak na blog přivedu návštěvníky? Jaké bude umístění blogu v kontextu webu, eshopu, sociálních sítí, emailingu a ostatních kanálů?

Proč mít firemní blog?

Na začátku byla řeč o tom, že jednoduchá cesta to nebude, ale vyplatí se. Pokud stále máte pochybnosti, zde je 5 základních důvodů, proč mít firemní blog.

  • Je významným nástrojem komunikace – nejenom se zákazníky, ale také zaměstnanci, obchodními partnery, autoritami oboru, významnými institucemi aj.
  • Představuje prostor pro diskuzi, umožňuje lépe poznat a pochopit své zákazníky.
  • Posiluje značku a důvěryhodnost firmy, zvyšuje loajalitu zákazníků. Dává prostor pro personalizaci firmy a firemní příběh.
  • Je zdrojem návštěvnosti a nových zákazníků. Rozšiřuje klíčové fráze, které přivádějí na web nové návštěvníky.
  • Díky kvalitnímu obsahu a návštěvnosti posiluje pozice ve vyhledávačích, má příznivý vliv na SEO.

 

Autor: Ing. Radka Křivánková

Doporučené články