Pokud provozujete e-shop, je jedním z nejvýhodnějších rozšíření v PPC reklamě Google Ads rozšíření o ceny, které se v případě, že je hodnocení vaší reklamy dostatečně vysoké, může zobrazovat u vašich reklam ve vyhledávání na desktopu i mobilních zařízeních. Tento typ rozšíření zobrazuje cenu vašich produktů, takže se potenciální zákazník může předem rozhodnout, jestli je vaše cena pro něj přijatelná. To pochopitelně dramaticky zvyšuje konverzní poměr a snižuje náklady, které bychom utratili za kliknutí na reklamu. Další výhodou těchto rozšíření je, že fungují jako kombinace rozšíření o popisky a odkazu na podstránku.
Jak nastavit rozšíření o ceny v Google Ads
Abychom mohli ve službě Google Ads začít vytvářet rozšíření o ceny, musíme nejprve přejít na „Rozšíření reklam“ a poté kliknout na podkategorii "Rozšíření". Stiskněte modré tlačítko plus a vyberte rozšíření o cenu. Stejně jako u většiny ostatních rozšíření reklam můžeme i rozšíření o cenu přidat na úrovni účtu, kampaně nebo reklamní sestavy.
Při vytváření rozšíření o ceny musíte nejprve zvolit, jaký typ rozšíření o ceny chcete vytvořit. Možností máte k dispozici poměrně dost:
• Značky
• Události
• Místa
• Sousedství
• Kategorie produktů
• Úrovně produktů
• Kategorie služeb
• Úrovně služeb
• Služby
Jako další krok je třeba nastavit měnu a kvalifikátor ceny, tedy jestli se jedná o pevnou cenu, nebo o cenu "od" či "do".
Dále potřebujete nastavit záhlaví pro každou přidanou položku rozšíření o ceny. Toto záhlaví může mít až 25 znaků. Je však důležité zmínit, že každé z nich musí být unikátní. Pokud by došlo k duplicitě, Google Ads vám vaši reklamu neumožní uložit. Poté, co ke každé položce rozšíření přidáte cenu, můžete zde také zvolit jednotkové množství. Je možné nastavit i cenu za časový úsek (například pokud prodáváte ubytování).
Každá položka rozšíření o ceny musí mít také popis, který může být dlouhý také maximálně 25 znaků, a cílovou URL. Na rozdíl od nadpisu mohou být popisy u jednotlivých položek stejné. Například pokud nabízíte dopravu zdarma, je ideálním místem pro toto sdělení právě popis rozšíření o ceny. Pokud chcete, můžete nastavit, v jakém časovém období by se mělo toto rozšíření zobrazovat. K URL je možné přidat vlastní parametry na sledování konverzí.
►Než svou reklamu uložíte, musíte se ujistit, že máte alespoň tři položky. Minimální povolené množství jsou tři, ale inzerenti mohou přidat až osm různých položek rozšíření ceny.
Myslete na to, jak se bude rozšíření o ceny zobrazovat
Je třeba si uvědomit, že v případě přidání většího množství položek se nezobrazí všechny najednou, jelikož se prostě nevejdou. Obzvláště na mobilních telefonech nebývají viditelné více než tři položky najednou. Je samozřejmě možné lištu s rozšířeními jednoduše posunovat, pokud chcete vidět i další položky, přesto byste se však měli ujistit, že ta nejdůležitější rozšíření se budou zobrazovat na začátku, aby byla viditelná vždy.
Rozšíření o ceny na úrovni účtu, kampaně či sady reklam
Zamyslete se také nad tím, zdali chcete nastavit rozšíření o ceny na úrovni účtu, kampaně či sady reklam. V případě, že prodáváte široký sortiment, může uživatelům připadat zvláštní, že text reklamy slibuje například lyže, zatímco rozšíření ukazuje ceny běžeckých bot. V případě, že nastavíte rozšíření na úrovni účtu, budou se totiž rozšíření zobrazovat u všech reklamních kampaní v rámci účtu. V takovém případě je mnohem lepší začít vytvářet rozšíření na úrovni jednotlivých kampaní či reklamních sestav, takže budete mít jistotu, že se rozšíření zobrazí jen tam, kde to dává smysl vzhledem ke klíčovým slovům, která by mohla reklamu spustit.
Různé strategie rozšíření cen
Hlavním cílem rozšíření o ceny je samozřejmě dosažení co největšího množství konverzí. Abychom však tohoto cíle mohli dosáhnout, musíme pomoci uživatelům najít to, co skutečně hledají. Pojďme se nyní podívat na několik způsobů nastavení rozšíření o ceny, které nám umožní zjistit, která varianta funguje vzhledem k našim obchodním cílům nejlépe.
Řazení podle ceny
Pravděpodobně nejběžnějším způsobem, jak nastavit rozšíření o ceny, je vyzkoušet řazení podle ceny. V Google Ads je jako výchozí nastavení třídění od nejnižší do nejvyšší ceny. Tento typ třídění je také v reklamách nejčastěji používaný. Zákazníci se totiž obvykle snaží najít nejlevnější variantu produktu nebo služby a tento typ řazení jim umožní rychle najít to, co hledají.
Ne vždy a ne u každého sortimentu a cílové skupiny zákazníků však toto řazení funguje. Existuje totiž velká skupina lidí, kteří hledají především kvalitu, a o cenu jim až tak nejde. Stejně tak existují obchodníci, kteří nemají zapotřebí podbízet se nejnižší cenou. V takovém případě může naopak lépe fungovat řazení opačné, od nejdražší ceny k nejlevnější. Pokud hledáte zákazníky, kteří mají peníze, chtějí utrácet a jsou ochotni investovat do vyšší kvality služeb nebo produktů, zvolte řazení od nejvyšší ceny. Možná tím předem odradíte zákazníky, kteří jdou cíleně po nejnižší ceně, ale v těchto případech často ani není o co stát.
►Existuje ještě jeden důvod, proč zvolit řazení od nejvyšší ceny. Pokud totiž zákazník uvidí nejprve tu nejvyšší cenu a poté cenu o něco nižší, bude mu ta nižší připadat mnohem přijatelnější, přestože je stále ještě vysoká.
Řazení podle oblíbenosti
Další možností může být řazení podle popularity produktů nebo různých kategorií. Existují produkty, které jsou momentálně trendy, a lidé je velmi často hledají? Dejte je na první místo a výrazně tím zvýšíte proklikovost vaší reklamy.
Na otázku, podle čeho řadit rozšíření reklam, neexistuje jasná odpověď. Každý typ produktů a každá cílová skupina nakupujících je jiná. Řaďte rozšíření podle toho, o čem si myslíte, že lidé z vaší cílové skupiny momentálně chtějí nejvíce, a zviditelněte tak vaši reklamu ve výsledcích vyhledávání, zvyšte návštěvnost vaší stránky i konverzní poměr.
Zvyšujte povědomí o nových produktech
Další strategií, při které můžete využít rozšíření cen, může být budování povědomí. Pokud chcete zvýšit povědomí o novém produktu, který jste začali prodávat, můžete jej posunout na první místo mezi položkami rozšíření, takže jej každý ihned uvidí. S největší pravděpodobností sice neuvidíte bleskový nárůst konverzí tohoto produktu, ale lidé si jej začnou více všímat a konverze začnou postupně narůstat.
Propagujte produkty zdarma
U rozšíření o ceny můžete zadat i nulovou cenu. Pokud pro váš byznys dává smysl rozdávat produkty zdarma, jako například zkušební verze software a podobně, je rozšíření o ceny skvělou příležitostí, jak získat potenciální zákazníky, kteří mohou posléze přejít na placenou verzi. Pokud tedy něco nabízíte zdarma a máte k tomu vyhrazenou vstupní stránku, můžete mezi své rozšíření o ceny zařadit i bezplatnou verzi.
Začněte testovat rozšíření o ceny Google Ads ještě dnes
Nastavení rozšíření o ceny v Google Ads je velmi snadné. Zvýrazní vaši reklamu ve výsledcích vyhledávání, takže lépe přitáhne pozornost potenciálních zákazníků a poskytne jim dodatečné informace o cenách, které mohou podpořit jejich nákupní rozhodnutí. Pokud však chcete získat z tohoto typu rozšíření maximální užitek pro váš marketing, zaměřte se na testování nejlepší kombinace, která bude mít největší pozitivní dopad na váš byznys.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com