Jak vdechnout nový život nadpisům blogových příspěvků
Nadpisy jsou klíčem k získání čtenářovy pozornosti. Pokud využijete výše zmíněných tipů, budou vaše články mnohem nápadnější ve výsledcích vyhledávání a budou získávat mnohem více kliknutí.

Většina lidí při prohlížení internetu či výsledků vyhledávání čte pouze nadpisy. Pokud je nadpis nezaujme na první pohled, jdou dál a váš příspěvek si již nikdy nepřečtou. I přesto, že jste si s psaním dali velkou práci a váš článek je opravdu kvalitní, téměř nikdo si jej nepřečte, protože jeho nadpis nebyl dostatečně atraktivní.

Napsat správný název blogového příspěvku není snadné. Musíte nejen upoutat pozornost a sdělit informaci, o čem článek je, ale také přesvědčit uživatele ke kliknutí – a na to vše máte jen omezený počet znaků.

Proč byste měli strávit více času nad názvy příspěvků na blogu?

Názvy vašich blogových příspěvků si zaslouží zvláštní pozornost, protože jsou často tím prvním, co váš potenciální čtenář uvidí. To platí zejména pro výsledky vyhledávání Google či Seznam, kde má váš nadpis obrovský vliv na míru prokliku a díky tomu i na zvýšení vaší organické návštěvnosti. A to rozhodně stojí za trochu času navíc. Jak tedy psát přitažlivější názvy blogových příspěvků?

Zkontrolujte, zda jsou v nadpisu čísla

Čísla jsou z nějakého důvodu přitažlivá – pokud je v nadpisu, ideálně na jeho začátku, číslo, daleko lépe dokáže přitáhnout pozornost návštěvníka. Je zvláštní, že ze všeho nejlépe působí čísla lichá. Proto se často můžete setkat s nadpisy typu „7 nejlepších tipů …“ – není to náhoda, existují data, která potvrzují, že zařazení čísel do názvu zvyšuje návštěvnost.

Nezapomeňte na svá klíčová slova

Je to jednoduchá připomínka, ale je důležitá: v názvu vašeho blogového příspěvku musí být vaše hlavní klíčové slovo. Pokud návštěvník uvidí ve výsledcích Google či Seznamu nadpis obsahující klíčové slovo, které vyhledával, zaručeně to přitáhne jeho pozornost.
Většina vašich blogových příspěvků by proto měla začínat průzkumem klíčových slov. Efektivní obsahová strategie pro většinu blogů zahrnuje organické zvyšování návštěvnosti z vyhledávačů, což vyžaduje blogové příspěvky zaměřené na klíčová slova. Někdy skvělé nápady na blogové příspěvky vycházejí z diskusí s vaší komunitou nebo z problémů, se kterými se na vás obrací vaši zákazníci.

Prezentujte jasnou hodnotu

Nadpis by měl potenciálnímu návštěvníkovi vašeho webu jasně sdělit, co získá, pokud na odkaz klikne. Čtenář by nikdy neměl přemýšlet, proč na výsledek vyhledávání kliká, a jakmile se dostane na cílovou stránku, měl by okamžitě nalézt to, co hledal. Pokud tomu tak nebude, výsledkem bude zklamání a odchod potenciálního zákazníka, aniž jste mu stačili předvést svou nabídku. Nepoužívejte proto v nadpisu nadsázku, abyste potenciálního návštěvníka neuvedli v omyl. Přejděte k věci! Když mluvíte o svých produktech a službách, vyzdvihněte jejich výhody a uveďte jasné nabídky. Totéž platí pro vaše články v oblasti obsahového marketingu. Titulek by měl vašemu publiku odpovědět na otázku "co z toho budu mít, pokud na článek kliknu".

Online marketing

Zdůrazněte rychlost řešení

Většina lidí je zaneprázdněných. Pokud hledají na internetu, většinou potřebují řešení, které by bylo co nejrychlejší a nejefektivnější. Pokud váš článek umí pomoci s potřebou získání rychlého řešení, ujistěte se, že to inzerujete v názvu. Můžete uvést slova jako "rychlé" či "okamžité", případně můžete být konkrétní a uvést počet kroků nebo minut.

Apelujte na čtenářovu touhu po poznání

Lidé se rádi učí něco nového. Většinou je však proces učení příliš složitý a dlouhý, proto nemají zájem. Pokud v titulku zjistí, že se mohou něco naučit v X jednoduchých krocích, většina z nich bude chtít vědět, jak. Musíte to však podat tak, aby to znělo jednoduše.

Nezahrnujte do titulku postup, protože ten má tendenci znít jako spousta práce. Zaměřte se na výsledek a skutečnou motivaci čtenáře. Například místo nadpisu „Jak vydělat na obchodování s kryptoměnami“ můžete použít „Vydělávat na kryptoměnách se naučíte již za 15 minut!“.

Přínos a vzrušení z toho, že se dozvědí něco nového, co mohou okamžitě použít ke zlepšení svého každodenního života, přiměje vaše publikum kliknout na váš titulek. Nejčastější verzí tohoto titulku je titulek typu "jak na to".

Klaďte otázky

Pokud v nadpisu zazní otázka, vzbudí to v návštěvníkovi podvědomou zvědavost, která mu velí dozvědět se odpověď. Snažte se proto s touto podvědomou reakcí pracovat a formulovat titulek jako otázku. Například místo nadpisu „Profesionální lyžařské vybavení“ můžete napsat „V jakém vybavení lyžují profesionálové?“.

Sdělte svým čtenářům tajemství

Skvělým trikem, jak získat pozornost čtenářů, je vzbudit jejich zvědavost tím, že jim sdělíte tajemství. Kdo by nechtěl znát tajemství? Čtenář předpokládá, že získá přístup k neveřejným, exkluzivním informacím, a díky tomu titulek funguje. Například:

• Tajemství úspěšného posilování
• 5 tajemství, se kterými se prodejci nechlubí
• 10 tajemství efektivního hubnutí

Řekněte svému publiku, co má dělat

Vytvořte titulek s příkazem. Řekněte svému publiku, co má udělat, aby získalo hodnotu, kterou nabízíte. Buďte přímí a vyžadujte akci. Vy, odborník, jim řekněte, aby jednali určitým způsobem. Donutíte je, aby se ptali "proč", a to je následně přiměje kliknout na vaše webové stránky. Několik příkladů takových velitelských titulků:

• Předplaťte si naši službu a získejte X zdarma!
• Přestaňte plýtvat penězi na X. Získejte 10x lepší výsledky pomocí Y!
• Zahoďte svůj starý X, tohle potřebujete mnohem více!

Začněte s vylepšováním svých nadpisů ještě dnes

Nadpisy jsou klíčem k získání čtenářovy pozornosti. Pokud využijete výše zmíněných tipů, budou vaše články mnohem nápadnější ve výsledcích vyhledávání a budou získávat mnohem více kliknutí než články s titulky nezajímavými, byť by se nacházely ve výsledcích výše. A to se zcela jistě vyplatí.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co obnáší technický SEO audit?

Vyhledávače jsou stále lepší v rozpoznávání a porovnávání záměrů vyhledávajících uživatelů. Právě proto velkou část optimalizace pro vyhledávače (SEO) tvoří psaní skvělého obsahu, který odpovídá záměru vyhledávání pro konkrétní výrazy.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp