Google Analytics
Díky aktualizacím zahrnujícím umělou inteligenci je nyní Google Analytics ještě efektivnější a užitečnější službou pro majitele webových stránek, než kdykoli předtím.

Pravděpodobně každý, kdo se zabývá propagací svého byznysu online, si dnes velmi dobře uvědomuje, že informace jsou klíčem k získání výhody nad konkurencí. Informace o tom, jací návštěvníci navštěvují váš web, co je k tomu vede a co dělají poté, co na váš web přijdou, je naprosto klíčová pro optimalizaci vašeho marketingu a pro rozhodování o důležitých otázkách vašeho byznysu. Obzvláště v současné době, kdy mnoho podnikatelů bojuje o přežití, mohou mít tyto informace cenu zlata. Většina majitelů stránek používá k sledování jejich výkonu nástroj Google Analytics, který během loňského října získal několik důležitých aktualizací, které podstatně ovlivní jeho funkce.

Co obsahuje nová aktualizace Google Analytics

Asi nejvýznamnější změnou oproti minulým verzím Google Analytics je nyní využívání strojového učení. To by mělo přinést mnohem chytřejší informace, které nebudete muset složitě vyhledávat v mnoha různých statistikách. "Umělá inteligence" vás nyní může automaticky upozornit na trendy a změny v metrikách vašeho webu. To znamená, že se okamžitě dozvíte, kterým stránkám na vašem webu se najednou začne snižovat či zvyšovat návštěvnost, jaké produkty se začnou méně prodávat a naopak popularita kterých roste. Chytré Google Analytics také dokážou odhalit problémy, které vaše stránky možná mají, aniž si to sami uvědomujete.  Ukáže vám slabá místa, kde lidé váš web opouštějí, takže se na ně budete moci zaměřit a tím pádem zákazníky udržet na webu déle.

Nová služba Google Analytics vám v zásadě pomůže získat lepší přehled o celé zákaznické základně na její cestě od příchodu na web až po finální konverzi. To vám umožní lépe se rozhodovat, jak se zákazníky v budoucnu jednat.

Opravdu potřebujete Google Analytics?

Stále se můžeme setkat s majiteli stránek, kteří si myslí, že Google Analytics je pro ně příliš složité.  Že je to jen nástroj pro velké firmy. Ale tak tomu vůbec není. Google Analytics používají miliony webů po celém světě, a to jak weby velkých společností, tak i malých e-shopů, nebo dokonce osobních blogů. Zde je několik z důvodů, proč Google Analytics potřebujete, bez ohledu na to, zda jste OSVČ či velký koncern.

Je to zcela zdarma

Věděli jste, že všechna data z Google Analytics jsou zcela zdarma? Jediné, co musíte udělat, je zaregistrovat se a poté vložit kousek kódu na váš web. Jakmile to uděláte, budete se moci kdykoli a odkudkoli přihlásit a zjistit, kdo se právě nachází na vašem webu, odkud tam lidé přicházejí, jak jej opouštějí, jak dlouhou dobu na vaší stránce tráví, co tam dělají, demografické informace o jejich věku, zájmech a spoustu dalších důležitých a zajímavých údajů. Díky těmto informacím pak můžete činit informovanější rozhodnutí o vašem podnikání.

Google Analytics vám zajistí neocenitelné informace

Google Analytics vám zajistí neocenitelné informace

Jakmile si nainstalujete Google Analytics, začnou se neúnavně shromažďovat data o lidech, kteří váš web navštíví, díky čemuž získáte informace, jak jej co nejlépe optimalizovat. I když neposkytuje informace o konkrétních uživatelích, může vám poskytnout dobrou představu o tom, na jaká klíčová slova váš web nacházejí ve vyhledávačích, která z nich vám přinášejí největší počet návštěvníků, a která vám zajištují nejvíc prodejů a zisku. Váš účet Analytics můžete navíc propojit i s jinými zdroji, například s údaji o prodejích na vašem e-shopu, a zjistit tak, kdo a za kolik na vašem shopu nakoupil. Tyto informace vám umožní zaměřit se na klíčová slova, která jsou nejvýdělečnější a kolem kterých je proto důležité vybudovat více SEO obsahu pro získání ještě většího množství zákazníků. Stejné informace zjistíte i o PPC reklamách na sociálních sítích a ve vyhledávání, což vám umožní ještě lépe optimalizovat vaše kampaně.

Je jasné, že každé podnikání je trochu jiné a každého majitele stránek zajímají trochu jiné informace. Abyste nebyli zavalení množstvím informací, které nevyužijete, umožňuje Google Analytics vytváření vlastních přehledů, abyste měli důležitá data na jednom místě. Můžete vybrat konkrétní metriky a dimenze a poté se rozhodnout, jak je chcete zobrazit. Takto můžete sestavovat tolik reportů, kolik jen chcete.

Porozumějte lépe vašim zákazníkům

Pro úspěch v jakémkoli byznyse je naprosto klíčové pochopit, co jsou vaši zákazníci zač, co chtějí a jaké problémy řeší. Google Analytics vám umožní zcela zdarma získat obrovské množství dat o návštěvnosti vašeho webu a výkonné statistické nástroje k jejich smysluplnému vyhodnocení. Díky aktualizacím zahrnujícím výkonné strojové učení je navíc Google Analytics ještě efektivnější a užitečnější službou pro majitele webových stránek, než kdykoli předtím.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp