online marketing
Získat nové zákazníky pro vaše produkty můžete i pomocí online kurzů, které je naučí novou dovednost, při které budou potřebovat váš produkt. Jak na to?

Přemýšlíte, jak ještě zaujmout své potenciální zákazníky a nabídnout jim čerstvý obsah, který zaujme jejich pozornost? Zvažte nabídku online kurzů. Tento marketingový nástroj buduje vaši důvěryhodnost a umožňuje vám sdílet své odborné znalosti s potenciálními klienty. Pokud budete své online kurzy správně propagovat, získáte zájemce, kteří se chtějí naučit novou dovednost, při které budou potřebovat váš produkt. Tímto způsobem proměníte absolventy kurzů jednoduše v zákazníky.

Proč byste měli prodávat online kurzy

Online kurzy vám umožní jít nad rámec tradičního obsahu. Umožňují vám sdílet své odborné znalosti se zájemci o informace ve vašem oboru a školit nové zaměstnance v tom, jak zlepšit váš obor. A co je nejdůležitější, online kurzy mohou také generovat další příjmy pro vaši firmu.

Jaké druhy kurzů byste měli nabízet

Výběr správného tématu vám pomůže prodávat online kurzy mnohem efektivněji. Když se zeptáte svých klientů a kolegů, co chtějí vědět, pomůže vám to zúžit zaměření a zároveň vyvolat zájem o váš kurz. Proveďte mezi svými zákazníky průzkum, abyste zjistili, která témata je nejvíce zajímají.

Projděte si své předchozí prezentace, které jste vedli například na konferencích. Existuje téma, ve kterém jste považováni za odborníka? Která z vašich předchozích přednášek byla nejnavštěvovanější a měla nejlepší ohlas? Můžete se zeptat svých příznivců na sociálních sítích, jaká oborová témata je nejvíce oslovují.

Vytvořte krátký průzkum a rozešlete jej adresátům z vašeho e-mailového seznamu se zprávou propagující vaše nadcházející online kurzy.

Jak vytvořit online kurz

Jakmile si vyberete téma, je čas připravit kurz a začít natáčet. Nelze jen tak zapnout kameru a začít mluvit. Připravte svůj kurz se stejným důrazem a péčí jako osobní výuku nebo webinář. Vytvořte zajímavé a poutavé vizuální pomůcky.

Existuje celá řada online prezentačních šablon, které můžete použít k vytvoření vizuálně atraktivní prezentace vašeho kurzu. Změňte v šabloně písma a barvy tak, aby byly v souladu s vaší značkou.  Nemusí jít o něco složitého, naopak. Jednoduchá a snadno čitelná šablona umožňuje studentům soustředit se lépe na látku.

Zvolte si prostory, ve kterých budete natáčet

I když budete většinu online kurzu mluvit na pozadí prezentace, možná chcete natočit úvod a další části, ve kterých budete mluvit na kameru. Věnujte proto pozornost prostoru, kde budete natáčet, a jeho osvětlení. Udržujte své prostředí jednoduché. Černé nebo jednobarevné pozadí usnadní studentům lépe se soustředit na váš obsah.

Pokud natáčíte v interiéru, zvažte investici do kruhového světla s difuzérem. Pomůže vám to vyrovnat ostré stíny, které mohou vznikat kvůli oknům a jiným zdrojům osvětlení ve vašem domě nebo kanceláři.

Rozhodněte se, jak budete nahrávat svůj online kurz

Mnoho firem nabízejících online kurzy je nahrává pomocí platformy pro online prezentace, jako je Zoom nebo Microsoft Teams. Pokud se rozhodnete kurz natáčet pomocí některé z těchto platforem, zvažte použití chytrého telefonu, protože jeho kamera je pravděpodobně lepší než ta v notebooku. Můžete si také pořídit externí webovou kameru, která snímá ve vyšším rozlišení než váš počítač.

Online kurzy

Trénink

Nezačínejte nahrávat hned načisto. Raději si několikrát svou prezentaci před kamerou nacvičte. Poté se na ni zpětně podívejte a dělejte si přitom poznámky. Sledujte svůj postoj, tón hlasu a to, jak často se díváte do kamery. Vaším cílem je zaujmout diváky a navodit v nich příjemný pocit.

Kde propagovat své online kurzy

Jakmile jste se svou prezentací spokojeni, je čas začít online kurzy prodávat. Přidejte na svůj web konkrétní stránku, kde si lidé mohou online kurz zakoupit. Tuto stránku optimalizujte pro vyhledávače, aby ji lidé, kteří vaši firmu neznají, mohli najít online.

Najít nové studenty můžete také prostřednictvím sociálních médií. Založte si oborovou skupinu na Facebooku nebo LinkedInu a pravidelně se zapojujte do komunikace se svými potenciálními zákazníky. Nepropagujte svůj kurz v každém příspěvku. Místo toho se soustřeďte na vytváření hodnoty a na to, abyste se etablovali jako odborník ve vašem oboru. Diskutujte o běžných problémech v oboru a zahajte poutavé diskuse.

Na koho byste se měli zaměřit

Můžete také spustit placenou PPC reklamu na sociálních sítích a ve vyhledávačích, která bude propagovat váš kurz. Jednou z výhod digitálních reklam je, že si zde můžete snadno nastavit své cílové skupiny. Při tvorbě reklamy si představte ideálního studenta a pište s ohledem na něj. Dospělé studenty zaujmete tím, že jim ukážete, jaký přínos pro ně bude mít absolvování vašeho kurzu.

Spouštějte různé reklamy zaměřené na lidi, u kterých je pravděpodobné, že by se mohli stát vašimi zákazníky. Vytvořte pro ně samostatné reklamy s mírně odlišnými texty, které budou hovořit o výhodách vašeho kurzu. Otestujte tyto reklamy s nízkým rozpočtem, abyste zjistili, která varianta je nejúspěšnější.

Po prvních testech byste měli mít lepší představu o tom, které reklamní sdělení mělo nejlepší výsledky – a tyto znalosti můžete použít jako šablonu pro budoucí reklamy.

Svůj kurz můžete propagovat i vašim stávajícím zákazníkům rozesláním propagační zprávy na váš e-mailový seznam. Dejte jim vědět, jaký přínos pro ně váš kurz bude mít, a nabídněte slevu nebo jinou pobídku. 

Kdy spustit PPC reklamu, abyste dosáhli nejlepších potenciálních výsledků?

Pokud nabízíte předem připravené online kurzy, není načasování reklamy tak zásadní. Vytvářejte reklamy zdůrazňující časové omezení, abyste vyvolali pocit naléhavosti. Rozesílejte e-maily s předmětem typu "Místa se rychle plní!", abyste povzbudili zájemce k registraci.

Identifikujte potřebu a začněte s výukou

Aby byly vaše kurzy úspěšné, měli byste nabízet něco, co je žádané. Než tedy začnete připravovat prezentaci, udělejte si průzkum a poptejte se, jaké školicí materiály ve vašem oboru chybí. Jakmile zjistíte poptávku na vašem trhu, a to, jak je můžete uspokojit, začněte vyvíjet váš online kurz. Vytvořte prezentaci, která bude mít přidanou hodnotu a jasný přínos pro potenciální studenty. Marketing vašeho kurzu se může zdát složitý, ale čím je váš kurz kvalitnější, tím je jeho propagace snazší.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp