PPC reklama
Konkurence v online prostředí je obrovská. Každý den se objevují nové firmy, které se přesouvají na internet. Chcete-li si udržet dobrou pozici v organickém vyhledávání, zaměřte se na lokální PPC.

Současná doba s sebou přinesla spoustu změn. Z hlediska businessu je tou nejvýraznější změnou hromadný přesun do online prostředí. I ti obchodníci, kteří se ještě před pandemií koronaviru nabízení svých služeb na internetu vyhýbali, byli v důsledku opakovaných restrikcí donuceni tento krok udělat a přesunout svou nabídku do online prostředí. Konkurence je tak stále větší a udržet si dobré pozice v organickém vyhledávání je stále obtížnější. Podpořit své podnikání a přilákat zákazníky však můžete pomocí lokálních PPC kampaní – poradíme vám, jak to udělat co nejefektivněji.

Můžete porazit i velké společnosti

V první řadě, než se pustíme do samotných tipů, není od věci zamyslet se nad tím, proč mířit na lokální úroveň. Vždyť přeci každý touží po tom ovládnout co největší trh, ideálně dostat se až za hranice a oslovit co největší množství zákazníků. Ale ruku na srdce – máte na to prostředky? Máte přebytečné tisíce na to, abyste mohli soutěžit na národní úrovni a investovat do velkých PPC kampaní?

Prozradíme vám tajemství – i s malým rozpočtem se dají dělat velké divy. Zaměříte-li se na lokální trh, můžete i jako malá firma porazit velké giganty. Jak je to možné? Jednoduše – velké společnosti neznají váš místní trh tak dobře, jako vy. Neznají všechny ty sebemenší detaily, kterými je vaše oblast výjimečná. Oni mají peníze, ale vy máte to důležitější – informace. A díky nim můžete tento souboj vyhrát.

Vydejte se do boje se správnou strategií

Abyste byli schopni vytvořit kvalitní lokální PPC kampaně, které přilákají spoustu zákazníků, je potřeba vytvořit správnou strategii a zaměřit se na to, co opravdu funguje. Pojďme se tedy podívat, jak na to:

Tip 1: Sledujte nejvyšší zisk

Jelikož jsou PPC kampaně placené a nejsou zrovna nejlevnější, je potřeba stanovit si rozpočet, který do nich můžete investovat. Jakožto menší firma dosáhnete limitu asi poměrně rychle, proto je potřeba utrácet pouze za to, co má smysl. Nemáte-li přehled sami, domluvte si schůzku s vaší účetní, nebo kolegou zodpovědným za prodeje, a projděte si jednotlivé položky, abyste zjistili, které produkty nebo služby vám generují nejen největší obraty, ale i největší zisky. A následně právě na ně směřujte PPC kampaně.

Základní princip lokálních PPC kampaní zní: Utrácejte peníze za propagaci nejziskovějších produktů a služeb.

Tip 2: Zaměřte se na SEO

Pokud již nějakou dobu fungujete v online prostředí, pak máte svůj web určitě optimalizován z hlediska klíčových slov neboli SEO. Nyní je ale třeba zhodnotit vaše klíčová slova nejen z hlediska optimalizace pro vyhledávače, ale především z hlediska umístění ve vyhledávačích a následných konverzí. Využít k tomu můžete například bezplatnou službu Search Console společnosti Google, která vám pomůže zjistit, jak si váš web vede ve výsledcích vyhledávání Google, tedy jak často se ve vyhledávání objevujete, na jaké vyhledávací dotazy se zobrazujete a jak často na ně uživatelé kliknou, aby se dostali na váš web. Porovnejte pak tyto výsledky s vašimi nejprodávanějšími položkami či službami. Pokud zjistíte, že máte velké množství zobrazení na klíčové slovo, které je zároveň vaší ziskovou položkou, ale lidé na něj neklikají, pak byste speciálně pro tento výraz měli vytvořit reklamní sestavu.

Tip 3: Vytvořte sestavy pro města a obce

V rámci jedné PPC kampaně můžete vytvořit několik reklamních sestav, které mají velmi úzké zacílení. A to je přesně výhoda, které byste měli využít. Pokud například podnikáte v Jihlavě, vytvořte kampaň ne pro celou Vysočinu, ale jen pro okres Jihlava a v reklamních sestavách se pak zaměřte na obce v těsné blízkosti Jihlavy. Zajistíte tím, že vaše reklama bude co nejvíce místně relevantní, vejdete se do omezeného rozpočtu, dosáhnete vyššího skóre kvality, vyšší míry prokliku i vyšší míry konverze.

Tip 4: Přidejte svou lokální polohu

Většina firem uvádí své kontaktní údaje zahrnující sídlo společnosti, prodejní místo či telefonní kontakt, pouze do sekce Kontakty či Kde nás najdete. Chcete-li však dotáhnout vaše lokální PPC kampaně k dokonalosti, je třeba, abyste na místní příslušnost odkazovali na více místech. Přidejte proto své místo působení i do meta popisků či odkazů na stránky, zmiňte svou lokalitu i v textech vašich stránek či na blogu. Když namísto popisku „Nejlevnější čištění koberců“ použijete „Nejlevnější čištění koberců v Olomouci“, oslovíte tak pouze okruh uživatelů, kteří vaše služby mohou skutečně využít.

Tip 5: Nezapomínejte na PSČ

Přidávat poštovní směrovací číslo do reklam a viditelné URL adresy vás možná ještě nenapadlo. Ale vězte, že to je skvělý způsob, jak přilákat nové publikum. Čísla obecně dokážou zaujmout více než samotný text a obzvláště v reklamě působí velmi poutavě. Proto neváhejte a přidejte do svých reklamních sestav jak název města, tak poštovní směrovací číslo – můžete buď obojí najednou nebo i samostatně. A třeba právě vaše PSČ získá takový věhlas, jako PSČ Beverly Hills, které zná díky seriálu Pobřežní hlídka snad každý…

Tip 6: Nebojte se dialektů

Pokud to myslíte s místní reklamou vážně, pak je na čase využít ve svůj prospěch místní dialekt či žargon. Stejně jako Brňáci nejezdí tramvají, ale šalinou, tak jistě i vy najdete ve svém okolí spoustu výrazů, které jsou pro typické jen pro vaši lokalitu, a kterým třeba ostatní nerozumí. Může se jednat například o zmínku různých míst, pro která místní používají různé zkratky či jiná označení, nebo i názvy produktů, či výrazy, kterým rozumí jen určitá skupina lidí. Možností je spousta a vy jejich použitím v PPC reklamě dáte najevo potenciálním zákazníkům, že jste opravdu místní a zaměřujete se na místní trh. A ti, co vaší reklamě nerozumí, prostě do vašeho cílového trhu nepatří…

Tip 7: Vzdálenost není překážkou

Většina lidí dnes řeší především čas. Každý chce ušetřit každou minutu a jakékoliv časové vydání navíc ho odradí. Proto byste ho ve vaší PPC reklamě měli upozornit na to, že jste zákazníkům nablízku, že se dostanou pohodlně až k vám a nebude je to stát žádný čas navíc. Přidáte-li do reklamy informace jako „jen minutu chůze od hlavního nádraží“ či „parkování přímo před obchodem“, oslovíte více potenciálních zákazníků a vaše reklama bude mít mnohem větší dosah.

Malé změny, více konverzí

Veškeré výše uvedené tipy pro zefektivnění lokálního PPC nevyžadují žádné velké investice, a to jak finanční, tak ani časové. Zvládnete je zrealizovat během chvíle a odměnou vám bude větší příliv návštěvníků a potenciálních zákazníků. Proto neváhejte a začleňte tyto malé, ale efektivní změny do vašich PPC reklamních kampaní ještě dnes.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp