SEO strategie
SEO je zde proto, aby pomáhalo uživatelům najít kvalitní odpovědi a řešení toho, co potřebují. Jejich potřeby se ale v současné době dramaticky mění a my se tomu musíme přizpůsobit.

Dobrá SEO strategie odráží potřeby lidí - zejména v současném neklidném globálním prostředí. Poslední více než dva roky poznamenané pandemií, válkou, politickým rozdělováním a kolísajícími ekonomikami narušily život, jak ho známe. Pokud nás to všechno ve světě optimalizace pro vyhledávače něco naučilo, pak to, že i ty nejsprávnější a nejefektivnější strategie musíme čas od času přehodnotit.

I v odvětvích, která nejsou přímo spojena se světovými událostmi, musí strategie a cíle SEO odrážet realitu doby a zpravodajských cyklů. Podívejme se na roli SEO v neklidném globálním prostředí a na to, jak se marketéři musí přizpůsobovat.

Úloha SEO v neklidné době

Jednou z prvních věcí, kterou se začínající marketér naučí, je, že dobrá SEO by měla odrážet potřeby lidí:

  • V klíčových slovech, na která se zaměřujete.
  • V obsahu, který píšete.
  • Dokonce i v tom, co na oplátku od uživatele požadujete.

Neodmyslitelným účelem SEO je přidávat hodnotu poskytováním informací relevantních pro vyhledávání lidí.

Když se nacházíme ve stavu akutní světové, jako tomu bylo v posledních téměř 3 letech, je tato hodnota ještě nezbytnější.

Strategie SEO zaměřené na transakce (pokud neprodáváte toaletní papír v jeho době nedostatku) budou mnohem méně účinné než SEO strategie, které uživateli poskytují užitečné informace, k jejichž poskytování je vaše společnost jedinečně kvalifikovaná.

Například společnost, která vyrábí autodíly, by se měla zaměřit na řešení problémů dodavatelského řetězce a řešení, které trápí její cílovou skupinu distributorů, nikoliv na budování vstupní stránky, která by sdělovala názory na válku na Ukrajině.

Vliv na klíčové ukazatele výkonnosti SEO

Ekonomická situace nyní ovlivňuje společnosti B2B a B2C různými způsoby. Technologické společnosti bojují o financování nebo jsou pod tlakem znepokojených investorů, zatímco jejich cílové skupiny snižují rozpočty.

Maloobchodní společnosti a společnosti zabývající se elektronickým obchodováním trpí omezenými výdaji spotřebitelů a vyššími náklady na zboží. Lidé už nevyhazují peníze tak jako před několika lety - a to musí odrážet klíčové ukazatele výkonnosti SEO.

Konverzní poměr SEO je a měl by být klíčovým ukazatelem výkonnosti, ale možná právě teď není nejužitečnějším měřítkem optimalizace. Místo toho zvažte, zda se nezaměřit spíše na KPI z horní až střední části marketingového trychtýře, jako např:

  • Návštěvnost
  • Čas na webu
  • Počet kontaktních bodů
  • Procento vracejících se návštěvníků
  • Počet navštívených stránek

Ty mohou vyhovovat několika strategiím, jako např:

  • Zásobování uživatelů cennými informacemi, dokud nejsou připraveni znovu utrácet.
  • Rozšíření nákupního trychtýře o obsah a informace, které lidi ujistí, že pokud se rozhodnou koupit váš produkt nebo službu, utrácejí své peníze rozumně.

Pozitivní stránkou SEO v tomto neklidném a turbulentním období je, že může vyplnit mezery v marketingovém trychtýři, které vznikly snížením rozpočtů na placená média.

Zajistěte si tedy ucelený pohled na cíle svého marketingového týmu a na to, jak k nim může SEO přispět.

Zdroje, které vám pomohou získat informace o obratu SEO

Kromě pečlivého sledování makroekonomiky a globálních trendů existuje několik nástrojů, které můžete použít k získání informací o svých strategických úpravách.

Trendy Google a nástroje pro výzkum klíčových slov

Trendy Google a nástroje pro výzkum klíčových slov jsou velmi užitečné, protože vám pomohou pochopit, jaká témata a dotazy uživatelé vyhledávají - nebo je naopak nevyhledávají tolik jako v minulosti.

Data z placeného vyhledávání

Sladění s týmem placeného vyhledávání vám může zajistit přístup k informacím o chování uživatelů při vyhledávání téměř v reálném čase. Spolu s informacemi o poptávce po klíčových slovech vám kolegové z placeného vyhledávání mohou říci, zda jejich kampaně najednou konvertují méně (nebo více), aniž by došlo ke změnám u konkurence. To by mohlo naznačovat, že se mění cesta zákazníka.

Zákazníci a potenciální zákazníci

Vaše stávající základna zákazníků a leadů je dalším skvělým zdrojem informací. Zrušená předplatné a zpomalení opakovaných nákupů jsou blikajícími červenými indikátory, že se mění potřeby vaší cílové skupiny.

Když tyto signály uvidíte, zvažte zasílání průzkumů, abyste získali zpětnou vazbu o jejich prioritách a potřebách, a zapracujte je do své strategie klíčových slov a obsahu. (Tyto údaje ocení i vaše produktové a propagační týmy).

Návštěvnost a imprese

Ujistěte se, že sledujete návštěvnost a imprese. Pokud se zvyšují nebo snižují, i když vaše pozice zůstávají stejné, svědčí to o širokém posunu zájmu. A vždy porovnávejte svá data se službou Google Trends - konkrétně hledejte historické trendy, včetně sezónnosti - abyste se ujistili, že berete v úvahu celý obraz.

Pomocí těchto kanálů můžete provést rychlé úpravy SEO

Nedoporučuji přepracovávat značku a základní aktiva webu kvůli dočasným změnám. I když to tak nevypadá, krize zde nebude věčně.

Místo toho použijte nebo přidejte blog. Je to skvělý nástroj pro rychlé přidávání nového, relevantního obsahu a aktualizaci evergreenového obsahu tak, aby odpovídal momentální době. Vysoce výkonná témata blogu byste měli řešit také na svých kanálech sociálních médií. Jen se ujistěte, že obsah přizpůsobíte tak, aby byl interaktivnější a vybízel k zapojení.

Přijmout myšlenku rychlých výsledků v dlouhodobém kanálu, jako je SEO, může být náročné. SEO zabere mnoho času získáváním autority a důvěry a dynamika se buduje časem.

Doporučuji zaměřit se na long-tailová klíčová slova s nízkou konkurencí, abyste získali zájem o svou značku a vybudovali si autoritu a objem zpětných odkazů. Například nezačnete okamžitě získávat pozice na "mobilní telefon", ale můžete získat pozici na výraz "Koupit nejlevnější mobilní telefon".

Organické sociální sítě mohou také poskytnout rychlou zpětnou vazbu na témata, která rezonují s vaším oborem. Pokud příspěvek získá na vašich sociálních kanálech velkou pozitivní angažovanost, je to znamení, že jste se trefili do tématu, kterému by prospělo se hlouběji věnovat. Nebojte se vyzkoušet věci, jako jsou ankety na LinkedIn, abyste odhalili nálady mezi potenciálními zákazníky. Tato data pak využijte ve svém SEO programu.

To, na co vaše publikum reaguje nebo o čem vám poskytuje informace v organických sociálních sítích, můžete využít při tvorbě SEO kampaní.

Uchopte témata a odpovědi a vytvořte kolem nich seznam klíčových slov. Jsou to okamžité skvělé nápady pro psaní nového obsahu blogu nebo průvodce nebo pro optimalizaci stávajících marketingových stránek. Jakmile začnete rozpoznávat pokrok v těchto termínech, zvažte zvýšení zaměření na konkurenčnější, objemnější termíny úzce související s long-tailovými termíny, které jste použili předtím.

Závěr

V době globální krize se musíme vrátit ke kořenům toho, co jako SEO marketéři děláme, a proč je to všechno důležité. Jsme tu nejen proto, abychom pomáhali značkám a firmám růst. Jsme tu proto, abychom pomáhali uživatelům najít kvalitní odpovědi a řešení toho, co potřebují. To, co potřebují, se v době, v jaké se právě nacházíme, dramaticky mění a my se tomu musíme přizpůsobit.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp