Jak optimalizovat váš blog pro vyhledávače?

15.1.2017
0

Obrázek uživatele martina
Martina Rosenkrancová
Optimalizace pro vyhledávače je v dnešní době důležitá nejen na webu samotném. Pozornost byste měli věnovat i optimalizaci vašeho blogu. Blog by měl být viditelný pro uživatele, kteří vyhledávají produkty, služby či témata související s vaší nabídkou.

 

Optimalizace pro vyhledávače je v dnešní době důležitá nejen na webu samotném. Pozornost byste měli věnovat i optimalizaci vašeho blogu. Blog by měl být viditelný pro uživatele, kteří vyhledávají produkty, služby či témata související s vaší nabídkou.

Chcete-li, aby se váš web zobrazoval na předních pozicích v organickém vyhledávání, nepodceňujte optimalizaci pro vyhledávače. Při této optimalizaci však nezapomínejte ani na svůj blog. Pojďme se podívat na několik praktik, které vám pomohou váš blog zviditelnit ve výsledcích vyhledávání.

Výzkum klíčových slov

Výzkum klíčových slov je, co se týče optimalizace webu pro vyhledávače, zcela rozhodující. Ačkoliv existuje mnoho nástrojů, které vám s návrhy klíčových slov pomohou, doporučujeme sledovat zejména níže uvedené:

  • Google AdWords – tento nástroj vám umožní najít klíčová slova související s tématy, kterým se na svém webu věnujete
  • Google Trends – pomůže najít témata, která lidé v daném časovém období či v daných zemích nejvíce hledají
  • Quora.com – pomůže najít uživatelům odpovědi na jejich otázky a vám pak může zajistit dlouhodobou návštěvnost
  • Buzzsumo.com – zde můžete zjistit, jaký obsah na jakékoliv téma či pro jakéhokoliv konkurenta funguje nejlépe

Méně vyhledávaná klíčová slova

Long tail neboli méně vyhledávaná klíčová slova se pravděpodobně snažíte zapracovat již do textů na jednotlivých stránkách vašeho webu. Zaměřte se ideálně na 2 klíčová slova, která chcete na svém webu dostat do popředí. Dále vytvářejte příbuzné varianty těchto klíčových slov, které nemusí být tolik vyhledávané, ale pomohou vašemu webu právě proto, že je několik uživatelů vyhledává a váš web se pak na dané dotazy zobrazí výše.

Klíčová slova využívejte v nadpisech, v titulku, v meta-popisech i v prvních řádcích vašeho příspěvku.

Dbejte na atraktivitu nadpisů

Lidé chtějí číst atraktivní články, které jim dají odpovědi na jejich otázky. Nadpis je v podstatě shrnutím obsahu vašeho blogu. Pište atraktivní články a nezapomínejte na zajímavé titulky. Právě na základě nadpisů se totiž lidé rozhodují, zda si příspěvek přečtou, či nikoliv.

Nezapomínejte na title a meta tagy

Title a meta tagy dávají vyhledávačům informace o obsahu na vašich webových stránkách. Title tagy obsahují vybraná klíčová slova, která by měla získat pozornost vyhledávajícího uživatele.

Meta description pak na stránce vidět není, ale je zobrazován ve výsledcích vyhledávání. Proto bychom mu měli také věnovat pozornost.

Rozdělte svůj obsah pomocí nadpisů

Používáním nadpisů nejen zlepšíte čitelnost svých příspěvků, ale také vytvoříte hierarchickou strukturu, která upozorní vyhledávače na nejdůležitější části obsahu.

Optimalizujte i obrázky

Při pojmenovávání obrázků byste měli být zvláště opatrní. Vždy myslete na to, že právě správné pojmenování může uživatelům pomoci najít vaše obrázky v Google Image Search.

Váš obsah by měl být snadno čitelný

Obsah vašeho webu by měl být přehledný a snadno čitelný. Vyvarujte se proto příliš dlouhých souvětí, používejte odstavce, zvýraznění textu a nadpisy různých úrovní. Pro zvýšení atraktivity textu doporučujeme přidat obrázky.

Obsah na vašem blogu pravidelně aktualizujte

Abyste zvýšili provoz na svém blogu, je třeba pravidelně aktualizovat obsah. Pokud totiž uživatel zjistí, že mu již několik měsíců nenabízíte nic nového k přečtení, s největší pravděpodobností se již na váš blog nevrátí. Nicméně, vždy dávejte přednost kvalitě před kvantitou. Špatná kvalita článků by vás mohla spíše poškodit. Platí tedy, že čím více příspěvků uživatelům nabídnete, tím více bude váš blog zobrazován ve výsledcích vyhledávání a tím více uživatelů bude přistupovat na váš web. Ale jen kvalitní obsah může uspět.

Responzivní stránky

Každým rokem přibývá uživatelů, kteří vyhledávají obsah na svých mobilních zařízeních (mobilní zařízení totiž mají k dispozici stále, ať už jsou například ve škole, v restauraci, v autobuse, nebo na poště). Responzivní web je tedy v dnešní době základ. Když váš web nebude na mobilním zařízení čitelný, můžete uživatele lehko ztratit. Naopak, když budou uživatelé vědět, že vaše zajímavé články zobrazí i na svém mobilním telefonu, budou s oblibou využívat volných chvílí k přečtení vašich příspěvků.