Lokální SEO
Máme pro vás osvědčené SEO tipy, jak zlepšit hodnocení vašeho webu v místním organickém vyhledávání.

Pokud majitelé webových stránek chtějí svůj web optimalizovat na místní SEO, používají k tomu často pouze firemní profil Google, místní citace a nějaké ty zpětné odkazy. Když se ale snažíte zachytit výsledky ve svém okolí, chce to ještě trochu víc. Optimalizace na stránce hraje významný faktor v signálech, odeslaných do vyhledávačů. Tak ovlivní vaše místní hodnocení. On-page SEO vám pomůže dosáhnout vyšších pozic v organických výsledcích. Nyní vám představíme pět osvědčených tipů, které zvyšují vaší viditelnost v lokálním vyhledávání.

1. Ujistěte se, že vaše informace jsou konzistentní

Jméno, adresa, telefonní číslo. To jsou tři zcela základní a naprosto jednoduché informace, které mohou podpořit nebo narušit vaši místní SEO strategii. Zajistěte si, aby byly tyto důležité informace na vašich stránkách vidět. Kam je umístit? Skvělým místem může být například zápatí. To se objevuje na každé stránce a bude i čtenářům webu stále na očích.

Umístěte bod na mapě

Své info můžete ještě více podpořit tím, že se umístíte přímo na mapce. Na důslednosti zkrátka záleží. Tyto klíčové informace o vaší firmě mají být stejné, všude a vždy kde vás potenciální zákazníci najdou on-line. A kdekoliv je může Google používat k porovnání, aby zajistil co největší přesnost. Tak pomůžete vyhledávačům a robotům k tomu, propojit body mezi vaším profilem Google, webem a dalšími místními citacemi na webu. Drobné detaily dělají opravdu hodně. Neztraťte se v nich. Určitě nedělejte zkratky v názvu ulic nebo městě.

2. Upravte svůj obsah na stránce

Obsah webu vašim zákazníkům a vyhledávačům nejlépe ukáže, že jste opravdovým mistrem ve své oblasti nebo službě, kterou nabízíte. Kromě nabízených služeb uveďte konkrétní podrobnosti, jako jsou orientační body a názvy ulic. Ujasněte si, proč by zrovna váš potenciální zákazník mohl potřebovat vaši službu právě v této oblasti.

Čím více o vás bude vidět a „slyšet“, že do svého místa působení skutečně patříte, tím lepší uživatelský dojem uděláte na svého zákazníka.

Zapřemýšlejte podobně, jako váš zákazník. Pokud byste hledali vaši nabízenou službu ve svém okolí, jaké názvy byste použili? Zahrnuli byste do dotazu například místní ulici, čtvrť nebo nějakou památku? Odpovědi vám pomohou určit typ obsahu, který potřebujete napsat a jaká klíčová slova do popisku určitě zahrnout. Tato klíčová slova pomohou zacílit na kombinovaná vyhledávání (zubař u Orloje) a vyhledávání založené na GPS (zubař) když sedíte v centru Prahy.

Teď se pomalu dostáváte do vyhledávání „v mém okolí“. Google porovnává polohu uživatele (pomocí IP nebo geolokace) se stránkami, obsahující oblast v blízkosti uživatele. Tak poskytne relevantní výsledky ve vyhledávání. Klíčová slova optimalizujte na celkových stránkách služeb nebo na cílených stránkách vytvořených pro službu či cílovou oblast služeb.

Na námi uvedeném příkladu zubaře můžete vyzdvihnout také například službu bělení zubů v Praze na Staroměstském náměstí. Kromě speciální stránky přímo pro bělení zubů můžete mít samostatné stránky pro bělení zubů v Praze, Staroměstském náměstí, u orloje. Každá z těchto stránek by měla být hyper-cílená a optimalizovaná na konkrétní místo. Tato stránka se dříve nebo později začne zobrazovat jako vstupní stránka z vyhledávání na základě polohy. Dejte si proto záležet, aby vypadala působivě. Řekněte svému zákazníkovi, proč by vám měl skutečně důvěřovat natolik, že klikne na vaši další stránku nebo na vaši CTA.

3. Optimalizujte meta tagy

Dobře víme, jak jsou důležité meta tagy, pokud jde o SEO. Vytvořením místních stránek služeb jste právě vytvořili další příležitost k vytvoření vysoce cílených meta tagů včetně místních klíčových slov a vašich nabízených služeb.

Díky dobře sestaveným meta tagům získají návštěvníci i vyhledávače základní představu o celkové struktuře stránky a o tom, co mohou při čtení obsahu očekávat. Dejte pozor, abyste klíčová slova necpali jen do meta tagů, protože by to bylo nepřirozené jak pro zákazníky, tak pro vyhledávače. Kompletní informace pak napište do obsahu stránky. Zvýšit míru konverze můžete i optimalizací záměru vyhledávání. Své záhlaví pak udržujte vždy relevantní.

4. Vnitřní propojení

Nezapomeňte využít sílu interního propojení na celém webu a informujte jak svého zákazníka ve vaší místní oblasti, tak vyhledávače, jaký lokální obsah máte k dispozici. Přidejte k obsahu na stránce názvy měst, které pak můžete použít jako kotvící odkaz na stránky obsluhované oblasti.

Můžete být také kreativní a vytvářet seznamy, bloky či widgety obsahující více odkazů na vaše obsluhované oblasti na stránkách nejvyšší úrovně, abyste si vylepšili SEO. Mohou to být ve formě bloku „oblast“ který obsahuje název oblasti, obrázek oblasti a také nějaký ten poutavý krátký úryvek textu. Text pak odkazujte na stánku umístění.

Analýza firemního profilu Google

Až budete mít připravenou optimalizaci, brzy se vám zvýší metriky vašeho firemního profilu Google. Ať už se jedná o prokliky na web nebo objednávky. Jak se bude vaše viditelnost postupně zvyšovat, měli byste přirozeně zaznamenat nárůst vaší návštěvnosti a tržeb. Při optimalizaci pro místní SEO myslete na to, že by stránka měla být relevantní a jednoduchá. Když zákazníci uvidí, že poskytujete co, co oni hledají, přirozeně vás osloví.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp