S nástupem online technologií se často spekulovalo, zdali internet a sociální sítě neznamenají konec telefonních hovorů v reklamě. Předpokládalo se, že mileniálové, kteří jsou od dětství zvyklí používat internet, možná budou chtít kontaktovat firmy spíš online než prostřednictvím telefonického hovoru, obzvláště pokud budou mít k dispozici neomezené množství dat. Tyto předpovědi se však nenaplnily. Ve skutečnosti nárůst přímého vytáčení prostřednictvím hlasových asistentů a reklam s tlačítky pro volání v mobilním vyhledávání způsobuje, že telefonické hovory jsou v mobilní reklamě minimálně stejně populární jako online komunikace.
Není divu. Pokud reagujete na PPC reklamu, která se vám zobrazí na telefonu, je mnohem pohodlnější stisknutím jednoho tlačítka uskutečnit hovor než vyplňovat formuláře na displeji, který nikdy není dost velký.
U některých komplikovanějších oborů, jako je pojištění, zdravotní péče a hypotéky, je potřeba lidské asistence ještě výraznější. Více než polovina spotřebitelů dává v případě těchto oborů přednost telefonickému hovoru s agentem a k sjednání osobní schůzky.
U mobilních reklam dává 70 % spotřebitelů přednost tlačítku „click to call“, které jediným kliknutím spojí hovor s operátorem. Telefonické hovory neznamenají pouze zjednodušení pro zákazníky, ale také větší zisky pro obchodníky, jelikož tento způsob komunikace s sebou přináší mnohem větší množství konverzí.
Pokud se však domníváte, že vaše firemní linka nezvoní tak často, jak byste chtěli, zde je několik bezpečných způsobů, jak optimalizovat PPC reklamy ve vyhledávání na mobilních telefonech tak, aby vedly k většímu množství telefonických hovorů s vysokou hodnotou konverzního poměru.
►Seznamte se se čtyřmi jednoduchými způsoby, jak optimalizovat PPC reklamy v mobilním vyhledávání pro více volání.
1. Přijímejte telefonické hovory nonstop
Sdělte vašim návštěvníkům, že jste připraveni přijmout jejich hovor v jakékoli denní i noční době, a ujistěte se, že na druhém konci linky je neustále někdo připraven vyřídit jejich požadavky. Pokud vám uživatel zavolá a nikdo to nezvedne, akorát jej rozzlobíte a on odejde ke konkurenci. Ve dnech pevných linek, pokud zákazník hledal službu, jednoduše vytáhl zlaté stránky a procházel reklamy, dokud nenašel to, co hledal. V dnešní době je mnohem pravděpodobnější, že vás zákazník najde online, ať už prostřednictvím vyhledavačů, nebo sociálních sítí. To však neznamená, že zákazníci nehledají člověka, který by odpovídal na jejich otázky. Pokud chcete dosáhnout více hovorů, ujistěte se, že vaše reklamy jasně komunikují skutečnost, že přijímáte telefonické hovory 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. Například: „Zavolejte nám, naši operátoři nepřetržitě čekají na vaše hovory.“
►Dejte zákazníkům také najevo, že na druhém konci linky s nimi bude komunikovat živý člověk, nikdo není příliš zvědavý na komunikaci s robotem, který recituje nekonečný seznam možností ve stylu „pro možnost A stiskněte jedničku“.
2. Optimalizujte vstupní stránku pro uživatele mobilních telefonů
Pokud váš zákazník našel vaši vstupní stránku prostřednictvím vyhledávání, je pravděpodobnější, že to bude prostřednictvím některého z mobilních zařízení. Zatímco v roce 2013 představovala mobilní zařízení pouze 27 % návštěv vyhledavačů, v roce 2018 se jejich podíl zvýšil na 57 %.
To je pro firmy, které usilují o získání zákazníků prostřednictvím telefonických hovorů, skvělá zpráva, protože uživatelé mobilních telefonů již samozřejmě mají svůj telefon v ruce. Pokud byste však nutili uživatele na mobilních telefonech najít tužku, aby si mohli zapsat vaše telefonní číslo, přidávali byste další zbytečný krok, který způsobí, že někteří uživatelé si zavolání rozmyslí.
►Pokud na vstupní stránce také použijete tlačítko click to call, dáte uživatelům možnost vám zavolat okamžitě bez zbytečného zdržování (a vaše číslo se tak automaticky zapíše do jejich seznamu hovorů, kde je mohou najít i později).
Ujistěte se proto, že i vaše vstupní stránky nabízejí tlačítko click to call, které uvádí vaše číslo tučným písmem. Obvykle je nejlepší místo pro tlačítko click to call v záhlaví stránky, poblíž vašeho formuláře. Můžete také zkusit i jiná umístění a pomocí A/B testování najít nejlepší variantu, abyste se ujistili, že tlačítko nelze přehlédnout.
Na design vstupních stránek byste měli myslet už během tvorby webu. Vstupní stránky by měly být co nejlépe optimalizovány pro mobilní telefony, responzivní design je samozřejmostí.
3. Použijte cílení reklam podle zeměpisné lokace
Počet uživatelů, kteří k přístupu na internet používají mobilní telefon, rok od roku stoupá. Za posledních 5 let neuvěřitelně stoupl počet mobilních uživatelů internetu a zdá se, že tento trend má tendenci pokračovat.
"Mobilní vyhledávání používají uživatelé většinou tehdy, když hledají nějakou službu v okolí. V takovém případě také raději volí telefonický hovor před kontaktem pomocí e-mailu nebo chatu."
Pokud se vám například pokazí vodovodní baterie, pravděpodobně budete hledat místního instalatéra, kterému zavoláte a domluvíte se, kdy k vám může přijít. Pokud by se vám kromě reklam na místní instalatéry zobrazovaly i reklamy na instalatéry z opačného konce republiky, bylo by neuvěřitelně frustrující mezi nimi hledat někoho místního. Pokud jste v roli inzerenta, asi nepojedete někomu spravovat baterii 300 km daleko. V takovém případě jsou pro vás taková kliknutí na PPC reklamu naprosto kontraproduktivní a jen vás to bude zbytečně stát peníze, které byste mohli utratit na získání zákazníka z vašeho okolí.
►Cílení na publikum podle regionů vám zajistí, že se reklama zobrazí jen těm potenciálním zákazníkům, kterým dokážete své služby skutečně nabídnout. Pokud tedy používáte Google Ads, nezapomeňte nastavit místo či region, na který chcete cílit.
4. Sledujte výkon mobilních reklam
Je důležité neustále sledovat a vyhodnocovat, jak vaše mobilní PPC reklamy fungují. Měli byste proto rozlišovat, zaznamenávat a vyhodnocovat, odkud vaše hovory přicházejí a zdali vám lidé zavolali přímo z mobilní reklamy, nebo až ze vstupní stránky. Čím více informací budete moci sledovat, tím lépe. Minimálně byste se měli ujistit, že vaše analytické řešení zaznamenává klíčová slova, kampaně, reklamní sestavy a vstupní stránky, které vedly k hovoru. Analýza těchto údajů vám může pomoci optimalizovat vaši reklamní kampaň a dosáhnout ještě lepších výsledků.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com