Chcete-li získat konverze, musíte rozptýlit pochybnosti uživatelů
Při návštěvě vaší stránky mohou zákazníky odrazovat od konverze pochybnosti, které mají, jelikož vaši firmu dosud neznají. Přečtěte si, jak tyto pochybnosti jednoduše rozptýlit.

Uživatelé internetu jsou často opatrní a po příchodu na vaši stránku si nejsou jistí, zda vám mohou věřit. Pokud se vám nepodaří jejich pochybnosti rozptýlit, pravděpodobně nedojde ke konverzi, alespoň ne hned. Studie ukazují, že až 90 % návštěvníků opouští stránky, aniž by udělali to, co po nich chcete.

Chcete-li získat konverze, musíte rozptýlit pochybnosti uživatelů

Návštěvníci vaší vstupní stránky k vám přišli, protože je zajímá to, co nabízíte. Pokud si však nejsou jistí, že je vaše nabídka pro ně to pravé, nemůžete počítat s tím, že jí využijí.

Pochybnosti mohou zahrnovat například následující problémy:

• Stránka neposkytuje informace, které čekali.
• Návštěvník se cítí podveden nebo stránka nevzbuzuje důvěru.
• Stránka přitahuje nesprávné návštěvníky.
• Stránka není uživatelsky přívětivá.
• Obavy o soukromí a bezpečí.
• Příliš vysoká cena.

Úkolem vaší vstupní stránky je vyřešit každý z těchto problémů, aby návštěvníci neměli téměř žádný důvod pochybovat o výhodnosti vaší nabídky.

I přesto, že pravděpodobně nedokážete číst myšlenky návštěvníků, měli byste rozumět tomu, kdo jsou vaši potenciální zákazníci, co chtějí a jak přemýšlí.

Jasné pochopení toho, kdo je váš potenciální zákazník, a jaký je jeho cíl, je jediný způsob, jak vytvořit vstupní stránku s vysokým konverzním poměrem.

Vyřešte problém pomocí předvídání námitek uživatelů

Při vytváření vaší vstupní stránky je jediným způsobem, jak překonat námitky a pochybnosti uživatelů, předvídat je již během fáze tvorby webu.

Vynikající způsob, jak toho dosáhnout, je použití takzvaných zákaznických person, profilů ideálního zákazníka.
Čím podrobnější je zákaznická persona, tím snazší je použití těchto informací při návrhu vstupní stránky, která odpovídá jejich cílům a potřebám.

Jak rozptýlit nejběžnější pochybnosti návštěvníků

Design vaší vstupní stránky a informace, které jsou zde poskytnuty, jsou pro odstranění pochybností důležité. Pojďme se podívat na nejběžnější námitky a pochybnosti, které mohou vaši návštěvníci mít, a ukažme si, jak je rozptýlit dřív, než si je lidé uvědomí.

Lidé nechtějí poskytovat své osobní údaje

Jednou z nejčastějších námitek uživatelů na téměř jakékoli vstupní stránce je poskytnutí osobních údajů firmě, kterou zatím neznají. Naštěstí existuje několik způsobů, jak mysl návštěvníků uklidnit.

Online marketing

Řešení 1: Odkaz na vaše zásady ochrany osobních údajů (GDPR)

Abyste uklidnili návštěvníky, nezapomeňte na odkaz na zásady ochrany osobních údajů (GDPR) vaší společnosti přímo ve vašem registračním formuláři - ujistěte se, že se otevírá v novém okně; takže svého návštěvníka od formuláře neodvedete.

Vědomí, že jeho informace budou zabezpečeny a nebudou s nikým sdíleny, pomůže návštěvníkovi uklidnit se a začít budovat důvěru mezi vámi.

Řešení 2: Ve vašem formuláři vyžadujte pouze nezbytné údaje

Shromažďování informací o návštěvnících je klíčovou součástí marketingového procesu. Pokud však budete příliš brzy požadovat příliš mnoho informací, může to návštěvníky naštvat. Čím více informací požadujete, tím méně budou lidé ochotní informace o sobě poskytnout. Řešením může být požadovat pouze nezbytné množství údajů a teprve později můžete uživatele oslovit s prosbou o vyplnění dotazníku spokojenosti, ve kterém se můžete zeptat na podrobnější otázky.

Cílem je najít správnou rovnováhu mezi potřebnými informacemi a informacemi, které je vaše publikum ochotno poskytnout. Můžete například otestovat několik dotazníků na různých vzorcích publika, abyste zjistili, jaké informace je vaše publikum ochotné sdílet a jaké ne.

Lidé se bojí platit online

Nakupování online se stalo normou pro miliony lidí na celém světě, stále však mezi lidmi koluje mnoho městských legend o zákaznících, kteří si objednali drahý produkt online a přišla jim místo toho cihla. Mají proto často strach platit za zboží předem. Jak ubezpečit zákazníky, že vám mohou důvěřovat?

Využijte recenze a hodnocení skutečných klientů

Jedním ze způsobů, jak budovat důvěru mezi vámi a potenciálním zákazníkem, je umístit na vstupní stránku recenze a hodnocení předchozích klientů. Je také možné vytvořit si firemní profil na Googlu, kde zákazníci budou moct hodnotit vaši firmu pomocí hvězdiček a psaných recenzí. Odkaz na tyto recenze můžete taktéž umístit na vaše stránky.

Překonávání námitek a pochybností návštěvníků na vaší vstupní stránce se může zdát docela složité. Pokud jste si však našli čas, abyste skutečně pochopili, kdo je vaším ideálním zákazníkem, budete schopní předvídat jejich potřeby a starosti a řešit jejich pochybnosti ještě předtím, než si je sami uvědomí.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Co obnáší technický SEO audit?

Vyhledávače jsou stále lepší v rozpoznávání a porovnávání záměrů vyhledávajících uživatelů. Právě proto velkou část optimalizace pro vyhledávače (SEO) tvoří psaní skvělého obsahu, který odpovídá záměru vyhledávání pro konkrétní výrazy.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp