Kvalitativní vs. kvantitativní SEO priority
Pro většinu profesionálních marketérů specializujících se na oblast SEO je velkou výzvou samotná identifikace toho, co je třeba změnit, aby se web dostal na přední příčky ve vyhledávačích. Tento příspěvek pomůže všem specialistům i majitelům webů zjistit, co je třeba upřednostnit pro Core Web Vitals.
Jsme velkými fanoušky kvantitativních změn SEO, které mají dopad na tisíce URL současně. Provedení kvantitativních vylepšení na tisících URL adres neznamená, že provedené změny doopravdy zlepší adresy URL a způsobí špatný nebo nízký výkon.
V této chvíli přichází na pomyslnou scénu mapa příležitostí Core Web Vitals. Seznamte se s mapou „nejlepší příležitosti“ Core Web Vitals.
Pokud chcete určit, jakou akci máte provést, musíte nejdříve najít URL adresy se skóre snižující vaše metriky Core Web Vitals. Vezmete-li to o krok napřed, prozkoumejte URL adresy, které mají největší potenciál růstu.
Které segmenty mají potenciál zvýšit návštěvnost:
- Adresy URL s možností zlepšit organické hodnocení, pokud se zlepší skóre monitorování skutečných uživatelů (RUM).
- Adresy URL s největším potenciálem růstu.
SEO se dívá na Core Web Vitals pro jakoukoliv indexovatelnou URL adresu. Ve skutečnosti je třeba upřednostňovat a také analyzovat URL adresy Core Web Vitals, které mají data RUM v Google CrUX.
Dále má SEO tendenci zaměřovat se na jakoukoliv URL adresu s metrikami Core Web Vitals s nízkým skóre CrUX. Tento segment má opět příliš mnoho adres URL, které nezvýší ani příjmy ani hodnocení.
Co z toho plyne?
- Nejlepším způsobem je identifikovat segment adres URL s následujícím:
- Data RUM v Google CrUX se skóre „Potřebuje zlepšení“ nebo „Špatné“.
- Příležitost ke zlepšení hodnocení, pokud se zlepší metriky Core Web Vitals.
- Klíčová slova namapovaná na adresu URL s vysokým objemem vyhledávání (což znamená vysokou návštěvnost a potenciál příjmů).
Jak identifikovat adresy URL s „největším potenciálem růstu“
URL adresy s největším potenciálem růstu jsou ty, které mají příležitost zvýšit tržby i návštěvnost. Atributy URL adres zahrnují například:
- adresu URL, která již nemá nejvyšší hodnocení pro cílená klíčová slova s vysokým objemem vyhledávání;
- kopii stránky, která je bohatá na klíčová slova, pravděpodobně proto, že byla optimalizována;
- dané cílené klíčové slovo, které má skóre nejvyšších hodnotitelů vysoké, ale vaše adresa URL namapovaná na klíčové slovo má nízké skóre Core Web Vitals.
Začněme s kvalitativní analýzou kvantitativních změn
Jak provést kvalitativní analýzu kvantitativních změn
- Segmentujte adresy URL do skupin sdíleného kódu (např. stránka kategorie, stránka produktu, stránka podrobností o produktu, článek atd.).
- Analyzujte adresy URL v každém seskupení pomocí Google Page Speed Insights a WebPageTest.org. Nezapomeňte se přihlásit, když používáte WebPageTest.org; uloží se všechny vaše výsledky testů.
Pro práci doporučujeme používat CrUX API. Díky tomu získáte data ve velkém měřítku jednodušeji.
Těmito nástroji nyní analyzujte jednotlivé URL adresy a identifikujte vylepšení, které můžete použít ve velkém. Díky tomu budete moci provádět kvantitativní změny na stovkách nebo tisících adres URL současně.
Klíčovým výsledkem této analýzy je, že najdete „nejlepší příležitosti“ pro zlepšení adres URL s největším potenciálem růstu (největší návštěvnost a příležitosti ke zvýšení příjmů).
Tipy pro analýzu adres URL v Google Page Speed Insights
- Potvrďte, že hlášená data Core Web Vitals se týkají adresy URL, nikoli původu. Méně zkušení specialisté na SEO a vývojáři toto snadno přehlédnou, což způsobí, že budou vyhodnocovat data původu spíše než data URL.
- Určete, které metriky je třeba zlepšit a pomocí filtrů určete doporučení pro zlepšení metriky.
- Použijte stromovou mapu k identifikaci nepoužívaného kódu.
Tipy pro analýzu adres URL na WebPageTest.org
WebPageTest.org je nedocenitelným přínosem pro zlepšení celkové rychlosti stránky. Naučte se používat WebPageTest.org pro Core Web Vitals:
- Nečekejte na poslední chvíli. Všechny testy probíhají ve frontě a na konci měsíce a v určitých denních dobách mohou testy nějakou dobu trvat.
- Pohled na výsledky je fantastický. Můžete vidět, jak se stránka vizuálně načítá, a pod ní je vodopádový graf ukazující, co se kdy načítalo.
- Stránku Web Vitals použijte jako klíčovou metriku pro vysvětlení nejdůležitějších problémů, které je třeba řešit.
- Stránka zobrazení Web Vitals vám umožní zjistit, kde jsou problémy CLS. To je důležitý ukazatel především pro vývojáře, aby rychle pochopili, kde je problém.
Dále:
Vyhodnoťte data Core Web Vitals a upřednostněte zaměření své pozornosti na adresy URL s největším potenciálem růstu.
Abyste získali potřebná data, musíte nejdříve získat přístup k rozhraní CrUX API a rozdělit je do smysluplných segmentů k analýze (pomocí sdíleného kódu/šablony).
Následně můžete začít hledat vzory problémů k analýze, které zlepší metriky Core Web Vitals na mnoha adresách URL.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Kristýna Franclová
Foto zdroj: pixabay.com