Vstup
Vstupní stránka je to, co návštěvník uvidí jako první. Zjistěte, co dělá vstupní stránku skutečně dobrou, aby vám pomohla efektivněji zapojit publikum.

Ačkoliv vstupní stránka přímo ovlivňuje chování návštěvníka, ne vždy je vytvořena tak, aby zapůsobila. Pochopte, co dělá vstupní stránku dobrou. Jedině tak efektivněji zapojíte publikum. Potenciální zvýšení prodeje, povědomí o značce a loajalitu zákazníků máte ve svých rukách. Přečtěte si naše tipy pro vstupní stránky včetně toho, proč byste je měli používat a proč jsou efektivní.

Co je vstupní stránka?

Vstupní stránka může být jednou stránkou na vašem webu nebo samostatná stránka, používaná jako „vstupní“ bod, vytvořená pro konkrétní účel. Patří k nejúspěšnějším marketingovým kampaním. Je to místo, kde uživatelé skončí, když kliknou na vaši reklamu, e-mail, nebo odkaz na sociálních sítích. Kromě toho si také můžete vytvořit vlastní speciální vstupní stránku pro nejrůznější události, aby lidé lépe našli všechny důležité podrobnosti. 

Domovská stránka usiluje o to, aby se lidé zajímali o váš web, vstupní stránka vytváří pro vše návštěvníky více podrobností. V závislosti na tom, jak stránku používáte, by měla obsahovat takové prvky, které přesvědčí návštěvníky k tomu, aby se zaregistrovali k odběru novinek, zůstali s vámi v kontaktu prostřednictvím odebírání newsletteru, koupili si u vás produkt nebo se zúčastnili akce.

Výhody efektivní vstupní stránky

Vstupní stránky jsou oproti domovské stránce flexibilnější. Proto jejich statický obsah můžete lépe přizpůsobit konkrétnímu publiku. Tyto stránky můžete udělat osobnější a oslovit přímo váš cílový trh a jeho hodnoty.

Kvalitní vstupní stránky vám mohou pomoci zlepšit vaše reklamní kampaně. Propagace speciálních akcí, nových produktů a prodej prostřednictvím digitálních kanálů, jako je e-mailový marketing, sociální média, je pouze hrstkou toho, k čemu všemu svou vstupní stránku můžete přizpůsobit. Potřebujete zajímavou vstupní stránku, která upoutá pozornosti a přiměje k akci?

Silná vstupní stránka dovede zacílit na konkrétní publikum, zvýší míru konverze, určí, jaké druhy obsahu přináší ta největší zapojení.

Zlepší vaše konverzní poměry

Dobrá vstupní stránka poskytne zákazníkům více informací. Vaše příspěvky na sociálních sítích, cílené reklamy, informační bulletiny a další obsah, upoutají pozornost zákazníka a vstupní stránka zaplní prázdná místa.

Průměrná míra konverze vstupní stránky se liší podle odvětví. V různých odvětvích je průměr 2,35%, ale efektivní vstupní stránky mohou tento průměr navýšit třeba i na 5,30% a více. Používání více než 30 vstupních stránek může generovat sedmkrát více potenciálních zákazníků než weby, které využívají méně než 10.

Pomáhá cílit váš obsah

Domácí stránka vašich stránek, sociální média a další kanály digitálního marketingu oslovují široké publikum. Takže je důležité použít takový sloh, aby oslovily více než jednu cílovou skupinu.

Vytvořte cílené vstupní stránky na základě cílů kampaně. Tak budete moci jednoduše zaměřit svůj jazyk na konkrétní publikum. Pokud je cílem kampaně zaměřit se na výchovu lidí, kteří jsou na vašem seznamu e-mailů noví, vstupní stránka by měla obsahovat podrobnosti o vaší společnosti, které osloví nové zákazníky.

Pokud naopak potřebujete vybudovat loajalitu zákazníků, vaši vstupní stránku vytvořte tak, aby nabízela speciální nabídku pro zákazníky. Můžete vytvořit zajímavý e-mail s odkazem na vstupní stránku, ve které bude uveden nabízený produkt či služba.

Poskytuje cenná data

Vytvořte vstupní stránky, které žijí na vašem webu, nebo vytvořte samostatné stránky. Ať už si vyberete první nebo druhou možnost, sledujte analýzy každé stránky. Díky nasbíraným informacím zjistíte, který obsah přivádí na váš web největší návštěvnost. To vám pomůže přijít s novými nápady na blogové příspěvky, zpravodaje a další obsah.

Jestliže s reklamami používáte vstupní stránky, můžete také zkontrolovat informace, jako je doba, po kterou lidé s jednotlivými vstupními stránkami interagovali a které části stránek vyvolávají větší zájem. Pokud pro každou reklamní kampaň vytvoříte samostatnou vstupní stránku, prohlédněte si analýzy a zjistěte, které reklamy přivedly na web největší počet návštěv.

Co dělá dobrou vstupní stránku?

Podobně jako u jiných odvětví se i návrh webových stránek neustále vyvíjí a jdou s módními trendy. Ty se liší podle různých typů vstupních stránek. Máme pro vás několik trendů, které byste měli zachytit na svých vstupních stránkách.

Video

Videoobsah se ukázal jako jeden z účinných způsobů, jak své zákazníky informovat. V nedávném průzkumu téměř 75% lidí uvedlo, že byly přesvědčeni o koupi, díky ukázkovému produktu videu. Videa je možné jednoduše sdílet, takže si je mezi sebou mohou zákazníci libovolně posílat.

Součástí toho, co dělá dobrou vstupní stránku, je upoutat pozornost lidí. Umístěním informativního a poutavého videa na vaše stránky můžete zvýšit míru konverze o 86%. Aby video bavilo, natočte krátký spot.

Napište scénář a několikrát si ho procvičte. Chcete, aby vaše video trvalo do 30 sekund? Udělejte to tak zábavné, jak jen můžete. Pokud vaše video používá k doplnění reklamní kampaně, přidejte výzvu k akci, která povzbudí sledující, aby vaši nabídku vyzkoušeli.

Animace

Další, velmi oblíbenou funkcí vstupní stránky, je animace. Nemusíte natočit celovečerní film, ale přidáním malých doteků, jako je padající sníh na pozadí nebo přesun produktu na obrazovce, může být vaše vstupní stránka lépe zapamatovatelná. Když pracujete na nápadech pro svou vstupní stránku, přemýšlejte, kde můžete přidat animaci, abyste zážitek návštěvníků umocnili naplno.

Značkové barevné schéma

Vstupní stránka by měla odpovídat vaší značce, a to včetně barev a stylu písma. Vytvářejte prvky specifické pro kampaň, včetně animací a videí. Ujistěte se však, že vše odpovídá vzhledu a tónu vaší značky.

Vytěžte ze své kopie maximum

Co dělá stránku opravdu dobrou? Použití méně slov. Pozornost lidí je krátká. Udržujte svou kopii konverzační a ujistěte se, že odpovídá hlasu vaší značky. Přidejte působivá záhlaví a zahrňte jasnou výzvu k akci, inspirující lidi k interakci s vaším obsahem.

Napište kopii, která jasně popisuje výhody vašich nabízených produktů či služeb. Změňte text na základě cílové skupiny, která se na vstupní stránku dostane. Protože to, co si cení na vašich produktech různé typy lidí, se může lišit.

Při vytváření nové vstupní stránky zahrňte zvýraznění do záhlaví a odlište důležité informace jinými barvami a tučným písmem.

Rovnost a inkluze

Začlenění a rovnost jsou převládajícím trendem. Při vytváření vstupních stránek používejte snímky, představující širokou škálu lidí. Používejte genderově neutrální jazyk, aby se všichni vaši zákazníci cítili osloveni. Pokud jsou na vašem webu formuláře, přeskočte název a zvolte pouze pole jméno a příjmení.

Vytvoření efektivní vstupní stránky

Efektivní vstupní stránka bude mít nižší míru okamžitého opuštění, což je procento lidí, kteří stránku opustí, aniž by provedli jakoukoliv akci. Například klikli a odkaz. Až budete navrhovat svou vstupní stránku, dodržujte tyto pokyny. Získáte tak nejlepší výsledky:

Stanovte si své cíle

Návrh vaší nové vstupní stránky se bude lišit v závislosti na vašich cílech. Vstupní stránka, která se snaží získat přihlášení k odběru vašeho newsletteru, bude obsahovat jiné výzvy k akci než ta stránka, která má lidi upozornit na časově omezený prodej a časově omezenou akci.  

Mezi běžné cíle patří: 

  • Vedoucí generace
  • Odbyt
  • Budování povědomí o značce
  • Přihlášky nebo registrace

Vytvořte si svůj koncept

Až budete mít nastavené cíle, můžete se pustit do návrhu své vstupní stránky. Začněte brainstorming o popisu vaší nabídky, výhod vašeho produktu nebo služby a vaší výzvy k akci. Naplánujte si, kam rozmístíte obrázky, infografiku, kopírování, videa a vyplnitelné formuláře. Takový návrh rozložení vám lépe pomůže vytvořit působivou vstupní stránku, která získá rychleji konverze.

Napište svou kopii

Až budete mít jasnou představu o tom, jak by měla vaše vstupní stránka vypadat, pusťte se do realizace kopie. Při vytváření rozvržení umístěte záhlaví, výzvy k akci a další hlavní prvky. Jakmile se rozhodnete pro rozložení, začněte psát. Koukněte se na výhody, které jste identifikovali ve svém rozvržení. Napište záhlaví, slogany a další text. Napište kopii, která se snadno čte. Vyhněte se matoucím termínům, žargonu a udržujte svůj text jednoduchý a dobře čitelný. Buďte při psaní jasní. Každý, kdo vstoupí na vaši vstupní stránku si musí být okamžitě jistý, co má na stránce udělat.

Optimalizujte své stránky pro mobily

Každá úspěšná vstupní stránka by měla být dostupná na všech zařízeních, včetně těch mobilních. Dnes mnoho lidí používá pro prohlížení telefon či tablet. Než stránku zveřejníte, ujistěte se, že funguje i na mobilu a že všechny odkazy fungují tak, jak mají.  

Constant Contact nabízí nástroj pro vytváření cílených vstupních stránek.  Vyzkoušet ho můžete například pro vytvoření nákupních vstupních stránek, stránek generujících potenciální zákazníky a dalších. Je to snadné a vaše vstupní stránky budou reagovat na mobilní zařízení. Jestliže používáte pro výzvu k akci banner, zajistěte, aby se správně zobrazoval i na mobilu a tabletu. Tak, aniž by došlo k přerušení videa nebo dalších prvků na stránce.

Vsaďte na jednoduchost

Jedním z nejlepších důvodů, proč používat vstupní stránku, je zacílit ji na konkrétní uživatele. Stránky by měly být jednoduché a určitě by tu neměly být žádné rušivé prvky. Cokoliv umístíte na stránku, by se mělo zaměřit na váš cíl. Jedině tak přimějete návštěvníka k provedení konverze. Použít můžete videa, animace a ostatní prvky, které udělají stránku zajímavější, ale nic z toho nesmí rušit. Na vstupní stránce klidně můžete vyjmout navigační panel, aby uživatelé nemohli kliknout zpět na domovskou stránku. A nezapomeňte přidat tlačítka pro sdílení na sociálních sítích, aby lidé mohli sdílet vaši nabídku s ostatními. 

Udělejte výzvu k akci zřejmou

Vytvořte výzvu k akci na základě svých cílů. Můžete použít tradiční výzvu k akci, jako je „Přečtěte si více“, vytvoření jazyka založeného na vašich cílech může pomoci dosáhnout lepších výsledků. Silná výzva k akci může být: „Klikněte nyní a ušetřete 20 %“ nebo „Kontaktujte nás, abyste zjistili, jak najít svůj nový domov.“

Základy návrhu vstupní stránky

Tím, že budete vědět, co dělá vstupní stránku dobrou, vám pomůže vytvořit jen ty nejefektivnější stránky. Pomocí těchto prvků vstupní stránky můžete skvěle vylepšit své výsledky.

Zahrajte si na svůj jedinečný prodejní návrh

Vaše unikátní prodejní nabídka (UPS) vás skvěle odliší od konkurence. Přesně tady záleží na tom, proč se lidé rozhodnou pro vás, místo vaší konkurence. UPS vám pomůže k napsání kopie pro různé cílové skupiny v závislosti na vašich cílech. Hlavní nadpis by měl být něco jako hlavní prodejní nabídka. Udělejte ho krátký a sdělte, co chcete, aby lidé dělali. Přidejte k němu podpůrný nadpis pro další informace, abyste přesvědčili návštěvníky k provedení konkrétní akce.

Buďte se svými snímky strategičtí

Obrázky jsou nezbytností. Možná máte právě nyní nutkání poohlížet se po bezlicenčních fotografiích. Ale ty mohou být dost omezující. Jakmile vytvoříte kopii, začněte přemýšlet o působivých obrázcích. Takové, které dokáží pouhým jedním pohledem říct co, co chcete svým návštěvníkům sdělit. Investice do profesionálního obrázku, vytvoření animace nebo videa se vám nakonec mnohonásobně vrátí.

Ke své vstupní stránce přistupujte úplně stejně, jako k vaší placené reklamě. Používejte snímky, které osloví vaši cílovou skupinu.

Buďte strategičtí ve svých výzvách k akci

Možná budete chtít vytvářet nekonečné výzvy k akci, aby lidé klikli na vaši nabídku. Nepřetěžujte jimi svou vstupní stránku. Otestuje různé kampaně s různými záhlavími a výzvami k akci, abyste zjistili, které generují větší návštěvnost. 

Pokud je to opodstatněné, přidejte hodnocení zákazníků

Dobrá pověst prodává vaše služby nebo produkty. Jedním z nejlepších způsobů, jak si vybudovat dobrou pověst u vašich zákazníků, jsou recenze zákazníků, kteří s vámi mají zkušenosti. Pokud máte recenze od spokojených zákazníků, uveďte je na svou vstupní stránku. Můžete také zahrnout další informace. Dobře působí nejrůznější ocenění, diplomy, posudky. Vše podpoří vaši důvěryhodnost. 

Použijte šablonu

Možná nejste zkušenými grafiky, přesto chcete, aby vaše vstupní stránka vypadala jako od profesionála. Nezoufejte. Existuje mnoho šablon vstupních stránek, které si můžete přizpůsobit přesně podle vašich potřeb. Upravit si tu můžete styl, písmo, barvu, obrázky. Najděte si takovou šablonu, která nejvíce odpovídá vašemu zaměření a pomůže vám co nejlépe plnit vaše cíle.

Vyberte si šablony pro vstupní stránky s videem a pro stránky náročné na kopírování s více záhlavími a podnadpisy. Velké množství šablon umožňuje použití animací, takže vytvoří poutavé prostředí, aniž byste museli sahat do kódu nebo kreslit webdesign.

Proveďte A/B testování

Pokud nevíte, co dělá dobrou vstupní stránku, vymyslet dobrý design může být složité. Až budete znát své cíle, vytvořte rozvržení, upravte kopii a obrázky. Vytvořit si můžete reklamy na sociálních sítích a cílit na různá publika na základě demografických údajů a zájmů. V každém testu zaměňte odkazy na vstupní stránky a sledujte analýzy. Tak zjistíte, co dělá dobrou vstupní stránku s nejlepším konverzním poměrem.

Příklady dobrých vstupních stránek

Koukněte se na následující příklady vstupních stránek, které mohou inspirovat tu vaši.

Headspace

Cílem vstupní stránky Headspace je přimět lidi, aby se zaregistrovali do bezplatné zkušební verze. Stránka sama o sobě je velmi jednoduchá. Obsahuje logo s obrázkem značky. Efektivní vstupní stránky jsou jednoduché, úderné a přehledné. Na této stránce slogan ukazuje, co uživatel z aplikace získá. Následuje jednoduché tlačítko s výzvou k akci.

Promo

Obsahová platforma Promo lidem usnadňuje vytváření krátkých videí. Tato vstupní stránka cílí na majitele malých podniků. Kopie je podpůrná a dává potenciálním zákazníkům jistotu, že vytvoří video sami a použijí ho k marketingu vlastního podnikání. Podívejte se na strukturu vstupní stránky Promo. Vidíte tu seznam různých partnerů, kteří mohou hostovat různá videa, takže majitel firmy ví, zda používá některý z partnerských marketingových kanálů. 

promo

Caspere

Pokud se zaměřujete na prodej svých produktů, podívejte se, jak to dělají matrace Casper. Atributy dobré vstupní stránky v tomhle případě mají za cíl vybudovat důvěru zákazníků. Noví zákazníci si vůbec nemusí být jistí, zda chtějí drahý produkt koupit. Stránka obsahuje velký slogan, který říká, že je společnost vysoce hodnocená a podporuje ji různými oceněními. Výrazně také obsahuje Casperovu záruku vrácení peněz. To dává zákazníkům jistotou, že si mohou matraci klidně vyzkoušet po dobu 100 dní.

Casper

Mogul

Mogul je sociální síť, určena speciálně pro zakladatele a generální ředitele společnosti SaaS. Všimněte si jednoduchosti vstupní stránky. Má výzvu k akci, vybízející potenciální členy k tomu, aby se přihlásili. Úderný slogan oslovuje podnikatele, kteří často pracují sami a nemusí se často spojit s ostatními ve svém oboru. 

mogul

Netflix

Netflix neustále inzeruje, aby oslovil nové zákazníky. Tato vstupní stránka jednoduše sděluje, co služba nabízí – 100% zábavu. Další kopie na této stránce informuje o výhodách nabídky, včetně možnosti uživatele sledovat kdekoli a kdykoli své oblíbené filmy, seriály a dokumenty. Nerušeně. Na různých zařízeních. Formulář s výzvou k akci umožňuje uživateli zadat svou e-mailovou adresu a zaregistrovat se. 

netflix

Jak vytvořit více konverzí pomocí solidních vstupních stránek

Abyste si vytvořili opravdu dobrou vstupní stránku, je nutné si sepsat své cíle. Zjistěte, co chcete, aby váš příspěvek na sociálních sítích, informační bulletin, reklama nebo jiný ovladač vstupní stránky dělal, a použijte to k vedení vaší kopie a návrhu. Když budete vědět, co přesně chcete a co od své vstupní stránky očekáváte, začněte navrhovat rozvržení. To udělejte zábavné, interaktivní. Pomozte si obrázky, videem, animací. Definujte přesně, které cílové skupiny má vaše vstupní stránka oslovit. Navrhněte svou kopii a výzvu k akci.

Až tohle budete mít hotové, upravte kopii. Využijte prodejní návrh vaší společnosti, abyste zjistili, jak se lišíte od své konkurence. Sestavte své sdělení pomocí prodejních bodů. Vymyslete několik dobrých vstupních stránek. Otestuje je a zjistěte, která z nich má nejlepší konverzní poměr.

Až budete své vstupní stránky nějakou dobu používat, můžete začít měřit jejich analýzy. Tak vyladíte zbytek svého marketingového úsilí. Možná vaše vstupní stránky pro budování povědomí o vaší značce nejsou až tolik dobré jako ty, které mají generovat nové zákazníky. Data vám pomohou ukázat, že vaše kampaně o povědomí o značce mohou být silnější.

Pokud si nejste jisti svými dovednostmi v oblasti webdesignu, použijte šablony k vytvoření vstupní stránky, které jsou přizpůsobeny k tomu, aby skutečně fungovaly. Vložte svou kopii, obrázky, publikujte a sledujte, co se bude dít. Brzy si všimnete , že vaše stránky úspěšně konvertují mnohem více nových zákazníků.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp