Jak a kdy použít Chytré kampaně v Nákupech Google

chytré kampaně v nákupech Google
Chytré kampaně v Nákupech Google jsou zcela nový typ kampaně v rámci Google Ads, jejichž cílem je zjednodušit propagaci produktů v rámci této platformy pomocí automatického nabízení cen a umisťování reklam.

Chytré kampaně v Nákupech Google obsahují běžné reklamy v nákupech Google i reklamy v obsahové síti včetně remarketingových reklam, které se mohou zobrazovat ve vyhledávací síti, v obsahové síti, na YouTube a v Gmailu. Vy jako inzerent však nemůžete ovlivnit, kde se vaše reklamy zobrazí. Umělá inteligence Google zobrazí vaše reklamy všude tam, kde cítí příležitost ke konverzi. Chytré kampaně v Nákupech Google umožňují podnikům s menšími rozpočty vytvářet produktové reklamy bez nutnosti masivních investic.

Jsou však Chytré kampaně v Nákupech Google pro inzerenty vždy tou správnou volbou?

Podívejme se na to, jak Chytré kampaně v Nákupech Google fungují, na jejich klady a zápory, a kdy by inzerenti měli místo chytrých kampaní zvážit použití standardních kampaní v Nákupech Google a obsahových sítích.

„Chytré kampaně“ jsou ve skutečnosti kombinací reklam v Nákupech (se seznamem produktů) a reklam v obsahové síti, které se zobrazují v celé reklamní síti Google. Patří sem weby třetích stran, YouTube i Gmail, které se používají především v remarketingových kampaních. Celkové výsledky „Chytrých kampaní v Nákupech Google“ zahrnují výkon všech těchto umístění a typů reklam.

Jak fungují Chytré kampaně v Nákupech Google?

Chytré kampaně v Nákupech Google vytváří reklamy na produkty pomocí zdroje produktů, které inzerenti odesílají prostřednictvím Google Merchant Center. Tento proces je stejný jako u standardních reklam v Nákupech Google a standardních dynamických reklam v obsahové síti.
Nastavení těchto kampaní je v rozhraní Google Ads neuvěřitelně snadné. Abyste mohli začít, potřebujete pouze nastavit rozpočet, volitelnou cílovou návratnost investovaných prostředků (ROAS) a vytvořit kreativu pro reklamy v obsahové síti.

Chytré kampaně v Nákupech Google používají automatizované nabízení cen řízené umělou inteligencí, jejímž cílem je dosažení maximální hodnoty konverze. Bere také v úvahu vaši cílovou návratnost (ROAS), pokud je k dispozici.

Chytré kampaně v Nákupech Google propojí váš zdroj produktů se strojovým učením od Googlu. Vy musíte jen nastavit účet Merchant Center, rozpočet, nahrát reklamní kreativy a zvolit zemi, kde své produkty budete prodávat. Algoritmy Googlu získají data z vašeho zdroje produktů a otestují výkon kampaně s použitím různých kombinací reklamních textů obrázků. Reklamy, které nejefektivněji dosahují vašich cílů, pak Google zobrazuje ve svých reklamních sítích a automaticky vybírá umístění reklamy tak, abyste při daném rozpočtu dosáhli co nejvyšší hodnoty konverzí.

Chytré kampaně

Co jsou to chytré strategie nabídek?

Automatizované neboli „chytré“ strategie nabídek používají strojové učení a širokou škálu signálů z aukce nabídek, včetně informací o zařízení, umístění, denní době, seznamu uživatelů pro remarketing, jazyka, operačního systému a mnoha dalších kritérií, k zachycení jedinečného kontextu každého vyhledávání a k automatickému nastavení nabídek ceny za proklik na základě pravděpodobnosti konverze. Inzerenti mají k dispozici různé typy automatizovaných strategií, jako je cílová ROAS nebo cílová CPA, které mohou využít v rámci svých PPC kampaní včetně kampaní v Nákupech Google.

Automatizované strategie nabídek se díky pokroku v technologiích stávají mnohem sofistikovanějšími a umožnují inzerentům nejen ušetřit spoustu času se správou PPC kampaní, ale také dramaticky zvýšit jejich efektivitu a výkon.

Výhody Chytrých kampaní v Nákupech Google

Hlavní výhoda, která je pro chytré kampaně v Nákupech typická, spočívá v tom, že nastavení je neuvěřitelně snadné a zahrnuje řadu typů reklam. Inzerenti tak mohou rychle představit svou nabídku nejen v Nákupech Google, ale i v obsahové síti.

Pro obchodníky, kteří nemají čas na vytvoření komplexní reklamní strategie ani nemají dostatek prostředků, aby správu PPC kampaní svěřili odborníkům, jsou chytré kampaně snadným způsobem, jak začít s inzercí na Google Ads.

Nevýhody chytrých kampaní

Pro inzerenty, kteří vyžadují plnou kontrolu nad jejich marketingovými aktivitami, shromažďováním údajů o zákaznících nebo schopností přizpůsobit svou reklamní strategii na základě údajů o publiku, údajů o klíčových slovech a informací o produktech, nemusí být chytré kampaně zcela ideální volbou. Chytré kampaně v nákupech neposkytují žádné údaje o vyhledávacích termínech ani údaje o publiku, a údaje o umístění reklam v obsahové síti a výkonu jednotlivých produktů poskytují pouze nepřímo. Nedostatek těchto údajů znamená, že inzerenti mohou mít potíže se stanovením cílové návratnosti prostředků investovaných do reklamy a ceny za konverzi na základě záměru vyhledávání, typu uživatele, typu reklamy nebo typu produktu, a nemohou kontrolovat, za co se jejich výdaje na reklamu utrácejí a kde se jejich reklamy zobrazují.

Online shopping

Inzerenti díky tomu nejenže nemohou kontrolovat svou reklamní strategii, ale také nemohou shromažďovat důležitá data z údajů vykazovaných v kampani, protože jediné metriky, které se v rámci kampaně zobrazují, jsou nejlepší útraty a údaje o konverzích.

Chytré kampaně v Nákupech Google nemusí být tou nejlepší volbou, pokud:
 
• Se snažíte o remarketing nebo se pokoušíte získat nové uživatele

• Chcete měnit své reklamní strategie na základě údajů v reálném čase

• Chcete mít plnou kontrolu nad reklamními rozpočty

• Záleží vám na získání údajů o vyhledávaných termínech

• Máte specifické podmínky, za kterých nechcete inzerovat (vylučující klíčová slova)

• Chcete plně ovládat zobrazované kreativy a místa, kde se zobrazí

"Existuje také několik dalších případů použití, ve kterých může být „chytré nakupování“ nekompatibilní s vaší reklamní strategií."

Chytré nakupování vyžaduje přesné sledování online konverzí a nezohledňuje žádnou hodnotu, která by se mohla odehrát offline, takže pokud nemáte správně nastaveno sledování konverzí nebo generujete významné množství konverzí offline (kamenný obchod, telefonické objednávky), nebudou Chytré kampaně pracovat správně.

Jak inzerovat v chytrých kampaních?

Chytré kampaně jsou dobrou volbou pro nové inzerenty nebo pro ty, kteří nemají čas ani peníze na investice do pokročilé reklamní strategie. Pokročilejší inzerenti mohou oproti tomu těžit z kontroly a možnosti ruční optimalizace PPC kampaní.

Chytré kampaně v Nákupech Google mají nesporné výhody. Neuvěřitelně zlevňují a zefektivňují propagaci vašich výrobků, obzvláště u e-shopů, které mají tisíce různých položek. Spravovat PPC kampaň pro takový e-shop ručně zabere spoustu času a finančních prostředků. Na druhé misce vah oproti tomu leží všechny výhody plynoucí ze sběru dat, jedinečného nastavení cílů a plné kontroly nad reklamními kampaněmi, které vám poskytují standardní kampaně v Nákupech a Obsahových sítích.

Jak využít výhod strojového učení a nepřijít o kontrolu nad PPC kampaní

V některých případech je nejlepším řešením využití kombinace Chytrých kampaní a standardních kampaní v Nákupech Google. Inzerenti mohou například rozdělit své produkty do různých kategorií a vytvořit samostatnou kategorii pro produkty, které generují největší zisk. Tyto bestsellery můžeme poté spravovat ručně a využít tak všech výhod ručního nastavení a kontroly nad PPC kampaní. Všechny ostatní produkty můžeme svěřit do správy umělé inteligenci, která se o ně bude starat automaticky. Získáte tím to nejlepší z obou světů, ušetříte práci a čas se správou tisíců běžných položek a zároveň si ponecháte kontrolu nad nejdůležitějším sortimentem, který vám vydělává nejvíc peněz.

Závěrečné myšlenky 

Chytré kampaně v Nákupech Google jsou velice účinný nástroj, který inzerentům pomáhá začít inzerovat jejich produkty v rámci reklamních sítí Google. Pokud ale máte čas, odborné znalosti a dostatečné schopnosti, abyste mohli v Google Ads provozovat komplexní reklamní přístup, jsou k dispozici i lepší možnosti. Použití kombinace standardních kampaní v Nákupech a Obsahových sítích s Chytrými kampaněmi v Nákupech Google pro vybrané produkty vám umožní čerpat ve vaší PPC kampani zároveň výhody Chytrých kampaní v Nákupech Google a zároveň nepřijít o důležité nástroje a statistiky, které využijete při další optimalizaci kampaní.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp