Okolí
Získávání odkazů pro vaši místní firmu začíná vyhodnocením hodnot vaší organizace a skutečným dopadem na vaši komunitu.

Získávání zpětných odkazů je jako pravidelné cvičení. Je to časově náročné a výsledky nejsou okamžité, ale každodenní cvičení přispívá k vašemu dlouhodobému zdraví. Podobně pravidelná práce na solidním profilu zpětných odkazů buduje autoritu vašich webových stránek a přispívá k organickému růstu pozic.

V lokálním SEO je získávání zpětných odkazů obzvláště náročné. Malé podniky často nemají na odkazy stejné zdroje jako velké organizace. Na budování profilu místních zpětných odkazů nemají dostatek času, peněz a energie. Omezené zdroje však nemusí omezovat možnosti budování místních odkazů.

Místní podniky často dělají pro podporu růstu místních odkazů více, než si uvědomují. Definováním typů místních odkazů se můžeme zamyslet nad hodnotami organizace.

Obvykle jde u místních odkazů méně o rozvoj hvězdného PageRanku a více o budování vztahů v komunitě.

4 běžné typy místních odkazů

Jedná se o nejběžnější typy místních odkazů:

  • Citace a agregátory dat.
  • Zapojení do komunity.
  • Národní a místní ocenění.
  • Relevantní místní obsah, kampaně, nástroje, zprávy a studie.

Každý typ místního odkazu vyžaduje trochu jiný přístup, ale všechny přispívají k hodnotě místní komunity.

Citace a agregátory pomáhají zákazníkům najít telefonní čísla a adresy, zatímco místní ocenění pomáhají zákazníkům důvěřovat podniku.

Dosažení místních odkazů, které skutečně ovlivní růst, vyžaduje změnu myšlení. Místo toho, abyste o odkazech přemýšleli jako o položce "to-do" pro SEO, přemýšlejte o nich jako o příležitosti navázat kontakt se svými sousedy. Nejlepší místní podniky jsou známé méně díky svému SEO a více díky své komunitní angažovanosti. Firma, která získává finanční prostředky pro místní charitu nebo sportovní tým, může získat větší místní uznání než firma se skvělými tagy title.

Firma, která dělá obě tyto věci, může v místním SEO zvítězit.

Pojďme se níže ponořit více do jednotlivých typů místních odkazů.

Citace a agregátory dat

Citace místních podniků, známé také jako online katalogy, jsou dobře známou taktikou budování místních odkazů. Zde jsou základní informace o podniku uvedeny napříč webovými stránkami, které se podobají telefonnímu seznamu.

Teorie SEO, která stojí za citacemi: Odesláním informací o poloze v síti online profilů vytváří místní podnik online konzistenci svého názvu, adresy a telefonního čísla (známá také jako "konzistence NAP").

Google Knowledge Graph využívá tyto informace z adresáře k potvrzení informací o podniku a jejich přesnému sdílení s uživateli.

Mezi běžné příklady online adresářů patří např:

  • Online telefonní seznamy.
  • Zájmové body GPS (např. Garmin)
  • Hlasové vyhledávání (např. Siri)
  • Sekundární vyhledávače (např. Microsoft Bing, Yahoo).
  • Webové stránky o cestování (např. Airbnb, TripAdvisor)

Google se jako vyhledávač snaží poskytovat přesné a důvěryhodné informace pro každý jednotlivý vyhledávací dotaz.

Uvedení informací o vaší firmě v místních citacích pomáhá společnosti Google a dalším vyhledávačům tohoto cíle dosáhnout.

Vliv místních citací na SEO

I když nemusí být jasné, jak moc místní citace pomáhají, jsou již léta základní součástí procesu budování místních odkazů.

Online katalogy jsou dosažitelným a přímočarým způsobem, jak získat místní odkazy nebo aktualizovat stávající informace v katalogu, protože vše, co podnik potřebuje, je jednorázový poplatek, adresa a telefonní číslo.

Zapojení komunity

Získání místních odkazů může ukázat dobrou vůli vaší organizace jak společnosti Google, tak i širší komunitě.

Ve filmu "Vánoční koleda" vede Ebenezer Scrooge účetní firmu, která je zdánlivě chladná, vypočítavá a bezcitná. Širší komunita ho zná jako lakomce.

Díky tomuto špatnému postoji má Scroogeova firma negativní pověst, takže počítá zisky v temné, prázdné místnosti.

V dnešním podnikatelském ekosystému může podobné vnímání komunity hrát roli v místním SEO.

Pokud podnik dává své komunitě a podílí se na jejím dění, mluví se o něm, lidé se zapojují do jeho značky a konverzace pokračuje online.

Investováním do místní komunity může organizace organicky zvyšovat svůj profil zpětných odkazů a dosáhnout růstu SEO.

Mezi typy zapojení do komunity a zpětných odkazů patří např:

  • Místní sponzorství.
  • Místní události.
  • Stipendia.
  • Charitativní organizace.
  • Dobrovolnictví.

Všechny tyto místní aktivity budování vazeb vypovídají o jednom hlavním aspektu - komunitě. Investováním do své komunity investuje podnik sám do sebe.

Chcete-li začít s angažovaností v komunitě, vraťte se zpět k hodnotám své organizace. Co je pro firmu nejdůležitější?

Zásady, jako jsou služba, vedení, komunikace a vzdělávání, lze aplikovat na místní iniciativu s potenciálem budování odkazů.

Například místní advokátní kancelář si může jako hlavní zásadu cenit jasné komunikace.

Aby tuto zásadu zohlednil, mohl by advokát vést místní seminář o tom, jak občané znají svá práva v souvislosti s připravovaným návrhem územního plánu.

Výsledkem tohoto semináře by mohl být zpětný odkaz na stránky advokáta z místních novin, které oznamují nadcházející místní události.

SEO dopad odkazů na zapojení komunity

Může se zdát, že vynaložení dalšího času nebo prostředků na dobrovolnictví nebo sponzoring je časově náročné, ale návratnost investice může být značná.

Když místní noviny zveřejní článek o stipendiu ve výši 100000 Kč nebo o sponzorství sportovního týmu ze strany organizace, získává tato organizace zpětný odkaz nebo zmínku z jednoho z nejrenomovanějších webů ve své komunitě.

Toto uznání buduje odbornost, autoritu a důvěryhodnost (E-A-T) u vyhledávačů a přispívá k růstu organického hodnocení webu.

Pokud se konkurenti umisťují na předních místech díky silnému profilu místních zpětných odkazů, je zapojení komunity spolehlivou cestou k jejich předstižení, protože přitahuje více zúčastněných stran, které mohou sdílet odkazy.

Jediný příspěvek na charitu může vést k odkazům z osobních blogů, od organizace, která dar obdržela, a místních novin.

Navíc zapojení komunity nemusí nutně vést k odkazu. Někdy stačí zmínka o značce, aby si organizace vybudovala dobrou pověst a zvýšila svou důvěryhodnost online.

Odborníci na SEO začali uvažovat nad rámec budování odkazů a zahrnuli je do širší praxe "off-page SEO", která má pro zmínky o značce téměř stejnou váhu jako pro odkazy.

Není snadné změřit úplný dopad účasti v komunitách na SEO, ale vše, co víme o vyhledávačích, naznačuje, že má význam.

Investicí do zapojení do komunity dělá organizace víc než jen zlepšuje pozice - zapojuje se do konverzace.

Získání ocenění

Získání ocenění má za následek víc než jen plaketu na zdi nebo dobrý pocit z vašich obchodních postupů. Ocenění je signálem důvěry.

Při výběru dodavatele se zákazníci spoléhají na ocenění a uznání komunity, aby se rozhodli pro vhodného dodavatele pro své potřeby.

Prvním krokem k získání místního uznání je průzkum místních ocenění v oboru podnikání organizace a v místní oblasti.

Obvyklým výchozím bodem je místní obchodní komora, která slouží jako zdroj informací pro podniky, které chtějí navázat kontakt s širší komunitou.

Jakmile organizace naleznou ocenění, které odpovídá jejich hodnotám, mohou vypracovat plán, jak nejlépe toto ocenění získat.

Někdy již organizace dosáhla mnoha existujících aspektů ocenění a snaha o získání je tak jednoduchá, jako podat žádost nebo oslovit společnost udělující ocenění.

Pokud získání ocenění není bezprostředním scénářem, může organizace vyvinout celopodnikovou iniciativu.

Vedení může cíl oznámit a podělit se o to, jak je v souladu s hodnotami organizace. Odtud může konkrétní tým přezkoumat, proč byli oceněni minulí vítězové.

Vypracováním plánu na základě základních prvků ocenění, stávajících úspěchů organizace a nových iniciativ, které mají splnit kritéria ocenění, zaujmou organizace proaktivní přístup k získání ocenění a dosažení zpětných odkazů.

Vliv národních a místních ocenění na SEO

Existuje teorie, že vyhledávače považují ocenění za měřítko odbornosti, autoritativnosti a důvěryhodnosti organizace.

Ve Směrnicích pro hodnocení kvality vyhledávání (hlavní zdroj pro studium E-A-T a relevance v SEO) zadává společnost Google svým hodnotitelům úkol zkoumat důvěryhodnost podniku prostřednictvím ocenění, která získal:

"Zpravodajské a informační články vám mohou pomoci získat informace o společnosti a mohou obsahovat informace specifické pro reputaci, jako jsou ocenění a jiné formy uznání, nebo také kontroverze a problémy."

Dosažení místních vazeb prostřednictvím ocenění zahrnuje zlepšení podniku jako celku.

Místo toho, aby bylo segmentováno v samostatném kanálu SEO, může být budování místních odkazů začleněno do širších cílů organizace.

Malý podnik může využít komunitní a organizační hodnoty ke zlepšení svých produktů a služeb, budování dlouhodobých vztahů a dosažení místních odkazů. Pokud malé podniky usilují o zlepšení své činnosti, je růst SEO až sekundárním přínosem.

Relevantní místní obsah a studie

Kromě vedení komunity prostřednictvím správy a ocenění se organizace může stát myšlenkovým lídrem tím, že bude s místními občany sdílet zdroje o oblasti své praxe.

Typy místního obsahu se budou lišit podle typu podniku nebo požadovaných odkazů. Mezi příklady místního obsahu pro propagaci linkbuildingu patří např:

  • Shromažďování informací o průměrném stáří domu v dané oblasti a jeho spotřebě energie.
  • Lokalizace celostátního článku o průměrném spořicím účtu spotřebitele na průměrný spořicí účet v místní čtvrti.
  • Rozhovory s předními odborníky společnosti o jejich každodenních problémech.
  • Iniciativa v oblasti duševního zdraví pro všechny podniky v sousedství.

To jsou příklady obsahu, který lze publikovat přímo na webových stránkách a který může získat pozornost a zpětné odkazy z webových stránek třetích stran.

Noviny, místní blogy, komunitní fóra a další online zdroje vždy hledají nejnovější informace, které by mohly sdílet se svými čtenáři.

Organizace může řídit konverzaci zveřejňováním obsahu, který je nový, relevantní a užitečný.

Při brainstormingu nápadů na místní obsah by organizace měla podporovat všechny a jakékoli nápady. Kreativita je pro propagaci místního obsahu a odkazů, kterých může dosáhnout, zásadní.

Vliv lokálního obsahu a případových studií na SEO

Výsledky iniciativy týkající se místního obsahu se značně liší v závislosti na tématu a publiku. Kýžený výsledek je však vždy stejný: zpětné odkazy a zmínky o značce.

Teorie, která stojí za místním obsahem pro zpětné odkazy, tvrdí, že pokud je obsah dostatečně zajímavý, lidé o něm budou mluvit.

Když organizace zveřejní zajímavý obsah a sdílí ho s místními zpravodajskými médii a spotřebiteli, získá zpětné odkazy a zmínky o značce.

Tyto zpětné odkazy a zmínky o značce zlepší hodnocení E-A-T a organické hodnocení.

Když bude hodnota místního obsahu zřejmá, bude zřejmý i organický růst z tohoto obsahu.

Jak získat místní odkazy

Jak tedy získat místní odkazy?

Cesta k místním odkazům by měla vypadat méně jako lovecká výprava a více jako zahrada. Zasaďte několik semínek a uvidíte, která vyklíčí:

  • Vytvořte si základní citační základnu.
  • Zamyslete se nad firemními hodnotami.
  • Nasměrujte firemní hodnoty do mnohostranné strategie budování odkazů.
  • Realizujte strategii a dosáhněte odkazů.
  • Zhodnoťte, co funguje, co nefunguje, a opakujte.

Zaměření na místní odkazy na základě potřeb komunity je příležitostí, jak předstihnout místní konkurenty, kteří se umisťují na předních místech.

Integrací strategie zpětných odkazů s existujícími hodnotami se organizace spojí se základní podstatou budování místních odkazů - péčí.

Podstatou místních zpětných odkazů je péče, protože to znamená, že vaše organizace nechce odkazy pro odkazy.

  • Záleží jí na tom, aby měla správné informace.
  • Záleží jí na tom, aby dělala věci pro komunitu.
  • Záleží jí na tom, aby nabízela spolehlivé služby a byla za to uznávána.
  • Záleží jí na tom, aby posouvala odvětví vpřed a byla nejlepší v tom, co dělá.

Péče a budování místních odkazů jsou jedno a totéž. Ačkoli se tedy může zdát, že usilovat o tyto typy místních odkazů je těžké, tento proces není ani tak o vypracování kontrolního seznamu SEO, jako spíše o zamyšlení.

Pokud vaše organizace již vynaložila určité úsilí na definování toho, na čem jí záleží, pak bude mnohem snazší zapůsobit v rámci komunity a získat místní odkazy.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp