Google vysvětluje, jak odstraňuje duplicitní odkazy z výsledků vyhledávání

Výsledky vyhledávání Google
Obsah, který se zobrazí v prvním slotu sekce Top Stories, může být deduplikován z hlavních výsledků, pokud se pole Top Stories zobrazí před hlavními výsledky.

Podle Googlu, bude algoritmus odstraňovat duplicitní odkazy z hlavních webových výsledků, pokud se stejný odkaz objeví v prvním slotu Top Stories a pokud se sekce Top Stories objeví před hlavními webovými výsledky.

Pokud tomu tak však není (např. hlavní výsledky webu se zobrazují nad sekcí Top Stories), Google duplicitní odkaz neodstraní.

Odstraňování duplicitních odkazů není novinkou. V lednu 2020 Google zahájil snahy o deduplikaci varianty featured snippet v pravém postranním panelu a přesunul ji do hlavního sloupce výsledků. Před touto změnou se URL adresa pro featured snippets zobrazovala na první stránce výsledků dvakrát: jednou jako součást featured snippet a podruhé jako běžný organický výpis.

Jak můžete tuto možnost využít?

Tuto novou možnost můžete využít ke zlepšení SEO. Znalost toho, jak Google odstraňuje duplicitní odkazy z výsledků vyhledávání vám pomůže pochopit, kolikrát se váš obsah na hlavní stránce výsledků může zobrazit. Čím častěji se totiž vaše URL adresy objeví na hlavní stránce s výsledky, tím větší je pravděpodobnost, že uživatelé budou mít tendenci na jeden z těchto výpisů kliknout.

Kromě toho to také upozorňuje na příležitost pro obsah, který se objevuje na druhém, třetím nebo čtvrtém místě v sekci Top Stories: protože se nejedná o první odkaz, nebude odstraněn jak duplicitní, a může se tedy objevit i v hlavních výsledcích, což majitelům webových stránek poskytuje větší viditelnost ve vyhledávání.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp