Google upřesnil instrukce pro úryvky recenzí. Co je nového?

SEO
Společnost Google vydala nové doplnění pokynů pro zobrazování úryvků recenzí ve firemních profilech. Jak zareagovat, aby recenze zůstaly pořád viditelné?

Hlavním sdělením nynější aktualizace je, že na čelních pozicích se objeví jen recenze z externích webů obsahující reakci jiného uživatele. Ten, stejně jako původní autor hodnocení navíc musí být opravdový a identifikovatelný. Podnikněte potřebné kroky k zajištění věrohodnosti recenzí podporujících úspěch SEO strategie.

Jaké je doporučení?

Google usiluje o to, aby hodnocení produktů a služeb bylo transparentnější a díky větší důvěryhodnosti mělo také vyšší hodnotu pro uživatele. Akceptování vydaného oznámení není nijak povinné z pohledu rozšířených výsledků, nová pravidla však mají potenciálním zákazníkům usnadnit pochopení kontextu recenzí.

Aktualizace pokynů tak doporučuje implementaci nastavení pro přijímání výhradně takových hodnocení a recenzí, jejichž součástí je jejich komentář a jméno pisatele.

Proč to nebrat na lehkou váhu?

Vzhledem k tomu, že nejrůznějších pravých i nepravých hodnocení je plný internet, mohou u dnešních uživatelů vyvolávat recenze bez kontextu a potvrzení spíše nedůvěru, než aby je posouvaly k nákupu.

Úryvky recenzí zobrazované ve výsledcích vyhledávání (SERP) mají spolu  s hvězdičkovým hodnocením přinášet užitečné informace na první pohled, aby bez dalšího klikání a ztráty času bylo jasné, jak značku hodnotí relevantní zákazníci.

Nové podmínky zobrazování mají zabránit výskytu spamových či falešných hodnocení a v té souvislosti pozvednout kvalitu úryvků ve vyhledávání.

Důležité sdělení

Aktualizace Googlu pobízí k:

  • Viditelnosti recenzí na stránce: Uživatelé mají označenou sekci s hodnocením najít co nejrychleji.
  • Uvedení recenzí do kontextu: Komentáře dalších uživatelů k recenzi pomáhají pochopit, proč je hodnocení takové, jaké je.
  • Ověřování autorů: Za jmény pisatelů recenzí se musí nacházet opravdoví uživatelé. Pro zobrazování v širším vyhledávání nebudou akceptovaná jména o délce více než 100 znaků.

Chybu uděláte, když se budete snažit vlastnoručně shromažďovat recenze z jiných webů nebo si je psát sami. Zdrojem hodnocení musí být samotní uživatelé.

Sledujte změny

Prostřednictvím testu rozšířených výsledků ověřujte strukturovaná data a pozorujte výkon ve službě Search Console. Zásadní je správné nastavení vlastností schema.org.

Aktualizaci doporučení pro recenze vydal Google proto, aby hodnocení dostala logickou zpětnou vazbu. Používáte-li strukturovaná data v rámci SEO strategie, prověřte jejich nastavení v souladu s novými pokyny Googlu.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Martin Kulhánek

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp