
Hlavním sdělením nynější aktualizace je, že na čelních pozicích se objeví jen recenze z externích webů obsahující reakci jiného uživatele. Ten, stejně jako původní autor hodnocení navíc musí být opravdový a identifikovatelný. Podnikněte potřebné kroky k zajištění věrohodnosti recenzí podporujících úspěch SEO strategie.
Jaké je doporučení?
Google usiluje o to, aby hodnocení produktů a služeb bylo transparentnější a díky větší důvěryhodnosti mělo také vyšší hodnotu pro uživatele. Akceptování vydaného oznámení není nijak povinné z pohledu rozšířených výsledků, nová pravidla však mají potenciálním zákazníkům usnadnit pochopení kontextu recenzí.
Aktualizace pokynů tak doporučuje implementaci nastavení pro přijímání výhradně takových hodnocení a recenzí, jejichž součástí je jejich komentář a jméno pisatele.
Proč to nebrat na lehkou váhu?
Vzhledem k tomu, že nejrůznějších pravých i nepravých hodnocení je plný internet, mohou u dnešních uživatelů vyvolávat recenze bez kontextu a potvrzení spíše nedůvěru, než aby je posouvaly k nákupu.
Úryvky recenzí zobrazované ve výsledcích vyhledávání (SERP) mají spolu s hvězdičkovým hodnocením přinášet užitečné informace na první pohled, aby bez dalšího klikání a ztráty času bylo jasné, jak značku hodnotí relevantní zákazníci.
Nové podmínky zobrazování mají zabránit výskytu spamových či falešných hodnocení a v té souvislosti pozvednout kvalitu úryvků ve vyhledávání.
Důležité sdělení
Aktualizace Googlu pobízí k:
- Viditelnosti recenzí na stránce: Uživatelé mají označenou sekci s hodnocením najít co nejrychleji.
- Uvedení recenzí do kontextu: Komentáře dalších uživatelů k recenzi pomáhají pochopit, proč je hodnocení takové, jaké je.
- Ověřování autorů: Za jmény pisatelů recenzí se musí nacházet opravdoví uživatelé. Pro zobrazování v širším vyhledávání nebudou akceptovaná jména o délce více než 100 znaků.
Chybu uděláte, když se budete snažit vlastnoručně shromažďovat recenze z jiných webů nebo si je psát sami. Zdrojem hodnocení musí být samotní uživatelé.
Sledujte změny
Prostřednictvím testu rozšířených výsledků ověřujte strukturovaná data a pozorujte výkon ve službě Search Console. Zásadní je správné nastavení vlastností schema.org.
Aktualizaci doporučení pro recenze vydal Google proto, aby hodnocení dostala logickou zpětnou vazbu. Používáte-li strukturovaná data v rámci SEO strategie, prověřte jejich nastavení v souladu s novými pokyny Googlu.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Martin Kulhánek
Foto zdroj: pixabay.com