PPC reklama na Facebooku
Jak jste se pravděpodobně již dozvěděli z oznámení ve správci reklam na Facebooku, zavádí tato sociální síť významné změny ve způsobu, jakým můžete omezit zobrazování reklam u obsahu, kde si to nepřejete.

Při PPC inzerci na Facebooku se vaše reklama může objevit poblíž obsahu, se kterým nechcete být spojováni. Proto není divu, že se většina inzerentů snaží o omezení zobrazování reklam ve spojitosti s některými tématy. Dosud inzerenti používali k tomuto účelu takzvané vylučovací kategorie, s jejichž pomocí mohli kontrolovat, kde se jejich reklamy zobrazují. Nyní Facebook zavádí novou možnost, zvanou Filtr inventáře. Jaký tato změna přináší rozdíl?

Co přesně se mění?

Jak již bylo zmíněno, pokud inzerujete v Audience network na Facebooku, měli jste dříve možnost určit, kde se vaše PPC reklamy budou a nebudou zobrazovat, a to pomocí vylučovacích kategorií. Tyto kategorie zahrnovaly různá kontroverzní témata, diskutabilní sociální problémy, obsah nevhodný pro děti a mladistvé, informace o různých tragických událostech, teroristických činech, seznamky nebo hazardní hry. Účelem vylučovacích kategorií bylo zamezit zobrazování vašich reklam na webech, aplikacích a v obsahu, který se těchto témat týká. Zobrazování PPC reklam u nevhodného obsahu může totiž nejen poškodit vnímání vaší značky, ale také zhoršit váš konverzní poměr.

Stručně řečeno, jde o metody, které vám pomohou zajistit, aby vaše značka nebyla spojována s obsahem, který si nepřejete. V budoucnu již tyto vylučovací kategorie nebudou k dispozici, protože Facebook místo toho zavádí tzv. Filtry inventáře.

Co jsou Filtry inventáře?

Filtry inventáře mají podobnou funkci jako dřívější vylučovací kategorie, ale s několika výraznými rozdíly, které nastavování výrazně zjednodušují. Nebudete totiž již moci vyloučit obsah podle výše uvedených kategorií. Místo toho budete mít pouze tři nové možnosti:

• Úplný inventář
• Standardní inventář
• Omezený inventář

Všimněte si, že tyto nové filtry přesně neříkají, co je v nich vlastně obsaženo. Facebook tvrdí, že automaticky vyloučí obsah, jako je nahota a nadměrné násilí, bez ohledu na to, který ze tří filtrů vyberete. Pokud však chcete podrobněji zjistit, jak nové Filtry inventáře fungují, musíme je prozkoumat trochu podrobněji.

Jak fungují Filtry inventáře

Abychom to zopakovali, podle nových pravidel máte na výběr pouze tři možnosti filtrů. Jsou to Úplný inventář, Standardní inventář a Omezený inventář. Tyto 3 filtry inventáře vám umožňují nastavit úroveň citlivosti obsahu v Rychlých článcích Facebooku, instreamovém umístění na Facebooku a ve službě Audience Network, u které se budou vaše reklamy zobrazovat.

• Plný inventář: Zahrnuje veškerý dostupný obsah a poskytuje tak maximální dosah.
• Standardní inventář: Nezahrnuje citlivý obsah a poskytuje tak vyvážený dosah.
• Omezený inventář: Nezahrnuje citlivý ani středně citlivý obsah. Tato možnost snižuje dosah a může mít vliv na náklady.

Například obsah, který přímo zobrazuje událost, která může na některé lidi působit stresujícím dojmem, bude zahrnut v plném inventáři, ale nikoli ve standardním či omezeném inventáři. Obsah, který pojednává o této události, ale přímo ji nezobrazuje, bude zahrnut v plném a standardním inventáři, ale nikoli v omezeném inventáři. Obsah, který tuto událost zmiňuje, ale nezobrazuje ji ani tato událost není hlavním tématem obsahu, bude zahrnut ve všech třech typech inventářů.

Ve výchozím nastavení (Standardní inventář) je vyloučen obsah, který by mohl být vnímán jako příliš kontroverzní nebo hanlivý, například nahota, nadměrné násilí, teroristické činy, nebo takzvané „fake news“. Co jsou tyto fake news, určují pro Facebook externí subjekty, které se zabývají ověřováním faktů.

Facebook - PPC reklama

Jsou filtry inventáře krokem vpřed?

Na jednu stranu jsou filtry inventáře jistě dobrá věc, která přinese inzerentům výrazné zjednodušení v nastavování toho, kde se reklamy mají zobrazit a kde ne. Na druhou stranu se musíte spolehnout na Facebook a jeho smluvní partnery, že bude obsah filtrovat tak, abyste zbytečně nepřicházeli o zobrazování reklamy. Naštěstí, pokud vám tyto změny z nějakého důvodu nebudou vyhovovat, můžete si stále stáhnout seznam adres, kde se vaše reklamy zobrazily. Prohlédněte si tyto weby a aplikace a na jejich základě si vytvořte vlastní seznamy blokovaných adres, abyste zabránili opakovanému zobrazování reklam na místech, kde se vám to nehodí.

Přestože nový způsob filtrování celý proces poměrně zjednodušuje, možná si se správou PPC reklamy na Facebooku stále nevíte rady. V takovém případě kontaktujte naši marketingovou agenturu, která vám s nastavením správy PPC reklam pomůže.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp