SEO
Bez ohledu na cílové publikum trpí e-commerce weby podobnými problémy s optimalizací. Pojďme se proto na tyto problémy podívat blíže.

Svět optimalizace e-commerce a v žádném případě se nejedná o jednoduchou záležitost. Je zapotřebí neustále sledovat nové trendy a věnovat se optimalizaci webu naplno. Bez ohledu na cílové publikum trpí e-commerce weby podobnými problémy s optimalizací. Pojďme se proto na tyto problémy podívat blíže.

Nesprávná optimalizace e-commerce webů má často za následek nižší kvalifikovaný provoz na stránkách a tím i nižší související výnosy. Obvykle problém spočívá zejména v tom, že majitelé webů dávají často přednost estetice před SEO.

U webu, který je funkční a atraktivní, ale zapomíná se zde na SEO, okamžitě ztrácí možnost získat nové zákazníky z organických kanálů. Dobrou zprávou však je, že budete-li dodržovat několik základních postupů, které zmiňujeme níže, bude váš web atraktivní a zároveň se o vás dozví mnohem širší publikum.

Vytvářejte jedinečné popisy produktů

Většina e-commerce značek je řízena interními specialisty nebo obchodníky, kteří jsou sice odborníky, co se týče jednotlivých produktů, ale nejsou odborníky na SEO, často nevědí, v čem SEO spočívá a jak funguje.

Z tohoto důvodu je v mnoha e-shopech zapomínáno na důležitost unikátních popisků produktů a jsou na web vkládány doslova mělké popisky, nebo ještě hůře, jsou používány přímo popisky od výrobců. Při vytváření popisků produktů na e-shop je důležité uvědomit si, že jsou-li informativní, poutavé a jedinečné, budou vaše výrobky mít vysokou šanci na zařazení do organického vyhledávání.

Bez ohledu na to, jaké produkty prodáváte, je ideální vytvořit popisky o délce 150-300 znaků, které podávají důležité informace určené vaší cílové skupině. Pokud vytváříte popisky k výrobkům konkrétní značky, například kancelářské potřeby značky XXX, je vhodné v popisku informovat o výhodách těchto kancelářských potřeb, několikrát zmínit, že se jedná o kancelářské potřeby a samozřejmě nezapomenout zmínit i danou značku. Snažte se vždy o unikátní popisky, nekopírujte. Takový postup by vašim stránkám spíše ublížil, než pomohl.

Zaveďte hodnocení výrobků

Hodnocení výrobků je pro SEO neméně důležité. Když nakupujete na internetu, s největší pravděpodobností vyhledáváte u většiny produktů jejich recenze. Jsou-li recenze uspokojivé, rozhodujete se ve většině případů k nákupu. Téměř 80 % uživatelů nakupujících na internetu dává recenzím jednotlivých produktů stejnou váhu jako doporučením od svých přátel. Tuto taktiku využívá například Amazon, u nás například Heureka.

Tyto informace jsou pro uživatele důležité zejména proto, že jsou založené na skutečných spotřebitelských zkušenostech a nejedná se pouze o marketingové texty, které mají za úkol pouze chválit. Snažte se proto přilákat uživatele i na recenze jednotlivých produktů. Hodnota vašeho webu stoupne i ve vyhledávačích.

Optimalizujte web s ohledem na relevantní vyhledávací dotazy

Častou chybou, které se firmy dopouštějí, jsou kreativní způsoby označení jednotlivých výrobků, kterým ale zákazníci nerozumí, a tak je úsilí těchto marketingových týmů, naprosto zbytečné a nedoceněné.

Optimalizace názvů produktů pomáhá vyhledávačům pochopit, co vlastně nabízíte a komu jsou vaše produkty určeny.

Nesnažte se nacpat na produktové stránky co nejvíce klíčových slov

Budete-li se snažit mít v textech hlavně klíčová slova, text pravděpodobně nebude příliš atraktivní a organické návštěvníky webu pravděpodobně nezískáte. Namísto přeplnění stránky klíčovými slovy se snažte podat uživatelům relevantní informace o vašich produktech, které je zajímají. Pouze tak máte šanci, že se uživatelé více zapojí a zvýší se počet konverzí.

Vytvářejte jedinečné nadpisy

Jednotlivé nadpisy umožňují vyhledávačům pochopit obsah konkrétních vstupních stránek. Vyhněte se vytváření duplicitních nadpisů, které používají i vaši konkurenti.

URL

URL adresy jsou v SEO neméně důležité. Snažte se proto namísto čísel položek nebo ID jednotlivých kategorií, použít v URL přímo název produktu. Tyto URL zároveň uživateli pomáhají v lepší orientaci.

Smysluplný obsah

Základem dnešní optimalizace pro vyhledávače je smysluplný obsah. Podobně jako u popisků jednotlivých produktů, také jednotlivé stránky by měly mít dostatek hodnotného obsahu. Vaše cílová skupina uživatelů by zde měla najít informace, které hledá (kontaktní informace, informace o produktech a službách atd.)

Zapojte i sociální sítě

Sdílení na sociálních sítích přímo ovlivňuje pořadí v organickém vyhledávání, stejně jako když někdo sdílí některou z vašich stránek. Ujistěte se, že u všech produktů jsou ikony umožňující sdílení na sociálních sítích, jako například Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn nebo Google+.

Rozvíjení obsahu a interních odkazů

E-commerce stránky, které mají také nabízejí také vzdělávací články, blog s radami a tipy a vytváří tak interní odkazy, dosahují lepších výsledků ve vyhledávání a získávají více konverzí. Vzdělávejte proto své uživatele, co se týče hodnoty a výhody vašich produktů. Učte je používat vaše produkty správně … a uživatelé se na vaše stránky budou rádi vracet.

Vytvořte adaptivní XML sitemapy

Každá e-commerce stránka by měla mít svou adaptivní sitemapu, která je aktualizována automaticky po přidání či odebrání produktu. Je to nejlepší způsob, jak zajistit, aby vaše nabídky byly zachyceny pomocí vyhledávačů a indexovány, aby pak byly vyhledatelné uživateli.

Vytvářejte personalizovaný obsah

Vytvářejte také obsah, který je určen přímo vašemu cílovému publiku a maximalizujte tak kvalifikovanou návštěvnost i počet konverzí. Jaké problémy vaši zákazníci řeší nejčastěji? Jaké otázky nejčastěji pokládají? Nabídněte svým zákazníkům podrobné odpovědi na jejich otázky a zajistěte si vyšší návštěvnost vašeho webu.

Závěr

SEO představuje komplexní optimalizaci webu pro vyhledávače. V mnoha firmách je SEO zanedbávané, což provozu na e-commerce webech příliš nepomáhá. Vytvářejte pro své zákazníky kvalitní obsah, aby se na váš web rádi vraceli, aby si sem chodili pro rady a tipy, poskytněte jim dostatek informací o svých produktech, sdílejte jednotlivé příspěvky na sociálních sítích a snažte se, aby váš web zkrátka žil. Jen tak je možné uspět v době, ve které je internetový marketing pro úspěšný prodej nezbytný.

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: foto: pixabay

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp