mozek
Společnost je lepší díky rozmanitosti. Nejde jen o to, jak vypadáme nebo jak se pohybujeme, ale i o způsob, jakým vnímáme, komunikujeme a navazujeme kontakty.

Svět není univerzální. Přijímání rozmanitosti zkušeností, myšlenek a perspektiv je praxe, která se rozšiřuje v našem oboru i v oborech, které s ním souvisí. Už neexistuje jen jedna představa o tom, jak vypadá - nebo jak se chová - "profesionál"... je jich mnoho.

Vyzdvihování těch, kteří nezapadají do tradiční profesionální formy, je něco, o čem jsme přesvědčeni, že by mělo být prioritou pro všechny firmy. Jednou z oblastí, kde jsme zaznamenali potřebu další podpory, je duševní zdraví na pracovišti, které přesahuje rámec základních tipů pro zmírnění stresu.

Věděli jste, že se odhaduje, že cca 15 a 20 % populace je neurodiverzní? Neurodiverzní je v tomto případě slovo, které zahrnuje stavy vedoucí k alternativním interpretacím okolního světa, včetně ADHD, autismu, dyslexie a dyspraxie.

Stejně jako svět není univerzální, nebudou ani řešení pro úspěch neurodivergentního marketéra univerzální. To ale neznamená, že nemůžeme těm, kteří to potřebují, fungování v profesionálním světě trochu usnadnit. Níže najdete čtyři tipy pro komunikaci na pracovišti pro neurodivergentní marketéry... které pro vás shromáždil neurodivergentní marketér.

Nebojte se po schůzce poslat kontrolní zprávu

Jedním ze společných rysů neurodiverzních osob je strach z nepochopení. Z vlastní zkušenosti s autismem vím, že mám problémy s plněním úkolů, pokud nejsou pokyny neuvěřitelně jasné. Strach z nepochopení toho, co po mně někdo chce, a tudíž z nesprávného provedení úkolu, mě může paralyzovat a bránit mi v samotném plnění úkolu. Pokud jste se tak někdy cítili, nejste stoprocentně sami. Jak to obejít?

Nikdo se nedozví, co nevíte, pokud se nezeptáte. Věci, které jsou jasné ostatním, nemusí být jasné vám, a oni se to nikdy nedozvědí, pokud jim to neřeknete. Zde je několik věcí, které můžete během schůzek udělat, abyste se ujistili, že pokud pošlete následnou zprávu, že bude dobře přijata:

  • Během všech schůzek a schůzek 1x1 si dělejte poznámky a nezapomeňte se ozvat, když potřebujete vysvětlení.
  • Dejte lidem, se kterými máte schůzku, vědět, že můžete mít otázky poté, co zpracujete informace ze schůzky, aby věděli, že mají očekávat vaše sdělení
  • Při psaní zprávy se snažte být struční: používejte formátování nebo barevné značení pro označení bodů činnosti, odolejte nutkání příliš vysvětlovat, snažte se odeslat následné kroky co nejdříve po schůzce, aby se nic neztratilo ve změti událostí

Nezapomeňte, že to není jen na vás

Náš první tip se týká toho, jak můžete lépe komunikovat, abyste vyhověli svým potřebám, ale nechceme, abyste si mysleli, že musíte všechnu práci udělat sami. Vaše pracoviště vám může pomoci. Vaši kolegové vám mohou pomoci. Jediné, co je těžké, je to, že o to většinou budete muset požádat.

Protože je velmi náročné o tyto věci požádat rovnou ze strachu, že budete vyčnívat, níže uvádíme seznam běžných žádostí o přizpůsobení, který si můžete zkopírovat a použít.

  • Mohl byste mi prosím poskytnout zvukové přepisy našich schůzek, abych se ujistil, že mám v poznámkách vše správně?
  • Mohli bychom prosím používat jiné písmo vhodné pro dyslektiky pro interní dokumenty, ve kterých budu pracovat?
  • Mohli byste prosím do předmětu e-mailů, které posíláte, uvádět prioritu požadavku, abych mohl lépe stanovit priority své práce?
  • Mám dnes potíže s verbálním projevem, ale přesto chci být v práci přítomen. Během našeho dnešního hovoru na Zoomu bych rád ke komunikaci použil chatovací pole, abych byl stále schopen spolupracovat s týmem.
  • Mohl bych prosím mít v kalendáři 24 hodin předem nahlášené nové schůzky?
  • Mohli bychom do pozvánky zahrnout osnovu schůzky, abych se na ni mohl co nejlépe připravit?

Najděte si někoho, kdo vám při vstupu na nové pracoviště pomůže

Asi byste neočekávali, že po přistání ve Francii budete plynule hovořit francouzským jazykem. Proto si mnoho lidí najímá místní průvodce, aby jim pomohli orientovat se v cizím prostředí, dokud se nebudou cítit pohodlně sami.

Stejný přístup zvolte i při vstupu na nové pracoviště. Pokud se necítíte na to, abyste se otevřeli svému přímému podřízenému, podívejte se na ostatní členy týmu. Stejně jako Spiderman dokáže vycítit nebezpečí, neurodiverzní lidé a naši otevření spojenci se často dokáží vzájemně najít.¨

Odolejte nutkání stydět se a skrývat se a místo toho vyhledejte tyto osoby a požádejte je o pomoc s věcmi, které pro vás mohou být náročné, jako jsou nevyslovená pravidla etikety, osvědčené interní komunikační postupy a podobně. Ať už děláte PPC či jiný online marketing, nikdy se za sebe nestyďte.

Zastávejte se sami sebe

Nikdo se vás nezastane lépe než vy sami. Jste jedineční, ne špatní. Máte jiný pohled na věc, ale to neznamená, že je špatný. Ne každé místo, kde pracujete, vám nabídne flexibilitu, abyste mohli být skutečně sami sebou, ale nikdy nepoznáte místa, která to umožňují, pokud nebudete sami sebou. Dělejte si poznámky a pokládejte otázky. Udělejte si život podle sebe a zasazujte se o pracoviště, které to podporuje, pokud jste toho schopni. Ne každý je - a to je v pořádku! - Ale pokud ano... jděte do toho.

Poslední rada zní – buďte sami sebou

Společnost je lepší díky rozmanitosti. Nejde jen o to, jak vypadáme nebo jak se pohybujeme, ale i o způsob, jakým vnímáme, komunikujeme a navazujeme kontakty. Pokud jste neurodivergentní profesionál a čtete tento článek: děkujeme vám, že odvádíte tvrdou práci, abyste svět podnikání zpřístupnili i dalším lidem, jako jste vy.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Martina Rosenkrancová

Foto zdroj: pixabay.com

               

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp