Co v článku najdete
Když Google tento typ kampaně v roce 2021 oznámil, vyvolalo to velký rozruch v PPC komunitě, a mnoho inzerentů od té doby váhá, zda se do něj pustit naplno. Abychom vám pomohli lépe porozumět Performance Max, připravili jsme tento článek se všemi důležitými informacemi, které potřebujete vědět.
Co jsou kampaně Performance Max v Google Ads?
Kampaně Google Ads Performance Max představují plně automatizovaný způsob, jak zobrazovat reklamy pro vaše podnikání napříč všemi sítěmi Googlu – včetně Vyhledávání, Obsahové sítě, YouTube, kanálu Objevit, Google Map a Gmailu.
Jak fungují kampaně Performance Max v Google Ads?
PMax kampaně zobrazují vaše reklamy na základě údajů, které platformě poskytnete, například cíle kampaně, konverzní cíle, signály publika a další. Google využívá média, která poskytnete, nebo která generujete pomocí AI (např. obrázky, texty reklam či videa), a automaticky z nich vytváří reklamy vhodné pro jakékoli umístění na Googlu, které odpovídá vámi zvoleným signálům publika.
Signály publika, například témata hledání nebo první strany dat vašeho podnikání, vedou automatizaci Google k tomu, aby vybral správné uživatele odpovídající vašemu cílovému publiku. Jakmile kampaň PMax běží, Google neustále optimalizuje, kdy a kde je nejlepší reklamu zobrazit, a to na základě historických dat.
Právě proto je strategie „always-on“ (trvale zapnutá kampaň) tak důležitá při provozování kampaní PMax (nebo jakýchkoli PPC kampaní obecně). Pokud kampaň často zastavujete a znovu spouštíte během roku, algoritmus nebude mít dostatek času projít fází učení potřebnou k tomu, aby strojové učení Google efektivně pochopilo, jak vaši reklamu zobrazovat správnému publiku.
Výhody používání kampaní PMax
Zajímá vás, zda se Performance Max vyplatí pro vaše podnikání? Zvažte, zda jsou pro vás zajímavé následující výhody:
Ušetříte čas
Pokud nemáte dostatek kapacit na správu a optimalizaci více typů kampaní Google Ads, kampaně Performance Max vám umožní snadno propagovat vaše podnikání napříč různými umístěními.
Můžete aktivovat Power Pack
Na konferenci Google Marketing Live 2025 Google oznámil, že použití kampaní PMax společně s AI Max pro vyhledávací kampaně a kampaněmi Demand Gen aktivuje tzv. Power Pack. Power Pack zahrnuje výkonnostní reporty podle kanálů pro kampaně PMax, vylepšení cílení a kreativy v AI Max pro vyhledávání a další funkce.
Můžete sledovat výkonnost podle kanálů
Kampaně Performance Max nyní nabízejí pokročilé možnosti reportingu, které jiné typy kampaní nemusí poskytovat. Google například zavádí stránku Výkonnost podle kanálů v účtech používajících PMax, aby inzerenti mohli vidět, které kanály jsou pro zákazníky nejefektivnější. Tento reporting je klíčový, protože tento typ kampaně zobrazuje reklamy napříč různými umístěními.
Vaše reklamy mají více příležitostí k zobrazení napříč kanály
Na rozdíl od kampaní zaměřených na konkrétní kanály, jako je Vyhledávání nebo Obsahová síť, vám Performance Max umožňuje oslovit vaše publikum kdekoli na webu. Díky možnosti kombinovat textové, obrazové a video podklady v jedné kampani PMax můžete mít různé typy reklam pro vaše podnikání rozšířené napříč všemi platformami Googlu najednou.
Můžete provozovat PMax i na Microsoft Ads
Většina firem zaznamenává vyšší úspěch PPC při využití více platforem. Pokud již své Google Ads kopírujete do Microsoft Ads pomocí importního nástroje, můžete stejně snadno importovat i své PMax kampaně.
Microsoft Ads nabízí vlastní verzi kampaní Performance Max, podobnou té v Google Ads. Díky tomu mohou inzerenti hladce přecházet mezi platformami a zároveň využívat výhody tohoto typu kampaně napříč umístěními na Google i Bing.
Kolik stojí kampaně PMax?
Cena PMax kampaní závisí na různých faktorech, včetně vašeho rozpočtu, konkurence v oboru a formátů reklam, které nejčastěji používáte.
Podle Googlu platí inzerenti pouze za výkon, který reklama přinese, a při tvorbě či spuštění kampaně PMax nevznikají žádné startovní náklady. Například můžete být účtováni za zhlédnutí videa, kliknutí nebo jinou interakci uživatelů.
Vizuálně orientovaná umístění, jako jsou obsahová síť a videa, jsou obvykle levnější než pozice na stránce výsledků vyhledávání (SERP). Další výhodou PMax je tedy větší šance získat reklamní pozice za nižší cenu, což často činí PMax vhodným kanálem pro rozpočty malých podniků.
To znamená, že neexistuje pevně stanovená cena kampaní Performance Max, protože náklady se mohou lišit den ode dne, podle umístění a dalších faktorů.
Náklady na Performance Max se mohou na začátku lišit, protože algoritmy Googlu potřebují čas na sběr historických dat. Po této fázi učení dokáže vaše kampaň PMax automaticky optimalizovat náklady efektivněji.
Jak začít s PMax kampaněmi?
PMax kampaně jsou dostupné pro každý účet. Při vytváření nové kampaně je třeba zvolit buď možnost vytvořit kampaň bez cíle, nebo vybrat jeden z následujících cílů kampaně: prodej, získávání leadů, návštěvnost nebo návštěvy místních prodejen. Cíle kampaní pro aplikace a zvýšení povědomí o značce neumožňují zvolit Performance Max jako možnost.
Jakmile vyberete cíl kampaně, můžete v nabídce typu kampaně kliknout na Performance Max a postupovat podle následujících kroků k vytvoření své kampaně PMax.
Zadejte název kampaně a URL webu
Řiďte se pokyny a zadejte název své kampaně PMax a URL vašeho webu. V závislosti na cíli kampaně vás může systém také vyzvat k výběru z vašich sledovaných konverzních akcí, abyste přiřadili konverzní cíl své kampani.
Zvolte strategii nabídek
V sekci nabídky klikněte na rozbalovací menu a zvolte strategii nabídek. Během tohoto kroku můžete také nastavit, aby se vaše kampaně PMax účastnily aukcí pouze pro nové zákazníky, čímž efektivně vyloučíte uživatele, kteří již provedli konverzi.
Zvolte obecná nastavení kampaně
Dále zvolte obvyklá nastavení kampaně, například lokality a jazyky. V rozšířených nastaveních můžete nastavit časový plán reklam, datum zahájení a ukončení kampaně, přidat feedy, ze kterých kampaň získá reklamní podklady, vybrat typy zařízení, na kterých se budou reklamy zobrazovat, přidat seznamy vyloučení značky nebo uplatnit věkové omezení.
Vytvořte nebo nahrajte reklamní podklady
Řiďte se pokyny a zadejte informace, které pomohou kampani PMax automaticky vytvořit reklamní podklady.
Vytvořte svou první skupinu podkladů
Vytvořte první skupinu podkladů kombinací konkrétních reklamních podkladů. Tímto způsobem mohou být reklamy určitého tématu přiřazeny ke specifickým signálům publika.
Přiřaďte signály publika
Řiďte se pokyny a přiřaďte ke své skupině podkladů signály publika a témata hledání (až 25 na skupinu podkladů).
Nastavte svůj denní rozpočet
Zadejte svůj rozpočet a klikněte na další. Mějte na paměti, že rozpočet lze kdykoli později upravit. Prozatím je nejlepší odhadnout ho na základě průmyslových benchmarků a celkové strategie marketingového rozpočtu vaší firmy.
Zkontrolujte a zveřejněte svou kampaň
Gratulujeme! Dostali jste se do shrnující části nastavení kampaně PMax, kde si můžete projít všechny provedené kroky a svou kampaň zveřejnit.
Rychlé tipy pro PMax
Chcete vyzkoušet kampaně PMax? Zde jsou tři rychlé tipy, které vám pomohou začít.
Upevněte sledování konverzí
Protože kampaně Performance Max využívají chytré nabízení cen, jsou navrženy tak, aby automaticky přidělovaly rozpočet na kanály a prvky s nejlepším výkonem. Jinými slovy, díky PMax se můžete soustředit na získání více konverzí nebo vyšší hodnoty konverzí. Abyste ale mohli PMax používat efektivně, potřebujete mít dobře optimalizovanou strategii sledování konverzí.
Například můžete zvážit přidání hodnot (a pravidel hodnoty) k událostem konverzí, aby strojové učení PMax dokázalo rozlišit, které konverze jsou pro vaše podnikání vyšší prioritou.
Zaměřte se na kvalitní kreativu
Vaše kampaň PMax bude tak kvalitní, jak kvalitní budou kreativní podklady, které poskytnete, nebo které se rozhodnete vytvořit pomocí AI. Například můžete chtít doladit své AI prompty pro generování obrázků, abyste zajistili, že veškerý vizuální obsah vytvořený umělou inteligencí bude v souladu s vaší značkou.
Poskytněte co nejvíce publikačních signálů
Publikační signály, jako jsou vyhledávací témata, seznamy značek a další, mohou pomoci nasměrovat vaši kampaň Performance Max k cílovému trhu, který vám přinese požadované výsledky. Tento typ kampaně je skvělou příležitostí, jak využít data první strany vašeho podnikání – například nahrát seznamy zákazníků, ze kterých si kampaň může vytvářet publika.
Začněte používat kampaně Google Ads Performance Max ve svém účtu už dnes
Možnosti umělé inteligence v Google Ads se neustále rozšiřují a Performance Max je hlavní hvězdou pokroků v AI reklamě od Googlu. Pokud vás zajímá, zda by vaše firma mohla uspět i v mediálně bohatších umístěních nad rámec standardních vyhledávacích nebo obsahových kampaní, Performance Max je ideální strategie, kterou můžete otestovat ve svém účtu Google Ads.
Shrnutí: Kroky pro vytvoření nové kampaně Google Ads Performance Max:
- Zadejte název kampaně a URL své webové stránky.
- Vyberte strategii nabídek.
- Nastavte obecné parametry kampaně.
- Vygenerujte nebo nahrajte reklamní podklady.
- Vytvořte svou první skupinu podkladů.
- Přiřaďte signály publika.
- Nastavte denní rozpočet.
- Zkontrolujte a zveřejněte svou kampaň.
- Začtěte se svou první PMax kampaní ještě dnes.
Zdroj: searchengineland.com, searchenginejournal.com, marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Martina LeVeneur
Foto zdroj: AI, pixabay.com