Co je to dobrá doménová autorita a jak prospívá vašim strategiím SEO?

internet
Pochopení toho, co je dobrá doménová autorita, umožní vašemu webu dosáhnout vyššího hodnocení v Google.

Pokud jde o optimalizaci pro vyhledávače (SEO), hodnocení stránek ovlivňuje mnoho faktorů. Konkurence na prvních pozicích je navíc obrovská a konkurenti vědí, jak na správnou optimalizaci. Proto práce na některých rozhodujících bodech, jako je například doménová autorita (DA), staví vaši společnost do prominentní pozice.

DA není něco, co postavíte rychle. Čím dříve tento koncept pochopíte, tím lépe. Vytvoření optimalizované online přítomnosti totiž nějakou dobu trvá.

Co je to doménová autorita?

e měřítko, které měří, jak je pravděpodobné, že se web bude dobře umisťovat v SERP společnosti Google.Tuto metriku vytvořil Moz a v současné době ji používají po celém světě všechny společnosti, protože výrazně ovlivňuje online strategie značek.

I když jde o velmi známý a respektovaný ukazatel na trhu, samotný Google jej při hodnocení stránek nezohledňuje.Je však důležité objasnit, že i tak je DA stále metrikou hodnou vaší pozornosti.

Co podporuje autoritu domény jako metriku?

V průběhu let přední autority v oblasti SEO pochopily, co ovlivňuje hodnocení webových stránek. Kromě základních problémů s optimalizací webu mají na autoritu domény přímý vliv některé specifické faktory.

Nejpozoruhodnější je, že můžeme zvážit celkový počet odkazů na stránky a jejich kvalitu (zda jsou ze stránek s dobrou autoritou). Existuje spousta dalších faktorů, které ale prozatím stále patří mezi neznámé. Nicméně, stránky s dobrým DA mají obvykle dobré hodnocení v Google.

Co je to dobrá doménová autorita?

Abyste věděli, co je dobrá doménová autorita, musíte zkontrolovat, jaké hodnoty webová stránka dosahuje na stupnici od 1 do 100, přičemž 100 je nejlepší možné skóre. Když Moz vytvořil tuto metriku, zpřístupnil také nástroj pro analýzu webových stránek. DA můžete také zkontrolovat pomocí nástroje Moz's Keyword Explorer. Chcete-li ohodnotit autoritu domény webových stránek, zvažte následující:

  • Skóre mezi 40 a 50 se považuje za průměrné.
  • Autorita domény mezi 50 a 60 musí být hodnocena jako dobrá.
  • Skóre nad 60 hodnotí Domain Authority jako vynikající.

Při hodnocení DA je také důležité vzít na vědomí mnoho různých kontextů.

Pokud provozujete web pro malou firmu s probíhající SEO optimalizací a přesto získáte něco kolem 40 bodů, lze toto skóre považovat za velmi dobré.

Jak důležitá je doménová autorita pro SEO?

Sledování autority domény je úloha, která vyžaduje konzistenci. Je to jako pečení dortu: pokud čas od času nezkontrolujete troubu, dort se téměř jistě připálí. U webových stránek je stejný monitoring zásadní. Pokud nedochází k přísnému sledování vaší autority domény, riskujete, že vaše stránky budou méně kvalifikované než stránky vaší konkurence.

Tato potřeba neustálého sledování a aktualizací je pro SEO velmi běžná a dá se říci, že také klíčová. Vždy je co zlepšovat, a pokud na SEO nebudete pracovat, váš web pravděpodobně ztratí svou pozici ve vyhledávání.

Z tohoto důvodu nezbytné sledovat vaši doménovou autoritu, abyste zajistili, že stále více a více můžete dosáhnout toho, aby se vaše stránky umisťovaly vysoko v SERP a dosahovaly tak dobré návštěvnosti.

Níže také uvádíme několik bodů, které dokazují, jak důležité je sledovat tuto metriku pro lepší pozici ve vyhledávání.

online úspěch

Lepší ranking

Každá společnost chce, aby se její web objevil v prvních výsledcích Google SERP. Dosažení této pozice ale vyžaduje důslednou a organizovanou SEO práci. Mezi těmito snahami pomáhá DA monitorovat dosažený pokrok.

Čím vyšší skóre, tím je pravděpodobnější, že dosáhnete dobré pozice v SERP. Mějte však na paměti, že i vaši konkurenti pracují na dosažení stejného cíle. Jinými slovy, samotná dobrá autorita domény nestačí! Abyste se umístili vysoko ve vyhledávání, je nezbytné splnit několik požadavků SEO, včetně dobrého využívání klíčových slov.

Parametr dobré SEO práce

Práce na SEO nikdy nepřestane být důležitá. Algoritmy Google neustále aktualizují své parametry, takže zlepšování vašeho webu musí být nepřetržitým procesem. Když víte, jak odpovědět na otázku „co je dobrá doménová autorita“, je to proto, že máte DA pod kontrolou.

Tato práce je nezbytná k zajištění toho, aby se vaše stránky nejen umisťovaly, ale také dosahovaly dobrých pozic. Optimalizace pro web vám umožní zachytit kvalifikovanější provoz a zvýšit relevanci vašeho obsahu. Pokud tedy neustále sledujete výsledky své doménové autority, můžete také měřit, zda je vaše práce na SEO dobrá.

Srovnání s konkurencí

Jednou z hlavních výhod měření doménové autority je, že můžete analyzovat své konkurenty. Stejně jako můžete analyzovat svou adresu URL, můžete analyzovat URL svých konkurentů.

Jak můžete zlepšit svou doménovou autoritu?

Chcete-li dosáhnout dobré doménové autority, musíte pracovat na konkrétních bodech v rámci optimalizace. Některé hlavní problémy mají velký dopad na hodnocení DA vašeho webu. Níže vám ukážeme, které to jsou a jak je můžete vylepšit.

Otestujte, zda je váš web responzivní

Webové stránky musí běžet hladce na každém přístupovém zařízení včetně mobilu. Responzivní web s větší pravděpodobností nabídne uspokojivou zkušenost všem uživatelům bez ohledu na to, zda používají chytré telefony nebo tablety.

Jedním z hodnotících faktorů Googlu je právě responzivita webu. Pokud se tedy váš web dokáže přizpůsobit jakémukoli typu obrazovky, jistě to bude mít dobrý dopad na vaše SEO. Stejně tak responzivní web  může také dosáhnout vysokého skóre DA.

Rychlost načítání stránek

Rychlé načítání stránek je dalším klíčovým parametrem pro vyšší autoritu domény. Proto je sledování doby načítání stránek zásadním a nepřetržitým úkolem. K tomuto použijte specializované nástroje, jako je například PageSpeed Insights. Průměrný čas načítání by se měl pohybovat v rozmezí 0,5 až 2 sekundy. Pokud je váš web nad tímto limitem, máte důvod pracovat na optimalizaci.

Získejte zpětné odkazy

Zpětné odkazy jsou nezbytné pro dobré doménové autority pro váš web. Musíte ale být opatrní na to, jak tyto odkazy získáte. Zpětné odkazy tvořte přirozeně, vždy ve zmínkách nebo partnerstvích se společnostmi ve stejném odvětví. Vysoce kvalitní profil odkazů zásadně ovlivní DA vašeho webu.

Chcete-li získat dobré zpětné odkazy, měli byste:

  • Věnovat pozornost svým konkurentů
  • Budovat kvalitní a relevantní zpětné odkazy.
  • Používat zpětné odkazy k vytváření partnerství.
  • Využít přehledů Google Search Console
  • Vytvářet vysoce kvalitní obsah

Guest posting

Guest posting je další skvělou možností, jak získat zpětné odkazy. Tímto způsobem propojíte svou značku s jinými podniky, které mají dobrou doménovou autoritu. Výměna příspěvků vám pomůže zachytit doménovou autoritu jiné společnosti a pomoci tak té vaší.

Shrnutí

V dnešním článku jsme se snažili vysvětlit, jaký dopad má doménová autorita na úspěch webových stránek ve vyhledávání. Doufáme, že vám tipy z příspěvku pomohou dostat váš web výš.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Klíčové trendy SEO a AI

Získejte náskok díky těmto trendům v oblasti podnikového SEO. Zjistěte, jak přizpůsobit své marketingové strategie a připravit se na budoucí úspěch.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp