e-mailing
Zjistěte, jak s pomocí automatizace e-mailového marketingu dokážete zefektivnit své kampaně a přivést na váš web více zákazníků.

Máte solidní marketingovou strategii pro svůj pravidelně odesílaný e-mailing a nyní jste připraveni udělat další krok ke zlepšení svých výsledků? Možná je čas přidat automatizaci e-mailového marketingu!

Díky automatizaci e-mailingu ušetříte čas sdělováním relevantních informací odběratelům ve správnou dobu na základě jejich akcí a zájmů. Budete přesně vědět, komu poslat e-mail, co má být jeho předmětem a kdy je nejlepší čas tento e-mail odeslat.

Co je to automatizace e-mailového marketingu?

Automatizace e-mailového marketingu představuje e-mail nebo sekvenci e-mailů, které jsou odeslány poté, kdy předplatitel provede určitou akci, jako je například přihlášení do e-mailového seznamu, nákup nebo kliknutí na odkaz.

Když se například zaregistrujete jako nový zákazník, spustí se uvítací e-mail. Tento e-mail vás zpravidla seznámí s firmou, požádá vás o ověření vaší e-mailové adresy a řekne vám, jak si nastavit účet.

Je pro vás automatizace e-mailového marketingu tou správnou volbou?

S tím, jak vaše firma roste a má více a více zákazníků, je pro vás jistě mnohem náročnější nabízet unikátní a zajímavý obsah všem, kteří jsou v interakci s vaší firmou.

S automatizací e-mailového marketingu můžete v rámci e-mailingu poskytnout stejně skvělý zážitek svému prvnímu odběrateli, ale i dalším 10 000. Automatizace vám šetří čas a pomáhá vytvářet lepší zákaznickou zkušenost. Celkem cca 30 procent dotázaných profesionálů uvedlo, že největší výhodou automatizace marketingu je čas, který jim ušetří.

Sami si zvolíte pořadí, frekvenci a cílený obsah zprávy. Jakmile je sekvence nastavena, e-maily se odesílají automaticky.

Jaké problémy či nevýhody přináší automatizace e-mailingu?

Jedinou nevýhodou v rámci automatizace e-mailového marketingu je, že často vyžaduje trochu práce a plánování předem. Plánování je snazší, když máte představu o tom, jak chcete, aby konečný výsledek vypadal. Abychom vám pomohli začít, níže uvádíme některé konkrétní příklady automatických e-mailových kampaní, které jsou skvělé i pro začátečníky.

Příklady automatizace e-mailingu

Níže uvádíme čtyři nejlepší příklady automatických e-mailových kampaní, které lze nastavit, když s automatizací e-mailů teprve začínáte.

Automatické uvítací e-maily

Na konkurenčním trhu je první dojem vším. Pokud se někdo zaregistruje do vašeho e-mailového seznamu, je pouze na vás, abyste ho hned potěšili zajímavým, užitečným obsahem a lákavými nabídkami.

Nejjednodušším způsobem, jak toho dosáhnout, je pomoci si poutavou automatizovanou sérií uvítacích e-mailů, která by měla zahrnovat tři věci.

  • Přivítejte nové uživatele a poděkujte jim za přihlášení.
  • Pozvěte je, aby se dále připojili (sledováním vašich sociálních médií, návštěvou vašeho webu, návštěvou vaší kamenné prodejny atd.).
  • Seznamte se dále se svými odběrateli, abyste jim mohli nadále posílat e-maily, které jsou relevantní pro jejich zájmy.

Bez automatizace se možná dostanete k ručnímu odeslání uvítacího e-mailu o hodiny nebo dokonce dny později, kdy vaši noví odběratelé již přesunuli svou pozornost jinam. Automatizace vám tedy pomůže dostat se k nim ve chvíli, kdy budou mít vaše zprávy největší dopad.

Uvítací e-mail je skvělým způsobem, jak začít pečovat o potenciální zákazníky. Nicméně je to jen začátek!

Více automatizovaných e-mailů

Proč nejít o krok dále s dalšími sériemi e-mailů? Možná chcete namísto uvítací série vytvořit kampaň, která pomůže proměnit jednorázové zákazníky ve věrné kupující, kteří budou své nákupy opakovat. Možnosti jsou nekonečné a lze je přizpůsobit vašim specifickým potřebám a cílům.

E-maily k narozeninám a výročím

Každý rád dostane něco speciálního k narozeninám nebo výročí. Díky automatizaci e-mailů je snadné oslovit zákazníky v jejich důležité dny. Můžete tak své zákazníky zaujmout a dát jim najevo, že si jich vážíte.

Začněte shromažďovat informace o narozeninách vždy, když se k vašemu seznamu připojí nový odběratel, a to tak, že váš narozeninový e-mail bude odeslán v příslušný den.

Bez ohledu na to, jak moc někomu na vašem podnikání záleží, je přirozené, že ztratí část zájmu poté, co byl již nějakou dobu na vašem e-mailovém seznamu. Je to skvělá příležitost, jak těmto zákazníkům poděkovat za jejich pokračující podporu a nabídnout jim speciální narozeninový dárek – ať už je to malý dárek nebo užitečný průvodce.

Zpravodaje a aktualizace blogu

Pokud svůj firemní blog pravidelně aktualizujete, možná máte spoustu skvělého, nadčasového obsahu, který nedosahuje takových zobrazení jako kdysi. Zvažte přepracování tohoto obsahu v automatických e-mailových kampaních pro nové zákazníky, kteří tento obsah ještě neviděli.

Několik nápadů, které je třeba mít na paměti:

  • Projděte si vaše příspěvky a ujistěte se, že jsou stále aktuální a relevantní.
  • Pamatujte, že tyto informace mohou být velmi cenné pro nové kontakty, které tyto informace ještě neviděly.
  • Ujistěte se, že jednotlivé sekvence staví na nápadech a že jsou dostatečně rozmanité, aby byly co nejpoutavější.

Propagujte akce a webináře

E-mailové marketingové kampaně jsou ideální pro propagaci akcí, setkání nebo webinářů, které vaše firma provozuje.

Koneckonců, vaši odběratelé by se už měli zajímat o to, co chcete říct, a sled e-mailů je ideální strategií, jak lidi nadchnout, když se vaše událost blíží (a zajistit, aby na to nezapomněli!).

Kdykoliv se někdo zaregistruje k vašemu webináři, pošlete mu v ideálním případě e-mail s poděkováním za registraci, poskytněte mu pár podrobností o tom, co může v rámci webináře očekávat a jak se k webináři připojit.

Blíže ke skutečnému datu pak rozešlete několik dalších upomínkových e-mailů, které zákazníky vybízí k tomu, aby si zablokovali datum v kalendáři a zmínili se o konání webináře svým kolegům či známým. Po skončení webináře jim bude automaticky zaslán odkaz na verzi webináře na vyžádání spolu s některými zdroji, které jsou relevantní k tématu webináře.

Proč je automatizace e-mailového marketingu tak důležitá pro vaši marketingovou strategii?

Kromě čtyř výše uvedených příkladů existuje celá řada automatických e-mailů, které můžete svým zákazníkům posílat. A je naprosto v pořádku, pokud nechcete jít hned na začátku do automatizace naplno. Je pochopitelné, že si zejména na začátku budete chtít otestovat, jak taková e-mailová automatizace funguje. Můžete tedy začít v malém – například třídílnou automatickou e-mailovou sérií, která přivítá nové zákazníky do vašeho e-mailového seznamu.

Jako malý podnik, který rychle roste, pravděpodobně budete mít stále více věcí, které budou soupeřit o váš čas a pozornost. Ze všech dostupných příležitostí pro růst vašeho podnikání je však e-mailový marketing jednou z nejúčinnějších a nejjednodušších.

Nastavení automatických kampaní na podporu potenciálních zákazníků vám může pomoci zvýšit návštěvnost vašich webových stránek a zvýšit online prodej, aniž byste museli věnovat příliš mnoho času a úsilí jejich opětovnému vytvoření pro každého nového zákazníka, kterého přidáte do svého rostoucího seznamu odběratelů.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp