E-mailing je jednou z nejstarších online marketingových technik, a zároveň také jednou z nejefektivnějších. Jakmile totiž získáte odběratele do vašeho e-mailového newsletteru, můžete je oslovovat znovu a znovu, předvádět jim kvality toho, co nabízíte, a postupně si získávat jejich důvěru. Pokud budou vaše maily pro odběratele přínosem, budou si je rádi číst a vy tak budete mít šanci nejen předložit svou neodolatelnou nabídku, ale zároveň se etablovat jako skutečná autorita ve vašem oboru. Možná si někteří z vašich odběratelů nekoupí váš produkt ihned, ale tím, že vás budou prostřednictvím vašeho e-mailového newsletteru znát, obrátí se na vás v momentě, jakmile budou potřebovat něco z vašeho sortimentu.
Struktura a délka e-mailu závisí na typu vašeho publika a produktu, který chcete prodat. Nezapomínejte však, že čas vašich adresátů je drahý, proto se snažte vyvážit kvalitu obsahu a stručnost, abyste nezačali adresáta nudit a dokázali mu předat maximální množství informací v co nejkratším e-mailu. S pomocí těchto tipů dokážete psát e-maily, které vám pomohou nejen prodávat vaše produkty či služby, ale také získat si srdce vašeho publika.
Zahrňte do e-mailu silný sociální důkaz
Nic se neprodává lépe než produkt, který doporučují ti, kteří jej použili. To znamená, že váš produkt musí být podpořen silným sociálním důkazem, utvářeným hlasy spokojených zákazníků.
Reakce spokojených zákazníků ve formě krátké, několika řádkové recenze, odkaz na video recenzi nebo na stránku, kde lidé hodnotí vaši firmu či produkt, prokazatelně podporují prodej. Recenzi můžete umístit například před tlačítko výzvy k akci (CTA). Účelem je využít impulsu pozitivních emocí a inspirace, které vaše reference v divácích vyvolala, a přirozeně jim dát možnost nákupu prostřednictvím akčního tlačítka.
Personalizujte úvod e-mailu
Jednou z velkých chyb při psaní e-mailového newsletteru je nevhodný pozdrav. Nikdo nemá rád obecné pozdravy typu "Vážený věrný zákazníku" nebo "Vážený čtenáři". Místo toho se vaše publikum chce cítit výjimečně, respektovaně a chce, aby se s ním jednalo jedinečně.
Proto je personalizace pomocí použití jejich jména (popřípadě pracovního zařazení u B2B marketingu) do pozdravu velmi účinným způsobem, jak čtenářům ukázat, že skutečně oslovujete je osobně. Oslovení "Vážený pane Nováku" nebo "Ahoj Honzo" dá adresátovi najevo, že nejde jen o hromadný mail, a zajistí, že příjemce bude chtít váš dopis číst dál.
Při velkém počtu adresátů je samozřejmě těžké ručně oslovovat každou osobu jedinečným způsobem a psát každý jednotlivý mail na míru. Právě zde přijde vhod automatizace. Snažte se proto při získávání mailových adres zjistit o adresátovi i něco navíc, jako například jméno, profesi, pohlaví atd.
►Každý adresát je pochopitelně jiný, lepšího úspěchu proto dosáhnete, když si jejich databázi rozdělíte na segmenty podle společných charakteristik, jako je věk, pohlaví, zájmy a poté připravíte pro každou z těchto skupin mail na míru, který bude reflektovat jejich specifika.
Používejte ve svých mailech videa
Video je v současné době jedním z nejžádanějších formátů obsahu. Neuvěřitelně zvyšuje angažovanost a dokáže publikum pohltit více než jakýkoli jiný formát. Měli byste ho využít ve svůj prospěch a začlenit ho do svých e-mailových newsletterů, aby vaše prodejní prezentace byla efektivnější.
Video dokáže okamžitě upoutat pozornost diváka a stručně probrat témata, která byste běžně probírali pomocí textového formátu. Díky videu můžete předvést váš produkt nebo službu v akci, předvést spokojenost vašich zákazníků a získat si zájem vašeho publika. Je přece lepší jednou vidět než stokrát číst.
Zvyšte naléhavost mailu použitím odpočítávání
Do prodejních e-mailů můžete zahrnout časovače odpočítávání, které mohou ve čtenáři vyvolat pocit naléhavosti. Tyto časovače by měly být umístěny v horní části pod nadpisem, a měly by mít dostatečně výrazný vzhled, který upoutá pozornost.
Cílem je předvést nejlepší vlastnosti vašeho produktu a zdůraznit, že čas na akci je omezený. Odpočítávání vyvolá u čtenářů FOMO, neboli strach z toho, že něco zmeškají, a může je přesvědčit k nákupu. I přesto však musí být vaše nabídka kvalitní, vhodně prezentovaná a schopná účinně vyřešit problémy, se kterými se potenciální zákazníci momentálně potýkají.
Zde je několik dalších tipů, díky kterým si vaše e-maily získají srdce čtenářů:
• Ujistěte se, že znáte své publikum a správně ho segmentujte, abyste mohli zohlednit jeho specifika.
• Vytvořte přesvědčivé předměty mailů, titulky a podtitulky, které odpovídají typu vašeho publika.
• Použijte více výzev k akci. Umístěte je na místech, kde je to přirozené (pod svými video referencemi, na konci e-mailu atd.).
• Používejte slova, která ve čtenářích vyvolají emoce.
• Nepřehánějte to s délkou e-mailu, uvádějte jen ta nejdůležitější fakta, vlastnosti a další specifické rysy, které váš produkt a služba mají.
Začněte s e-mailingem ještě dnes
Psaní skvělých obchodních e-mailů je promyšlený a náročný proces. Vaše slova by měla být pečlivě zvolena, obsah správně strukturován a celkový dojem po přečtení by měl křičet "tento produkt nabízí hodnotu". Ideálního výsledku dosáhnete, pokud vaše e-maily budou personalizované – budou adresáta oslovovat jeho jménem a budou přizpůsobeny jeho preferencím. Pokud vše uděláte správně, stane se e-mailing jedním ze základních pilířů vašeho marketingu.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com