9 charakteristik úspěšného webu
Přečtěte si, co mají úspěšné weby společného a co stojí za jejich úspěchem. Aplikace těchto bodů na vašem webu přinese úspěch i vám.

Drtivá většina dnešních spotřebitelů, pokud rovnou nenakupuje online, si alespoň před nákupem důkladně prozkoumá všechny dostupné informace o požadovaném produktu. Znamená to, že nezáleží na tom, zdali provozujete kamennou prodejnu, e-shop, či obojí. Bez kvalitních internetových stránek se v dnešní době zkrátka neobejdete. Aby však vaše webové stránky byly pro vaše podnikání skutečně přínosem, měli byste si při jejich tvorbě dát pozor, aby splňovaly důležitá kritéria, která vaši stránku dokážou vyzvednout z šedi průměru a dají vám nezanedbatelnou výhodu před konkurencí. Níže najdete seznam několika důležitých vlastností, které má většina úspěšných webů společných. Před spuštěním nových stránek si proto ověřte, jestli splňují všechna kritéria, uvedená v tomto článku.

1. Web by se měl rychle načítat

Váš web by se měl načítat co nejrychleji. Určitě víte, že váš web by se neměl načítat déle než 8 sekund, pokud si chcete udržet návštěvníky. Lidé na internetu totiž nejsou příliš trpěliví. Ve skutečnosti, pokud se vaše stránka načítá déle než 3 sekundy, přicházíte o polovinu návštěvníků, kteří nevydrželi čekat na její kompletní načtení. Každá sekunda navíc dramaticky zvyšuje míru okamžitého opuštění, která je jedním z kritérií, která vyhledavače používají k hodnocení stránky. Vysoká míra okamžitého opuštění naznačuje, že váš web má problémy s použitelností, což neodvratně vede k poklesu hodnocení ve vyhledavači.

Pokud nechcete zbytečně přicházet o zákazníky, ujistěte se, že váš web je optimalizován tak, aby se načítal opravdu rychle.

2. Zajistěte vašemu webu uživatelskou přívětivost

Každý web, jehož majitel chce dosáhnout úspěchu, musí být uživatelsky přívětivý. Uživatelsky přívětivý web znamená, že váš návštěvník může snadno a bez problému používat všechny jeho funkce. Pokud provozujete e-shop, ujistěte se, že vaši zákazníci snadno najdou položky, které si chtějí koupit. Uživatelská přívětivost zahrnuje také přehledné navigační menu, díky kterému by návštěvník na jakémkoli místě vašeho webu měl vědět, kde se právě nachází a kam kliknout, aby se dostal tam, kam chce. Váš nákupní košík by měl být co nejjednodušší a měl by zákazníkovi umožnit co nejsnadnější nákup.
Pokud se návštěvníci chtějí dozvědět více o vaší firmě a předmětu podnikání, usnadněte jim vyhledání správné stránky, kde najdou všechny potřebné informace a zdroje.

Nezapomeňte také zpřístupnit váš web lidem se zdravotním postižením, jakož i těm, kteří k nim přistupují ze svých mobilních zařízení.

3. Nastavte správné zobrazování na mobilních zařízeních

Více než 60 procent lidí na celém světě používá k přístupu na internet jako své primární zařízení mobilní telefon nebo tablet a toto číslo neustále narůstá. Provoz stránky na mobilním telefonu má však svá specifika. Displej je menší než obrazovka notebooku, proto musí být stránky pro mobilní telefony jinak rozvrženy, aby byly i na mobilech stále čitelné. To většinou zahrnuje takzvané responzivní zobrazení, které se automaticky přizpůsobí jakékoli velikosti mobilního displeje. Při tvorbě nového webu si ověřte, je-li jeho design skutečně responzivní a zobrazuje se správně na různých velikostech displeje.

Pro ověření můžete svůj web spustit i v testeru mobilních stránek od Googlu a zjistit, zda je na mobilních zařízeních opravdu přístupný.

Nastavte správné zobrazování na mobilních zařízeních

4. Zajistěte správné zobrazování na všech prohlížečích

Nejnovější verze všech internetových prohlížečů by měly být schopny zajištění konzistentního prohlížení webových stránek. Každý z prohlížečů však přesto může mít vlastnosti, které mohou ovlivnit výsledný vzhled vašeho webu. Před spuštěním nového webu byste jej proto měli otestovat na všech nejpoužívanějších prohlížečích, abyste se ujistili, že je vaše stránka s nimi kompatibilní.

Kompatibilita se všemi prohlížeči vám umožní nabídnout všem vašim návštěvníkům identický uživatelský zážitek, bez ohledu na to, jaký prohlížeč používají.

5. Vložte na stránky kvalitní a unikátní obsah

Aby váš web slavil úspěch a předstihl konkurenci, měl by mít v prvé řadě originální a dobře optimalizovaný obsah. Nejde jen o texty, ale také o infografiky, obrázky, videa a další. Obsah je totiž to, co vzdělává, informuje nebo baví návštěvníky vašeho webu. Kvůli obsahu lidé navštěvují váš web, rozhodují se, zdali vám mohou důvěřovat, a kupují si vaše zboží. Kvalitní, optimalizovaný obsah vám však také pomůže zviditelnit vaši stránku online. Pokud vaše stránky obsahují velké množství unikátního, relevantního obsahu, stoupá jeho autorita a majitelé ostatních stránek na něj začnou odkazovat, lidé jej začnou sdílet na sociálních sítích a vaše návštěvnost rapidně poroste.

6. Optimalizujte web pro vyhledavače

Optimalizace pro vyhledavače (SEO) je velmi důležitá pro zviditelnění webu online. Optimalizace pro vyhledavače sestává z takzvaného on-page SEO, které je založeno na kvalitním obsahu doplněném správnými klíčovými slovy, na vnitřním prolinkování, které ukáže robotům vyhledavačů, které části vašeho obsahu považujete za důležité, a z off-page SEO, které je založeno převážně na budování kvalitního odkazového profilu z hojně navštěvovaných stránek, které jsou autoritami ve vašem oboru. Dejte si záležet, aby každá ze stránek vašeho webu obsahovala unikátní nadpis a popis v meta tagu „title“ a „description“, jelikož se jejich obsah objevuje ve výsledcích vyhledávání Google a může rozhodnout o tom, zda návštěvníka vaše stránka zaujme, či nikoliv.

7. Sdílejte váš web na sociálních sítích

Vyhledavače nejsou jediným způsobem, jak získat návštěvníky na vaši stránku. Svou stránku můžete sdílet i na sociálních sítích, odkud lze získat velké množství zákazníků. Přítomnost stránky na sociálních sítích
umožňuje lidem najít vaši firmu online. Je-li navíc vaše stránka často sdílena na sociálních sítích, je to pro vyhledavače jasně pozitivní signál, že jde o web s kvalitním obsahem.

Sdílejte váš web na sociálních sítích

8. Použijte kvalitní a výkonný web hosting

Váš web samozřejmě nemůžete spustit, pokud nemáte k dispozici web hosting od spolehlivého provozovatele. Webhostingová služba je v podstatě pronájem místa na serveru, kde budou uloženy vaše stránky. Webhostingových firem je k dispozici spousta, ovšem ne všechny jsou stejně kvalitní. Vaším hlavním kritériem pro kvalitu web hostingu by však neměla být cena, ale hlavně spolehlivost bez výpadků (nejméně 99 % doby by měl běžet online), bezpečnost, škálovatelnost a erudovaná, nonstop technická podpora, která vám ráda pomůže v případě jakýchkoli potíží.

9. Ochraňte váš web před kybernetickými útoky

Jak již bylo zmíněno, potřebujete bezpečný a spolehlivý hosting. To je v současnosti, kdy neustále roste počet kybernetických útoků, velice důležité. Mezi nejčastější rizika, jimž je váš web vystaven, patří ransomware, phishing, krádeže údajů o kreditních kartách a osobních údajů zákazníků. Pokud takové informace na webu sbíráte, očekávejte zvýšení bezpečnostního rizika a větší pravděpodobnost pokusu o útok.

Tvorba webových stránek není jednoduchá disciplína. Abyste se vyvarovali všech budoucích problémů, měli byste dbát, aby váš web splňoval všechny výše zmíněné podmínky. Možná vám to v současné chvíli připadá jako příliš složitý úkol, ale věřte, že pokud bude váš web splňovat všechny výše zmíněné požadavky, rozhodně nebudete litovat. Odrazí se to totiž nejen na zvýšení organické návštěvnosti, ale také na zlepšení konverzního poměru. Pokud si s tvorbou webových stránek nevíte rady, nebojte se nás kontaktovat. Naše marketingová agentura již s tvorbou webu pomohla spoustě klientů, kteří díky tomu zaznamenali výrazný úspěch ve svém podnikání. Ozvěte se nám, a my uděláme vše pro to, abyste se zařadili mezi ně.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp