5 kroků k optimalizaci Kampaní pro univerzální aplikace

Optimalizace UAC kampaní
Kampaně pro univerzální aplikace jsou jednou z nejjednodušších kampaní, které lze nastavit v Google Ads. Jednoduché nastavení je skvělé, ale jak si můžete být jisti, že Google bude cílit na správné uživatele? Skutečně dokáže maximalizovat výkon a zajistit kvalitní konverze?

Kampaně na univerzální aplikace (UAC) jsou automatickým typem reklam v Google Ads. Pomáhají inzerentům získávat více instalací aplikací anebo získávat více konverzí v aplikaci. K tomuto účelu používají UAC strojového učení, které identifikuje reklamy s nejlepším výkonem a zobrazí je nejvýznamnějším uživatelům, u kterých je nejvyšší pravděpodobnost konverze.

1) Vytvořte strategii

Pro každou kampaň, kterou vytvoříte, musíte zvolit strategii. Nicméně, kvůli menšímu počtu možností nastavení kampaně je vytvoření strategie pro Kampaň na univerzální aplikace mnohem jednodušší než u vyhledávacích, obsahových nebo nákupních kampaní. V zásadě jsou k dispozici tři strategie, ze kterých si můžete vybrat:

  1. Počet instalací
  2. Zaměření na počet instalací, ale optimalizované pro osoby, u kterých je vyšší pravděpodobnost, že provedou v aplikaci požadovanou akci
  3. Zaměření na konverze v aplikaci – má menší objem, ale nejlepší cenu za konverzi

Ať už je vaše strategie zaměřena na co nejvyšší počet instalací, nebo na aktivitu v aplikaci, můžete se rozhodnout, na které uživatele chcete cílit na základě toho, jaké akce v aplikaci provádějí. Dalším faktorem, který je třeba zvážit, je to, kolik jste ochotni zaplatit za každou akci v aplikaci.

2) Vytvořte marketingový plán

Vytvoření plánu před zvolením cíle optimalizace vám pomůže vybrat správný cíl. Pokud nevíte, kde začít, promyslete si nejdůležitější akce, které může uživatel v aplikaci provést. Typ a počet akcí v aplikaci se bude samozřejmě lišit v závislosti na aplikaci.
Zde je obecný příklad toho, jak by zákazníkova cesta mohla vypadat:

  1. Stáhnutí aplikace
  2. Registrace
  3. Používání aplikace

Vytvoření více než jedné konverze v aplikaci je klíčovým prvkem pro sledování výkonu, protože jednotlivé konverze budou primárním vodítkem pro optimalizaci a jakékoli změny ve vaší strategii. V dalším kroku zjistíte proč.

3) Optimalizujte

Optimalizace počtu instalací

Pokud jste pro optimalizaci své kampaně vybrali možnost „Počet instalací“, můžete nechat Google cílit buď na všechny uživatele, nebo jen na ty, u kterých je vyšší pravděpodobnost, že provedou akci v aplikaci.

Optimalizujete-li kampaň na uživatele, kteří pravděpodobně provedou akci v aplikaci, získáte z Googlu méně návštěvníků a instalací, jelikož Google bude cílit pouze na osoby, u kterých je pravděpodobné, že projdou celým marketingovým funnelem až ke konečné konverzi.

Optimalizujete-li pouze na objem instalací a nechcete, aby Google cílil pouze na uživatele, kteří pravděpodobně provedou akci v aplikaci, budete mít vyšší objem instalací, ale nižší kvalitu konverzí.

Marketingový trychtýř

Optimalizace konverzí v aplikaci

Optimalizace na počet konverzí v aplikaci sníží objem instalací, ale zvýší kvalitu konverze. Jako konverzní akci je dobré vybrat některou z akcí, která následuje přímo po instalaci.

Optimalizace konverzí v aplikaci vám umožňuje testovat a optimalizovat nejen na různé akce v aplikaci, ale i na více akcí současně. Pokud však chcete optimalizovat na několik akcí v aplikaci najednou, je lepší vytvořit několik kopií kampaně a v každé testovat jen jednu akci.

4) Měření výkonu v aplikaci

Vzhledem k tomu, že služba Kampaně pro univerzální aplikace umožňuje pouze optimalizaci na instalace nebo akce v aplikaci, při pohledu na ukazatele výkonnosti zjistíte, zda jste vybrali správný cíl. KPI, které jsou nejužitečnější, lze rozdělit do dvou segmentů: metriky zobrazení a metriky nákladů.

Metriky zobrazení

Co vám mohou tyto metriky říci? Zjistíte z nich, kolik lidí vidělo PPC reklamu na vaši aplikaci. Počet zobrazení je dobrým ukazatelem toho, zda je cílení na instalace účinnou strategií. Pokud máte velký počet zobrazení, ale nízký počet instalací, budete možná muset změnit strategii tak, aby cílila spíše na akci v aplikaci.

Metriky nákladů

Kromě toho, že zde zjistíte objem konverzí v aplikaci, při pohledu na cenu, kterou vás v průměru stojí jedna akce v aplikaci, můžete zjistit, jak se náklady na jednu akci zvyšují či snižují, v závislosti na tom, v jaké fázi nákupního procesu se zákazník zrovna nachází.

5) Maximalizujte cílení na lokalitu

Nastavení geografického cílení je zde stejné jako u jiných typů kampaní. Můžete cílit na všechny země nebo vybrat konkrétní zemi, popřípadě seznam zemí. Pokud cílíte na více než jedno místo, je lepší vytvořit zvlášť kampaň pro každou lokaci. To vám umožní lépe sledovat výkon v každé lokalitě.

Pokud například chcete cílit pouze na Prahu, Brno a Ostravu, vytvořením samostatné kampaně pro každé město získáte přehledné statistiky, které vám umožní lépe porozumět cílovým skupinám a přesvědčit je ke koupi vašich produktů.

Google Ads - geografické cílení

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Shoptet
Upgates
FastCentrik
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
Ecomail
Mailchimp